آیا مودم Wi-Fi شما ضعیف است و می خواهید آن را تقویت کنید؟

اگر فضای کار یا دستگاه تلفن همراه شما به اندازه کافی به مودم شما نزدیک نیست، احتمالاً سختی های زیادی را هنگام اتصال به اینترنت متحمل شده‌اید. اگر در خانه کار می‌کنید، در Netflix مشغول بازی هستید یا با دوستان و خانواده خود از طریق چت ویدئویی گپ می‌زنید، احتمالاً یک اتصال اینترنتی محکم می‌خواهید که در گوشه گوشه خانه شما پاسخگو باشد. گسترش دهنده‌های محدوده Wi-Fi سیگنال‌های بی‌سیم را از روتر دریافت و مجددا در فضا پخش می‌کنند؛ بنابراین سیگنال‌های دریافتی شما قوی‌تر می‌شوند. این دستگاه به آسانی تنظیم می‌شوند. برای این کار کافی است که فقط یک مکان خوب انتخاب کنید، آن را وصل کرده و دکمه WPS را فشار دهید تا با روتر اصلی خود همگام سازی شود. اما در بیشتر موارد، محدوده بی‌سیم شما حتی برای کار به مارک مشابه روتر نیازی ندارد. در این مقاله سه مورد از بهترین تقویت کننده‌های وای فای را معرفی می‌کنیم که از جدیدترین و سریعترین نسل وای فای یعنی Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کنند. پس با ما همراه باشید!

1. تقویت کننده روتر تی‌پی لینک مدل  TP-Link RE505X

در کل بهترین تقویت کننده

1. تقویت کننده روتر تی‌پی لینک مدل  TP-Link RE505X

تقویت کننده روتر TP-Link RE505X در حال حاضر با قیمت 80 دلار در دسترس است و یکی از مقرون به صرفه‌ترین توسعه دهنده‌های محدوده Wi-Fi است که شامل پشتیبانی از Wi-Fi 6 می‌شود، به این معنی که از سرعت سریع‌تر و کارآمدتری برای دستگاه‌های نسل فعلی با جدیدترین Wi-Fi پشتیبانی می‌کند. 

RE505X به اندازه کافی قدرتمند است و میانگین سرعت بارگذاری آن در مناطق ضعیف به راحتی بالای 50 مگابیت بر ثانیه است، که برای تماس‌های ویدیویی HD به اندازه کافی سریع و بدون تاخیر است. 

2. تقویت کننده روتر تی پی لینک مدل TP-Link RE220

مقرون به صرفه ترین تقویت کننده

2. تقویت کننده روتر تی پی لینک مدل TP-Link RE220

تقویت کننده روتر TP-Link RE220 با قیمت 35 دلار،  کم هزینه‌ترین افزایش دهنده دامنه وای فای در سال 2020 بود. این توسعه دهنده Wi-Fi سریع و قابل اعتماد است، تقریباً با هر روتر موجود کار می کند و استفاده از آن آسان است. به این صورت که دستگاه را وصل کرده و دکمه WPS را فشار می دهید تا با شبکه خانگی شما جفت شود و استریم شبکه های خود را در باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتز آغاز کند. در این تقویت کننده دامنه، در هر اتاق سرعت متوسط بارگیری در باند 5 گیگاهرتز حداقل 75 مگابیت بر ثانیه بدون قطعی است.

3. تقویت کننده روتر دی لینک مدل D-Link DAP-X1870

برای اتصال یکپارچه بهترین است

3. تقویت کننده روتر دی لینک مدل D-Link DAP-X1870

فرض کنید شما محدوده بهتری از اتصال به اینترنت خانگی خود می خواهید، اما نمی خواهید بین شبکه Wi-Fi معمولی خود و شبکه EXT  گسترش دهنده دامنه جا به جا شوید. به عبارت دیگر شما می خواهید همه چیز را در یک شبکه واحد که به طور خودکار اتصال شما را از طریق گسترش دهنده محدوده در صورت نیاز هدایت می کند، یکپارچه نگه دارید. بهترین گزینه شما فقط ارتقاء به سیستم شبکه مش است، زیرا این دقیقاً همان کاری است که روترهای مش برای انجام آن طراحی شده اند.

تقویت کننده D-Link DAP-X1870 از پروتکل یکپارچه EasyMesh پشتیبانی می کند و بدون نیاز به ایجاد یک شبکه جداگانه EXT می تواند در شبکه موجود ادغام شود و سرعت بارگیری را در منطقه سیگنال Wi-Fi افزایش دهد. در واقع این اکستندر هنگام استفاده از یک دستگاه سرویس گیرنده Wi-Fi 6، سریعترین سرعت بارگیری را دریافت می کند. 

منبع: cnet