به یک رایانه سریعتر نیاز دارید اما نمی دانید که چه چیزی را باید در رایانه شخصی خود ارتقا دهید؟

ارتقا رایانه
آیا رایانه شما به اندازه کافی برای کارهایی که می خواهید انجام دهید سریع است؟ آیا هنگامی که سعی می کنید از فتوشاپ استفاده کنید، زمان زیادی طول می کشد؟ اگر چنین است، احتمالاً زمان آن رسیده که سخت افزار خود را ارتقا دهید.
اما "چه چیزی را باید در رایانه شخصی خود ارتقا دهیم؟" چه چیزی بهترین هزینه را برای شما به ارمغان می آورد و کدام ارتقاء باعث اتلاف وقت می شود؟ در این بخش یک راهنمایی کلی برای بهترین ارتقاهای رایانه شخصی آورده ایم که می توانید انجام دهید. پس با ما همراه باشید.

1.ارتقا RAM

ارتقا RAM

افزودن حافظه رم قدرتمند گیمینگ ساده ترین و در دسترس ترین راه برای ارتقاء رایانه است. چرا که مقرون به صرفه است، روی هر رایانه رومیزی انجام می شود، و همچنین به دانش فنی زیادی نیاز ندارد. اگر قبلا هرگز کیس کامپیوتر خود را کرک نکرده‌ اید، این نقطه شروع است.

با ارتقای RAM در همه رایانه ‌های شخصی که کند کار می‌ کنند، می توان عملکرد آنها را سریع تر کرد. هرچه رم بیشتری (برای کارهایی که نیاز به منابع زیادی دارند مانند ویرایش ویدیو یا بازی) داشته باشید، بهتر است. حتی برای استفاده معمولی، رم اضافی به شما این امکان را می دهد که برنامه های بیشتری را در پس زمینه اجرا کنید یا تعداد بیشتری برگه را در مرورگر خود باز نگه دارید. بنابراین، به چه مقدار RAM نیاز دارید؟

4 گیگابایت حداقل مقدار است. برای استفاده عمومی با حداکثر ده برگه مرورگر، کمی ویرایش عکس و پخش ویدیو مناسب است.

با ارتقا به 8 گیگابایت رم، شاهد پیشرفت قابل توجهی خواهید بود. این برای انجام چند کار سنگین، حداکثر 30 برگه باز در مرورگر، ویرایش عکس ‌های RAW و بازی ‌های میان رده خوب است. برای کارهای سنگین تر، باید از رم 16 گیگابایت استفاده کنید. بازی های سنگین، ویرایش رسانه، یا هر کار حرفه ای با این مقدار حافظه بهترین خواهند بود.

2. ارتقا کارت گرافیک

ارتقا کارت گرافیک

گیمرهای حرفه ای اولین چیزی که ارتقا می دهند، کارت گرافیک است. اما اگر گیمر، مدل ساز یا انیماتور سه بعدی نیستید، به این ارتقاء نیازی ندارید.
صرفه جویی در مصرف گرافیک، صرفه جویی در هزینه است. بنابراین سازندگان رایانه های شخصی تمایل دارند به جای کارت گرافیک های اختصاصی، از کارت های گرافیک یکپارچه استفاده کنند. در سیستم های مدرن، گرافیک یکپارچه برای اکثر کاربران کافی است و به شما امکان می ‌دهد کارهای فتوشاپی انجام دهید یا ویدیوهای 4K تماشا کنید. حدود 10 درصد از کاربران در Steam حتی با گرافیک یکپارچه بازی می کنند.
اما اگر برای انجام کارهای بازی یا VR به کارت گرافیک با سرعت بالا نیاز دارید، ارتقاء به کارت گرافیکی مانند GeForce RTX 3070 می تواند کمک زیادی کند.

3. ارتقا به درایو ذخیره سازی سریع تر

ارتقا به درایو ذخیره سازی سریع تر

دو دلیل برای ارتقا هارد دیسک وجود دارد: 1. عملکرد سریع تر 2. تمام شدن فضای خالی

اگر هنوز از هارد دیسک قدیمی استفاده می کنید، یکی از مفیدترین ارتقاهای رایانه ای، ارتقا به SSD است. SSDها به جای دیسک چرخان از حافظه فلش استفاده می کنند و چندین برابر سریعتر از یک درایو استاندارد هستند. درواقع یک SSD سریعتر بر کل سیستم شما تأثیر می گذارد. این به معنای زمان سریع تر در راه ‌اندازی رایانه و بارگذاری برنامه ها است و همچنین سرعت بیشتری را در راه‌ اندازی بازی ‌ها و برنامه ‌های حجیم ارائه می دهد.

دلیل دیگر ارتقاء، فضا است. اگر فضای خالی شما تمام شده، باید آن را با یک فضای بزرگتر تعویض کنید. یک درایو کامل نه تنها ذخیره داده های جدید را غیرممکن می کند، بلکه می تواند بر عملکرد نیز تأثیر بگذارد. حداقل سعی کنید 10 گیگابایت فضای خالی برای استفاده سیستم عامل نگه دارید.

ادامه این مطالب را میتوانید در بخش دوم مقاله بهبود عملکرد رایانه در سایت ایده برتر پارسیان مشاهده کنید.

منبع: makeuseof