بنچمارک پردازنده Ryzen 3 7320U منتشر شده و به نظر می رسد که به زودی باید شاهد عرضه این پردازنده جدید AMD باشیم. این APU عضوی از خانواده Mendocino شرکت AMD است که به هدف استفاده در لپ تاپ های اقتصادی و میان رده تولید می شوند. نتایج بنچمارک این پردازنده (که توسط UserBenchmark منتشر شده)، نتایج قابل قبولی را در محاسبات تک هسته ای و پردازش های سبک تر برای مصارف روزمره نشان می دهد. البته عملکرد گرافیکی این پردازنده AMD کمی کند و ضعیف است که البته انتظاری هم از یک APU معمولی در این زمینه نمی رود.

نام پردازنده AMD Ryzen 3 7230U Mendocino در برخی بنچمارک ها به چشم می خورد!

همان طور که اشاره شد، پردازنده های سری Mendocino شرکت AMD برای استفاده در لپ تاپ های اقتصادی تولید می شوند. به طور حدودی می توان گفت که این پردازنده ها در نوت بوک هایی در محدوده قیمت 399 دلار تا 699 دلار مورد استفاده قرار می گیرند. در زمان معارفه این پردازنده ها در رویداد کامپیوتکس 2022، AMD بر روی این نکته مانور زیادی داد که دستگاه های مجهز به آنها دارای طول عمر باتری حداقل 10 ساعت خواهند بود. البته این ادعا باید در دنیای واقعی و بر روی لپ تاپ های قابل استفاده توسط مصرف کننده مورد آزمایش قرار گیرد تا بتوان صحت آن را پذیرفت! در حال حاضر بسیاری از لپ تاپ های اقتصادی و پایین رده، از طول عمر باتری بین 4 تا 6 ساعت برخوردارند. ارتقای این میزان به 10 ساعت شاید کمی عجیب و حتی غیر قابل باور به نظر برسد!

نام پردازنده AMD Ryzen 3 7230U Mendocino در برخی بنچمارک ها به چشم می خورد!

APUهای جدید AMD بر مبنای فرآیند 6 نانومتری TSMC تولید می شوند و در آنها از معماری Zen 2 استفاده شده است. همچنین بخش گرافیکی آنها بر اساس تکنولوژی RDNA 2 عمل می کند. این ویژگی به پردازنده اجازه می دهد تا در هنگام انکود و دیکود ویدئو، توانایی بیشتری داشته باشند. عملکرد این پردازنده ها در این زمینه را می توان مشابه با Van Gogh APU دانست که در Steam Deck به کار رفته است؛ هر چند این پردازنده ها برای کارهای دیگری نیز کاربرد دارند و در کل قوی تر هستند.

مطابق با نتایج اعلام شده توسط UserBenchmark، پردازنده AMD Ryzen 3 7320U Mendocino موفق به کسب امتیاز 66.4 در بخش پردازنده و 5.6 درصد در بخش پردازنده گرافیکی شده است. این وب سایت عملکرد این پردازنده را در آزمایش های مختلف به تفصیل بررسی کرده است. اما اگر بخواهیم نتیجه کلی بررسی آن را به صورت خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم که این پردازنده با توجه به محدوده قیمتی که برای آن طراحی شده، عملکرد قوی و قابل قبولی را ارائه خواهد داد.

نام پردازنده AMD Ryzen 3 7230U Mendocino در برخی بنچمارک ها به چشم می خورد!

توجه داشته باشید که پردازنده Ryzen 3 7320U برای استفاده در لپ تاپ های گیمینگ طراحی نشده و هر بنچمارکی که آن را در این دسته بندی قرار دهد فاقد اعتبار است. هر چند امتیاز گرافیکی این پردازنده (5.6 درصد) نسبت به پردازنده گرافیکی مجتمع AMD Vega 3 iGPU با امتیاز 4.5 درصد قوی تر است!

انتظار می رود که AMD در سه ماهه آخر سال 2022 نسبت به عرضه APU های جدید خود اقدام نماید.

منبع: windowscentral