شرکت نام آشنای اپل برای کسانی که به دنبال گوشی قدرتمند در عین حال مقرون به صرفه هستند گوشی آیفون SE 2022 را طراحی کرده است. این مدل از گوشی ارزان ترین مدل شرکت آیفون محسوب می شود که از قابلیت ها، امکانات و سیستم سخت افزاری قدرتمند و پیشرفته ای برخوردار است. ابعاد جمع و جور و وزن سبک از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این مدل از گوشی به حساب می آید. در ادامه به بررسی کامل و تخصصی آیفون SE 2022 خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید!

بررسی کامل آیفون SE 2022

طراحی!

شرکت اپل در طراحی و ساخت گوشی آیفون مدل SE 2022 از همان طرح قبلی خود که در مدل های قدیمی استفاده کرده بود بهره برده است. طراحی این گوشی موبایل اپل شباهت های زیادی به آیفون 8 و آیفون 6 داشته دارد! از نمونه ایرادهایی که به این مدل از گوشی گرفته می شود می توان به حاشیه های زیادی که در بالا و پایین نمایشگر وجود دارد اشاره کرد که نسبت آن به تصویر حدود 65 درصد می رسد. جدا از حاشیه های زیاد از محبوب ترین سنسور اثر انگشت (TouchID) بهره مند بوده و می تواند شما را از دردسرهایی که سنسور تشخیص چهره دارد نجات دهد. از ویژگی های خوبی که در طراحی این مدل گوشی استفاده شده است می توان به خوش دست بودن، ابعاد جمع و جور و وزن سبک 144 گرمی آن اشاره کرد! شرکت اپل در ساخت بدنه این مدل گوشی از ترکیب شیشه و فریم آلومینیومی بهره برده و با توجه به گواهی IP67 می تواند در عمق 1 متری زیر آب تا نیم ساعت مقاومت داشته باشد!

بررسی کامل آیفون SE 2022

صفحه نمایش و رابط کاربری!

صفحه نمایش تعبیه شده در گوشی آیفون SE 2022 همانند طراحی آن هیچ تفاوتی با نسل های قبلی نداشته و به یک صفحه 4.7 اینچی از نوع Retina IPS LCD مجهز شده است. این صفحه نمایش می تواند تصاویری با رزولوشن 1334x750 پیکسل را برای شما ارائه دهد. از دیگر ویژگی های موجود رد این صفحه نمایش می توان به پشتیبانی از فناوری True Tone، HDR10 و Dolby Vision اشاره کرد. فناوری True Tone جهت تنظیم دمای رنگ بر اساس نور محیط اضافه شده است. روشنایی 650 نیت موجود در این صفحه نمایش در مقایسه با دیگر برندها از میزان کم تری برخوردار است! شرکت اپل در طراحی این مدل گوشی از جدیدترین سیستم عامل خود (iOS 15) استفاده کرده است. در ضمن این سیستم عامل پس از راه اندازی می تواند به نسخه iOS 15.4.1 ارتقا یابد!

مجهز به سیستم سخت افزاری قدرتمند!

از ویژگی های که شرکت اپل در ساخت SE 2022 استفاده کرده می توان به سیستم سخت افزاری سطح بالا و به روز آن اشاره کرد. سیستم سخت افزاری استفاده شده در این گوشی شامل جدیدترین چیپ اپل A15 Bionic می شود. این چیپ با فناوری 50 نانومتری ساخته شده و به بیش از 15 میلیارد ترانزیستور مجهز است! این تعداد ترانزیستور نسبت به نسل های قبلی 27 درصد بیشتر است! لازم به ذکر است که رم استفاده شده در این گوشی نیز برابر با 4 گیگابایت بوده و نسبت به نسل قبلی از 1 گیگابایت بیشتر بهره مند است. از امکانات مهم سخت افزاری این گوشی نیز می توان به مودم پرسرعت از نوع کوالکام X60 5G اشاره کرد! با توجه به سیستم سخت افزاری قدرتمندی که در اختیار دارد در تست هایی همچون تست GeekBench 5 توانسته از گوشی های اندرویدی پرچمدار قوی در رده بالاتری قرار بگیرد. در ضمن از نظر نمایش محتوا در اجرای بازی ها نیز قادر است عملکرد بهتری نسبت به مدل 13 پرو مکس آیفون داشته باشد!

بررسی کامل آیفون SE 2022

دوربین و باتری!

از مهم ترین بخش های هر گوشی که کاربران حساسیت زیادی به آن نسان می دهند می توان به دوربین اشاره کرد. دوربین های استفاده شده در این گوشی تنها به 2 دوربین (پشت و سلفی) ختم می شود. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی بوده که در پشت گوشی تعبیه شده است. این دوربین از نوع Wide بوده و ویژگی های آن نیز شامل ضریب اف 1.8، لرزش گیراز نوع Optical، پیکسل های 1.22 میکرونی و فوکوس خودکار از نوع PDAF می شود. دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی تعبیه شده در جلوی گوشی نیز در بالای نمایشگر تعبیه شده است. این دوربین از ویژگی هایی همچون فوکوس ثابت و ضریب اف 2.2 برخوردار است. عکاسی Photographic Styles یکی از جدیدترین قابلیت های عکاسی اپل بوده که به لطف چیپ A15 در اختیار شما قرار می گیرد. از ویژگی های عکاسی که این مدل گوشی نسبت نسل های قبلی دارد می توان به رنگ های شاداب تر و زنده تر تصاویر اشاره کرد. شرکت اپل برای شارژدهی مناسب این گوشی از یک باتری 2018 میلی آمپر ساعت بهره برده تا نسبت به نسل های قبلی از 10 درصد ظرفیت بیشتر برخوردار باشد. طبق انجام آزمایشات می توان گفت که باتری استفاده شده در این گوشی هنگام استفاده سنگین 3 الی 4 ساعت و هنگام استفاده معمولی نیز می تواند 5 الی 6 ساعت شارژدهی داشته باشد!

منبع: toptenreviews