کیبورد از مهم ترین و حساس ترین لوازم جانبی مورد نیاز برای انجام بازی های ویدئویی محسوب می شود. این روز ها پیدا کردن یک کیبوردی که بتواند اکثر نیازهای شما را هنگام انجام بازی رفع کند کمی سخت به نظر می رسد. در این مقاله سعی داریم به معرفی کیبورد گیمینگ ریزر مدل Ornata V2 بپردازیم که با توجه به برخورداری از قابلیت های مختلف می تواند یکی از بهترین و مناسب ترین کیبورد های حرفه ای باشد. از نمونه قابلیت هایی که این مدل از کیبورد را تبدیل به یکی از مناسب ترین گزینه برای یک گیمر کرده می توان به سوئیچ های هیبریدی، نورپردازی RGB با قابلیت شخصی سازی، تاخیر ناچیز 1 میلی ثانیه ای، کانال های مسیر یابی، کلید های پخش رسانه، قابلیت پشتیبانی از جلوه های نوری ویژه و ... اشاره کرد. لطفا تا انتهای مطلب با بررسی کامل و تخصصی کیبورد گیمینگ مدل Ornata V2 ریزر با ما همراه باشید!

بررسی-کیبورد-گیمینگ-razer-ornata-v2

طراحی ظاهری!

شرکت ریز در ساخت کیبورد گیمینگ مدل Ornata V2 از ظاهری شیک و زیبا بهره برده است. ظاهر شیک این مدل کیبورد همراه با نورپردازی حرفه ای توانسته یک ترکیب گیمر پسند را به وجود بیاورد. مهندسان شرکت ریزر در طراحی این مدل کیبورد از کلیدهای متعددی همچون کلید های کنترل کننده رسانه در قسمت بالایی کیبورد استفاده کرده اند تا کاربر هنگام تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی بدون انجام دادن کارهای اضافی و غیر ضروری بتواند آن ها را کنترل کنند. نورپردازی RGB به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده و زیبایی کیبورد را چندین برابر کرده است. کلید هایی که در ساخت این کیبورد گیمینگ حرفه ای ریزر استفاده شده از فاصله استانداردی برخوردار بوده و با توجه به جنس باکیفیت و مرغوب می تواند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشد. کلیدهای تعبیه شده در روی این کیبورد دارای کلاهک هایی از جنس ABS هستند تا کاربر هنگام استفاده و لمس آن ها احساس خوبی داشته باشند. ابعاد 459x310 میلی متری فضای زیادی از میز شما اشغال نکرده و با توجه به وزن مناسب 900 گرمی که در اختیار دارد، از قابلیت حمل و نقل آسان نیز برخوردار است. این ویژگی نیز می تواند یکی از مهم ترین ویژگی های یک کیبورد برای انجام بازی های ویدئویی و دیگر کارهای روزمره باشد! در ضمن این مدل از کیبورد دارای یک تکیه گاه مخصوص مچ نیز بوده و با توجه به جنس چرم و حالت نرم مانندی که در اختیار دارد می تواند فشار وارد بر مچ ها را تا حد زیادی کاهش داده تا کاربر قادر باشد ساعت های زیادی مشغول استفاده از این کیبورد باشد. کابل استفاده شده در این کیبورد نیز از طول مناسب 2.1 متری برخوردار بوده تا آزادی عمل بیشتری به شما داده باشد.

بررسی کیبورد گیمینگ Ornata V2 ریزر!

مجهز به سوئیچ هیبریدی و نورپردازی RGB Chroma حرفه ای!

از ویژگی های مهم کیبورد گیمینگ Ornata V2 می توان به مجهز بودن به سوئیچ های هیبریدی اشاره کرد. سوئیچ های هیبریدی نسبت به سوئیچ های مکانیکی و غشایی از قابلیت ها و ویژگی های بیشتری برخوردار هستند. سوئیچ های هیبردی در واقع از ترکیب ادغام سوئیچ های مکانیکی و غشایی به وجود آمده است! سوئیچ های هیبریدی همانند دیگر سوئیچ ها با تداعی کردن صفحه کلید های معمولی می تواند صدای قابل شنیدنی از خود تولید کرده و به کسانی که به این نوع سوئیچ ها عادت دارند نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. نورپردازی RGB یکی دیگر از ویژگی هایی است که در طراحی این مدل از کیبورد استفاده شده است. این نورپردازی از نوع Chorma RGB بوده که می تواند جلوه خاصی به سیستم گیمینگ شما ببخشد. نورپردازی استفاده شده در این کیبورد از قابلیت شخصی سازی نیز برخوردار است. در ضمن این نورپردازی قابلیت پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ و انواع مختلف جلوه های نوری و افکت ها را دارد که می توانید آن ها را به صورت کاملا شخصی و دلخواه تنظیم کنید. از دیگر ویژگی های نورپردازی استفاده شده در کیبورد گیمینگ Ornata V2 می توان به جلوه های نورپردازی ویژه اشاره کرد که می توانند نسبت به نوع بازی تغییر پیدا کنند. بازی های که می توانند با نورپردازی این مدل کیبورد هماهنگ شوند شامل Apex Legends، Warframe، Fortnite و ... می شود.

مجهز به سوئیچ هیبریدی و نورپردازی RGB Chroma حرفه ای!

دارای کلیدهای پخش رسانه و چرخ پیمایش!

شرکت ریزر به منظور دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن فیلم و یا موسیقی در حال پخش از 3 کلید اختصاصی که در گوشه سمت راست کیبورد تعبیه شده استفاده کرده است. با استفاده از این کلیدها می توانید اقدام به پخش، توقف و رد کردن آهنگ کنید. چرخ پیمایش تعبیه شده در این کیبورد نیز از قابلیت برنامه ریزی برخوردار بوده و به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از این کلید بعنوان تنظیم میزان صدا، میزان روشنایی نورپردازی و ... استفاده کنید. از دیگر امکاناتی که در ساخت کیبورد گیمینگ مدل Ornata V2 استفاده شده نیز می توان به شیار مدیریت کابل اشاره کرد. این شیار در زیر کیبورد طراحی شده تا شما بتوانید از آن به منظور جای دادن کابل استفاده کنید تا میز مرتب و منظمی داشته باشید!

منبع: razer