از کمپانی های تولید کننده انواع مختلف لوازم جانبی و تجهیزات استریمینگ می توان به شرکت الگاتو اشاره کرد! کنترلر Stream Deck XL از نمونه محصولات تولیدی این شرکت محسوب می شود که با توجه به قابلیت ها و امکاناتی که در اختیار دارد توانسته توجه بسیاری از استریمرها را به سمت خود جلب کند! قابلیت ها و امکاناتی که در ساخت این مدل از کنترلر استفاده شده نیز شامل سازگاری با سیستم عامل ویندوز، macOS 10.14 و انواع نرم افزارهای استریم، 32 کلید با قابلیت شخصی سازی، ابعاد و وزن مناسب و ... می شود. این شرکت یکی از زیر مجموعه های شرکت کورسیر محسوب می شود که در سال 2018 میلادی توسط این شرکت تصاحب شده و با توجه به تولید محصولاتی حرفه ای و کاربردی توانسته توجه استریمرها و گیمرهای سراسر دنیا را به سمت خود جلب کند. هدف اصلی این شرکت طراحی و تولید لوازم جانبی مربوط به تولید محتوا بوده که شامل تجهیزاتی همچون میکروفون، وب کم و ... می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کنترلر Stream Deck XL الگاتو خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مدیریت استریم با کنترلر Stream Deck XL الگاتو!

طراحی حرفه ای کنترلر elgato stream deck xl!

از ویژگی های کنترلر Stream Deck XL الگاتو می توان به بدنه ای باکیفیت و مقاوم اشاره کرد. بدنه استفاده شده این کنترلر کاملا محکم بوده و قادر است در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی از خود نشان دهد. با این ویژگی می توان گفت که کاربر می تواند بدون نگرانی بابت حساس بودن کنترلر، به استفاده از آن بپردازد! از دیگر ویژگی های که شرکت الگاتو در طراحی و ساخت کنترلر Stream Deck XL بهره برده می توان به ابعاد و وزن مناسب آن اشاره کرد. ابعاد طراحی شده این کنترلر برابر با 182x112x34 میلی متر بوده تا علاوه بر اشغال کردن فضایی ناچیز به شما این امکان را بدهد که بتوانید آن را به راحتی در جیب خود جای دهید. وزن ناچیز 410 گرمی نیز از دیگر ویژگی های این مدل از کنترلر شرکت الگاتو محسوب شده تا کاربر برای حمل آن نیز با هیچ چالشی روبرو نشود. الگاتو از یک کابل رابط USB 3.0 نیز در ساخت این کنترلر استفاده کرده تا کاربر برای متصل شدن نیز هیچ مشکلی نداشته باشد. کابل موجود نیز همانند دیگر نقاط کنترلر از کیفیت بالایی برخوردار بوده و می تواند مدت زمان زیادی برای کاربر کارایی داشته باشد! لازم به ذکر است که شرکت الگاتو در ساخت این مدل کنترلر از 32 عدد کلید (4 ردیف 8 تایی) استفاده کرده است. کلیدهای تعبیه شده دارای پس زمینه LCD بوده و با توجه به حساسیت بالایی که دارند آماده اجرای دستورات کاربر هستند! 32 کلید تعبیه شده در این مدل کنترلر بهترین و مناسب ترین گزینه برای استفاده طراحان گرافیک، آهنگ سازان، ادیتورها و ... بوده تا با بهره مندی از آن علاوه بر صرفه جویی در زمان از عملکردی بهتری نیز بهره مند باشند!

طراحی حرفه ای کنترلر elgato stream deck xl!

قابلیت انتخاب پلاگین های مختلف و Multi-Action کنترلر Stream Deck XL الگاتو

از دیگر امکاناتی که شرکت الگاتو در ساخت کنترلر Stream Deck XL از آن استفاده کرده می توان به قابلیت انتخاب پلاگین های متنوع، آیکون های مختلف به همراه مقالات و ویدئوهای آموزشی اشاره کرد. الگاتو همه موارد ذکر شده را در فروشگاهی قرار داده که با نام Stream Deck شناخته می شود. از دیگر مواردی که در درون این فروشگاه وجود دارد نیز می توان به افکت های صوت و هزاران قطعه موسیقی اشاره کرد. لازم به ذکر است که کاربر قطعه های موسیقی موجود را می تواند بدون نگرانی بابت حق کپی رایت استفاده کند. Multi-Action از دیگر قابلیت هایی است که شرکت Elgato در ساخت این مدل کنترلر از آن استفاده کرده است. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد تا بتوانند دستورات مختلف را به یکدیگر پیوند زده و اجرای دستورات به یک کلید محول کنند! با استفاده از کلید محول شده قادر خواهیم بود برای اجرای چندین دستور با هیچ مشکلی روبرو نشوید! در ضمن این مدل کنترلر دارای قابلیت سازگاری با انواع نرم افزارها را داشته و این امکان را به شما می دهد تا نرم افزارهای مخصوص استریم را بر روی استریم دک خود تعریف کنید! نرم افزارهای قابل پشتیبانی این کنترلر شامل YouTube، LIFX، Wave Link، PowerPoint، Elgato 4k Capture Utility، OBS، Twitch، XSplit، iCue، Zoom، Control Center، Philips Hue، Twitter، Spotify و ... می شود!

قابلیت انتخاب پلاگین های مختلف و Multi-Action کنترلر Stream Deck XL الگاتو

کلیدهای قابل برنامه ریزی کنترلر الگاتو مدل Stream Deck XL!

شرکت الگاتو در طراحی کنترلر Stream Deck XLr به منظور دسترسی راحت، مستقیم، سریع و بی دردسر به تنظیمات و فعالیت های مختلف حین استریم از 32 عدد کلید تعبیه شده در کنترلر بهره برده است. کنترلر Stream Deck XL الگاتو با توجه به بهره مندی از کلیدهای متنوع این امکان را به کاربر خواهد داد تا برای اجرای فرمان های گوناگون با هیچ چالشی روبرو نشوند! کاربر با استفاده از این کلیدها قادر خواهد بود اقدام به اجرای فرمان هایی همچون افزایش یا کاهش میزان نور، صدا و یا ... کند. لازم به ذکر است که این مدل کنترلر از نظر فرمان های اجرایی نسبت به نسل های قبلی خود پیشرفت های چشم گیری داشته و می تواند رضایت کاربر را بیش از پیش جلب کند! کلیدهای تعبیه شده دارای فرمان هایی از پیش تعیین شده بوده و هر کدام از آن ها به صورت جداگانه می تواند وظیفه مخصوص به خود را انجام دهد. شرکت الگاتو به منظور شخصی سازی، در طراحی و ساخت این مدل کنترلر از قابلیت برنامه ریزی کلیدها نیز بهره برده است. این قابلیت به کاربر این امکان را خواهد داد تا بتواند کارکرد هر یک از کلیدها را نسبت به نوع فعالیت و نیازهای خود تغییر دهد و آنها را شخصی سازی کند! با این ویژگی می توان گفت که برای کنترلر Stream Deck XL الگاتو فرقی ندارد که در چه زمینه ای تولید محتوا کرده و یا چگونه استریم می کنید، قابلیت اجرای دستورات بی شمار و تعیین دستوری که این کنترلر در اختیار دارد می تواند امکان اجرای حرفه ای ترین و راحت ترین استریم را برای شما به ارمغان بیاورد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این کنترلر دارای قابلیت شخصی سازی کلیدها بوده و با انواع پلتفرم ها همچون ویندوز و mac OS 10.14 و بالاتر سازگار است.

کلیدهای قابل برنامه ریزی کنترلر الگاتو مدل Stream Deck XL!

منبع: elgato