آدیداس دست به کار جالبی زده و هدفون جدید خود را به قابلیت شارژ با نور لامپ مجهز کرده است! این هدفون جدید با مدل RPT-02 SOL عرضه شده و شارژ کامل باتری آن برای 80 ساعت پلی بک کفایت می کند. این در حالی است سایر هدفون های وایرلسی مانند ایربادز شیائومی بادز 4 پرو با طول عمر باتری 38 روزه شارژ کامل آنها برای 9 ساعت پلی بک کافی است. در اصل این هدفون از نوع خورشیدی است و باید با نور خورشید شارژ شود؛ اما همان طور که اشاره کردیم حتی با قرار گرفتن در معرض نور لامپ اتاق نیز می توان باتری آن را شارژ کرد! به این ترتیب شما می توانید در تمام طول شبانه روز هدفون وایرلس آدیداس RPT-02 SOL را شارژ کنید! همچنین امکان شارژ کردن آن در آب و هوایی ابری و بارانی نیز وجود دارد و محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت!

هدفون وایرلس آدیداس RPT-02 SOL حتی با نور لامپ اتاق نیز شارژ می شود!

هدفون RPT-02 SOL با همکاری مشترک آدیداس و Zound Industries تولید شده و می توان آن را اوج همکاری این دو شرکت با یکدیگر دانست! این دومین نسخه از هدفون های تولیدی این دو شرکت است و از بسیاری جهات نسبت به نسخه قبلی ارتقا پیدا کرده است. طول عمر باتری نسخه قبلی این هدفون که RPT-01 نام دارد، تنها 40 ساعت است که نصف طول عمر باتری مدل جدید است. همچنین نسخه جدید هدفون آدیداس از لحاظ متدهای شارژ شدن هم پیشرفت کرده و برای این منظور فقط به نور طبیعی وابسته نیست.

هدفون وایرلس آدیداس RPT-02 SOL حتی با نور لامپ اتاق نیز شارژ می شود!

هدفون آدیداس RPT-02 SOL تماماً از پلاستیک و نایلون های بازیافت شده ساخته شده است. در ساخت هد بند این دستگاه از متریال سبک و انعطاف پذیر استفاده شده و کاربر می تواند طرح دلخواه خود را بر روی سطح خارجی پلاستیکی آن پرینت کند.

فناوری شارژ خورشیدی به کار رفته در این هدفون آدیداس توسط شرکت سوئدی Powerfoyle توسعه پیدا کرده است. البته ذکر این نکته ضروری است که هدفون RPT-02 SOL تنها نسخه سازگار با فناوری شارژ خورشیدی در دنیا نیست و مدل های دیگری با این ویژگی را نیز می توان در بازار پیدا کرد. با این وجود سازگاری با شارژ شدن از طریق نور لامپ یکی از ویژگی های منحصر به فردی است که در کمتر هدفونی می توان آن را پیدا کرد!

هدفون وایرلس آدیداس RPT-02 SOL حتی با نور لامپ اتاق نیز شارژ می شود!

هدفون جدید آدیداس ضد آب نیست اما از درجه حفاظتی IPX4 بهره می برد. به این معنا که رطوبت ناشی از تعریق و قطرات ریز آب امکان نفوذ به آن را نخواهند داشت. دکمه های کنترل موزیک یا تنظیم صدا در این مدل به صورت داخلی طراحی شده اند. این هدفون همچنین به یک نشانگر LED مجهز است که به شما کمک می کند تا بهترین منبع نوری را برای شارژ کردن آن انتخاب کنید. برای شارژ کردن هدفون آدیداس RPT-02 SOL می توانید از کابل USB-C ارائه شده همراه با آن نیز استفاده نمایید.

هدفون وایرلس آدیداس RPT-02 SOL حتی با نور لامپ اتاق نیز شارژ می شود!

هدفون جدید آدیداس RPT-02 SOL با قیمت خرده فروشی 229 دلار در دسترس قرار گرفته و از طریق وب سایت رسمی آدیداس قابل تهیه است. با توجه به مشخصات فنی و کیفیت صدای این هدفون، قیمت آن را می توان منصفانه و مناسب توصیف کرد و پیش بینی کرد که این هدفون در دسته بهترین هدفون های بی سیم قرار خواهد گرفت.

منبع: gizmochina