ما به آن دسته از گیمرهایی که به دنبال افزایش سرعت وایرلس و اینترنت هستند مودم گیمینگ ایسوس مدل DSL-AX82U AX540 را پیشنهاد می کنیم! این مودم با توجه به بهره مندی از به روز ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها و امکانات می تواند همه ی نیازها و تجهیزات یک گیمر جهت بهره مندی از اینترنت پرسرعت را بی نیاز کند. از ویژگی های موجود در این مدل مودم می توان به برخورداری از 4 پورت، WiFi 6، چهار آنتن خارجی، بهره مندی از تکنولوژی AiMesh و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر این مودم خواهیم پرداخت، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کامل و تخصصی مودم گیمینگ DSL-AX82U AX5400 ایسوس!

طراحی کاملا جدید و جذاب!

طراحی مودم DSL-AX82U ایسوس از جذابیت خاص و مدرنی برخوردار بوده که می تواند زیبایی چند برابری به سیستم گیمینگ شما ببخشد. طراحی به کار رفته در این مودم کاملا جدید بوده و در ضمن شباهت های زیادی با هواپیماهای جاسوسی و مخفی دارد! نورپردازی RGB که در این مودم استفاده شده نیز به منظور جذابیت دوچندان اضافه شده است. از ویژگی های این مودم می توان به سازگاری با فناوری AURA Sync اشاره کرد. این فناوری به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید تنها با فشردن یک کلید اقدام به تغییر و تنظیم الگوهای نوردهی شوید! لازم به ذکر است که این فناوری برای فعال سازی نیاز به ویندوز و یا نرم افزار خاصی ندارد. ایسوس در نمای بالا سمت راست این مودم لوگوی انگلیسی برند خود و در سمت چپ نیز چند چراغ LED را طراحی کرده است. چراغ های تعبیه شده در سمت چپ دستگاه به منظور نمایش اطلاعات تعبیه شده و شامل چراغ لن، چراغ Wi-Fi، چراغ Power، چراغ WAN می شود. در طراحی پنل پشتی نیز از 4 عدد آنتن غیر قابل جدا شدن، 4 عدد پورت LAN، پورت WAN، پورت RJ11، پورت USB 3.0، پورت آداپتور پاور و کلید Reset  استفاده کرده است.

بررسی کامل و تخصصی مودم گیمینگ DSL-AX82U AX5400 ایسوس!

سخت افزار!

شرکت ایسوس در ساخت مودم DSL-AX82U از یک پردازنده مرکزی از نوع برودکام BCM6750 استفاده کرده است. این پردازنده نیز از نوع 3 هسته ای بوده که از سرعتی برابر با 1.5 گیگاهرتز بهره می برد. از دیگر سیستم سخت افزاری این مودم نیز می توان به رم 512 گیگابایتی و حافظه فلش 256 مگابایتی اشاره کرد. لازم به ذکر است که مودم DSL-AX82U یک مودم روتر ADSL/VDSL و Wi-Fi 6 بوده و از قابلیت انتقال دیتا تا 5400 مگابیت بر ثانیه بهره مند است. وای فای موجود در این مدل مودم در رده AX5400 قرار داشته و قابلیت پشتیبانی از استانداردهای Wi-Fi 4 و Wi-Fi 5 را دارد. از ویژگی های موجود این مدل از مودم روتر ADSL نیز می توان به پشتیبانی کامل از فناوری رمزنگاری WPA3 اشاره کرد. با توجه به پشتیبانی از این فناوری می توانید از بالاترین امنیت در تبادل اطلاعات بی سیم برخوردار باشید. پروتکل WPA-Enterprice، WPA2-Enterprice، WPA-Personal، WPA2-Personal به همراه WPS از دیگر موارد امنیتی پشتیبانی شده این مودم محسوب می شوند.

بررسی کامل و تخصصی مودم گیمینگ DSL-AX82U AX5400 ایسوس!

مجهز به فناوری های متعدد و امکانات نرم افزاری!

از نمونه فناوری ها و امکانات نرم افزاری مودم DLS-AX82U ایسوس می توان به OFDMA، MU-MIMO، Beamforming، WPA3 و AiMesh اشاره کرد. وجود فناوری های متعدد و امکانات نرم افزاری به شما این امکان را می دهد تا برای استفاده های مختلف از مودم با هیچ چالشی روبرو نشده و از تنظیمات ساده و راحت بهره مند شوید! فناوری AiMesh موجود در این مودم یکی از فناوری های محبوب بین مودم ها بوده که به منظور جفت کردن مودم خود با سایر دستگاه های مش وای فای ایسوس اضافه شده تا از یک شبکه یک پارچه با حداکثری پوشش بهره مند شوید. لازم به ذکر است که این مودم از قابلیت تنظیم به عنوان نود AiMesh برخوردار نبوده و تنها از قابلیت تنظیم به عنوان یک روتر اصلی مش وای فای پشتیبانی می کند. فناوری MU-MIMO نیز وظیفه ارسال همزمان دیتا برای دستگاه های متصل (بدون تاخیر و افت سرعت) را برعهده دارد. شرکت ایسوس به منظور خدمات دهی به گیمرها از امکاناتی همچون acceleration و Game Boost استفاده کرده است. از دیگر قابلیت های مخصوص گیمینگ این مودم که در پنل مدیریتی قرار داده شده است نیز می توانیم به قابلیت مانیتورینگ، ابزارهای مختلف QoS و قابلیت کنترل پهنای باند اشاره کنیم. در ضمن برای انجام تغییرات و تنظیمات نیز کار سختی پیش رو نخواهید داشت. فناوری Wan Aggregation، فناوری AiProtection (جهت مقابله با بد افزارها و حملات اینترنتی و ...)، پنل کنترل والدین، پشتیبانی از Dual Wan و ... از دیگر امکانات و فناوری های موجود در DSL-AX82U محسوب می شود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مودم از قابلیت اولویت بندی حرفه ای نیز بهره مند بوده تا شما را قادر سازد که بتوانید دستگاه های متصل را بر اساس اهمیت استفاده خود اولویت بندی کنید!

منبع: blacktubi