از پرکاربردترین و پر استفاده ترین لوازم جانبی کامپیوتر می توان به ماوس اشاره کرد. کاربر با استفاده از ماوس می تواند راحتی استفاده از کامپیوتر را برای خود فراهم کند. استفاده از ماوس فقط مختص کامپیوترها نبوده و شما می توانید برای کنترل کردن راحت انواع پلتفورم ها از جمله اندروید باکس، تبلت، دستگاه های DVR و حتی تلویزیون های هوشمند استفاده کنید. ماوس های با سیم به دلیل قیمت مقرون به صرفه و سازگاری بهتر با انواع پلتفرم ها از محبوبیت های بیشتری نسبت به موس های بی سیم برخوردار هستند. ماوس گیمینگ Basilisk V3 ریزر یکی از نمونه ماوس های کامپیوتر باسیم در بازار است که به دلیل قابلیت ها و ویژگی های متنوعی که در اختیار دارد تبدیل به یکی از محبوب ترین ماوس ها در میان گیمرهای حرفه ای شده است! در ادامه مطلب به بررسی کامل و تخصصی این مدل ماوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

واکنش و عملکردی سرع با ماوس گیمینگ Razer Basilisk V3

طراحی!

شرکت ریزر در ساخت ماوس گیمینگ مدل Baslisik V3 از طراحی ارگونومیک استفاده کرده است. در نمایی جلویی این ماوس نیز شاهد 11 دکمه مختلف خواهیم بود. کلیدهای موجود از قابلیت برنامه ریزی برخوردار بوده و شما می توانید نوع کارکرد هر یک از دکمه ها را به راحتی تنظیم کنید. ریزر در سمت چپ ماوس به منظور استراحت دادن به انگشت شصت شما از یک تکیه گاه استفاده کرده تا شما بتوانید مدت زمان زیادی از این ماوس استفاده کنید. در قسمت زیرین ماوس نیز از 4 پایه استاندارد از نوع PTFE 100% استفاده کرده تا شما قادر باشید آن را در روی هر سطحی استفاد کنید. در قسمت بالایی این ماوس نیز شاهد غلطک 4 حالته هستیم و شما می توانید بسته به نوع کار و میزان حساسیت، یکی از حالات را انتخاب کنید. نورپردازی RGB نیز یکی دیگر از ویژگی های ظاهری این ماوس محسوب می شود.

واکنش و عملکردی سرع با ماوس گیمینگ Razer Basilisk V3

مجهز به سنسور Focus+ و سوئیچ های Optical Gen 2

ماوس گیمینگ Basilisk V3 به دلیل برخورداری از سنسور حساس از نوع Focus+ تبدیل به یکی از بهترین ماوس های بازار شده است. سنسور استفاده شده در این مدل ماوس به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید دقت آن را تا 26000dpi تنظیم کنید. این قابلیت می تواند ماوس را تبدیل به بهترین و مناسب ترین گزینه برای استفاده گیمرهای حرفه ای کند! از ویژگی های مثبتی که در ساخت این مدل ماوس استفاده شده می توان به بهره مندی از سوئیچ های Optical Gen 2 اشاره کرد. سوئیچ های اپتیکال استفاده شده در این ماوس می تواند موجب افزایش عمر کلیدها تا 70 میلیون ضربه شده و سرعت تحریک ماوس را هم به 0.2 میلی ثانیه کاهش دهد! با این ویژگی می توان گفت که می توانید روی عملکرد سریع کلید ها و عمر طولانی آن ها حساب کنید!

واکنش و عملکردی سرع با ماوس گیمینگ Razer Basilisk V3

مجهز به اسکرول 4 حالته!

شرکت ریزر در ساخت این ماوس از یک اسکرول (غلطک) استفاده کرده که می تواند در 4 حالت مختلف تنظیم شده و برای شما کارایی داشته باشد! 4 حالت اسکرول شامل Tactile Cycling Mode، Free-Spin Scrolling Mode، Smart-Reel Mode و Virtual Acceleration می شود.

Free-Spin Scrolling Mod: با انتخاب این حالت می توانید از حالت چرخش سریع اسکرول استفاده کنید.

Tactile Cycling Mode: با انتخاب این حالت نیز می توانید چرخش اسکرول را کند کرده و به دقت بالایی برسید. در ضمن با انتخاب این حالت می توانید هنگام انجام بازی های شوتر اقدام به تعویض سریع و دقیق اسلحه با اسکرول بکنید.

Smart-Rell Mode: با انتخاب این حالت می توانید با چرخش سریع اسکرول، حالت های Tactile Cycling و Free-Spin Scrolling را در کم ترین زمان ممکن انتخاب کنید.

Virtual Acceleration: این حالت نیز به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از چرخ روان و سریع اسکرول بهره مند شوید. از این حالت می توانید هنگام مشاهده محتواها و اسناد طولانی استفاده کنید.

واکنش و عملکردی سرع با ماوس گیمینگ Razer Basilisk V3

دارای کلید Sniper و کلیدهای ماکرو!

شرکت ریزر در طراحی و ساخت اکثر ماوس های گیمینگ خود از کلید جذاب و کاربردی Sniper بهره برده است. ماوس گیمینگ Basilisk V3 نیز از این قائله مستثنی نبوده و در ساخت آن از کلید Sniper استفاده شده است. این کلید می تواند به داد گیمرهایی که مشغول بازی های تیراندازی اول شخص هستند برسد. با فشار دادن و نگه داشتن این کلید می توانید هنگام هدف گیری دشمن، حساسیت ماوس را کاهش داده تا از هدف گیری دقیق تری بهره مند شوید. برای لغو این حالت نیز کافیست تا از فشار دادن و نگه داشتن کلید دست بکشید. در ضمن شما می توانید با کمک نرم افزار Synapse 3 نوع عملکرد کلید را به صورت دستی تغییر دهید. علاوه بر کلید Sniper قادر به برنامه ریزی و تغییر نوع عملکرد 10 کلید دیگر ماوس نیز بوده تا با توجه به نوع بازی عملکرد کلیدها را به صورت دستی و دلخواه تنظیم کنید.

واکنش و عملکردی سرع با ماوس گیمینگ Razer Basilisk V3

نورپردازی RGB و قابلیت ذخیره 5 پروفایل!

از دیگر ویژگی هایی که در ساخت ماوس گیمینگ Basilisk V3 ریزر استفاده شده می توان به نورپردازی حرفه ای RGB اشاره کرد. این ویژگی باعث زیبایی دوچندان ماوس شده و می تواند هیجان انجام بازی را برای گیمر بیشتر کند. در ضمن نورپردازی استفاده شده در این ماوس از قابلیت تنظیم برخوردار بوده و به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید افکت های متعدد نورپردازی را به دلخواه انتخاب کنید. شرکت ریزر جهت ذخیره تنظیمات ماوس نیز از یک حافظه داخلی استفاده کرده تا مجبور به تنظیم دوباره کلیدهای ماوس نشوید. پایه های PTFE یکی دیگر از امکانات این ماوس محسوب می شود که به منظور راحتی استفاده از ماوس در حالت ها و سطوح مختلف اضافه شده است.

منبع: rtings