از معروف ترین و بهترین برندهای تولید کننده انواع مختلف مانیتور می توان به برند بنکیو اشاره کرد. این شرکت با توجه به تولید محصولاتی با جدیدترین تکنولوژی ها و استانداردها توانسته کاربران و طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند. مانیتور گیمینگ منحنی EX3203R نیز یکی از برترین و پرفروش ترین مانیتورهای گیمینگ تولیدی شرکت بنکیو محسوب شده و با توجه برخورداری از ویژگی های مخصوص بازی که در اختیار دارد می تواند هر گیمری را راضی نگه دارد. از نمونه ویژگی ها و قابلیت های مهم این مدل مانیتور می توان به نرخ بروزرسانی 144 هرتز، رزولوشن 2560x1440 پیکسل، نرخ پاسخگویی 4 میلی ثانیه، روشنایی 400 cd/m2، HDR، فناوری اختصاصی Opt-Clarity و ...، انحنایی برابر با 1800R، پورت های متعدد و ... اشاره کرد. در ادامه مقاله قصد بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ منحنی EX3203R بنکیو را داریم، پس لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید!

تماشای تصاویر شفاف و واضح با مانیتور گیمینگ منحنی EX3203R بنکیو!

دارای زاویه دید 178 درجه ای و رزولوشن QHD

از ویژگی های مهم مانیتور گیمینگ منحنی EX3203R بنکیو می توان به برخورداری از زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) و پنل VA اشاره کرد. پنل به کار رفته در این مدل مانیتور می تواند تصاویر با وضوح بالا همراه با رنگ های صحیح و واقعی را در هر زاویه به نمایش دربیاورد. زاویه 178 درجه ای (عمودی و افقی) نیز به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید در هر زاویه از اتاق قادر باشید تصاویری با جزئیات کامل همراه با کیفیت 1440p را تماشا کنید. این مدل از مانیتور شرکت بنکیو دارای روشنایی 400 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه LED نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (2560x1440) پیکسل و رزولوشن QHD لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور مخصوص گیم خمیده برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 4 میلی ثانیه ای که مانیتور بنکیو مدل EX3203R در اختیار دارد قادر خواهید بود سریع ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

تماشای تصاویر شفاف و واضح با مانیتور گیمینگ منحنی EX3203R بنکیو!

مجهز به فناوری انحصاری Opt-Clartity و HDR

شرکت بنکیو در طراحی و ساخت اکثر مانیتورهای خود از فناوری HDR بهره برده تا قادر باشند تصاویری با روشنایی بهبود یافته و باکیفیت را برای نمایش دربیاورند. از دیگر ویژگی و قابلیت های موجود در فناوری HDR می توان به ارائه تصاویری با کامل ترین جزئیات، کنتراست مناسب و وضوح خیره کننده اشاره کرد. با این فناوری می توان گفت که کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا فیلم های روز دنیا می تواند تصاویری با بالاترین کیفیت را مشاهده کند! در ضمن شرکت بنکیو به منظور افزایش میزان روشنایی نقاط تاریک و تیره صفحه از تلفیق تکنولوژی روشنایی هوشمند (HDR) و رزولوشن QHD استفاده کرده است. این ویژگی بدون افزایش یا کاهش میزان نور قسمت های روشن تصویر اقدام به افزایش میزان روشنایی نقاط تیره صفحه کرده که باعث بهبود وضوح و جزئیات موجود در تصاویر به نمایش درآمده خواهد شد. فناوری انحصاری Opt-Clarity نیز یکی دیگر از فناوری های مهم این مدل از مانیتور محسوب شده که در بالا بردن کیفیت تصاویر می تواند نقش مهمی ایفا کند! ترکیب این فناوری با دیگر فناوری های اضافه شده می تواند باعث به نمایش درآوردن تصاویری با بالاترین کیفیت و می تواند حتی در محیط های کم نور نیز می تواند تصاویری با بالاترین وضوح را برای کاربر به ارمغان بیاورد. از دیگر ویژگی های این فناوری می توان به محافظت کردن از چشمان کاربر در زمان انجام بازی های ویدئویی و یا تماشای فیلم شود!

تماشای تصاویر شفاف و واضح با مانیتور گیمینگ منحنی EX3203R بنکیو!

مجهز به پورت های متنوع و کاربردی!

شرکت بنکیو جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور گیمینگ مدل EX3203R را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل 2 عدد پورت HDMI، پورت ،DisplayPort 1.4، پورت USB 3.1 و 1 عدد جک خروجی هدفون می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. پورت USB 3.1 نیز به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید ماوس و یا کیبورد خود را به مانیتور متصل کنید. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور گیمینگ منحنی EX3203R بنکیو از تکنولوژی هایی همچون Flicker-Free، Low Blue Light، Brightness Intelligence و FreeSync بهره مند است.

FreeSync: این فناوری وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

Brightness Intelligence: این فناوری با بهینه سازی تصاویر هنگام تماشا کردن فیلم و یا اجرای بازی های کامپیوتری از آسیب به چشم های کاربر جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که این فناوری به صورت کاملا هوشمند و با توجه به میزان نور و روشنایی محیط، رنگ تصویر نمایش را تنظیم می کند. با تشخیص دادن محتوای در حال پخش و تنظیم خودکار آن می تواند صحنه های بیش از حد تاریک و صحنه های بیش از روشن را به صورت واضح و باکیفیت برای نمایش دربیاورد.

Ultra-Low Blue Light و Flicker-Free: بنکیو این دو تکنولوژی را به منظور حفاظت از چشمان کاربر اضافه کرده است. این قابلیت با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید! فناوری Flicker Free از آسیب های جبران ناپذیر چشم مانند سندروم چشمی کار با رایانه و یا آب مروارید جلوگیری می کند.

منبع: benq