به دلیل وجود مدل ها و برندهای زیاد مانیتور گیمینگ، انتخاب بهترین گزینه برای به نمایش درآوردن تصاویری باکیفیت می تواند تبدیل به یک چالش سخت و جدی شود. در این مقاله قصد معرفی و بررسی یکی از مناسب ترین و بهترین مانیتورهای گیمینگ تولید شده را داریم که با عنوان Zowie XL2746S توسط شرکت معتبر و نام آشنای BenQ عرضه شده است. این مدل مانیتور به دلیل برخورداری از قابلیت ها و ویژگی های مختلف همچون تکنولوژی DyAc+، Flicker-Free و VRR، رفرش ریت 240 هرتزی، اکولایزر سیاه، زمان پاسخگویی 0.5 میلی ثانیه، روشنایی بالا و ... تبدیل به یکی از محبوب ترین مانیتور بین گیمرها شده است. کاربر با استفاده از این مدل مانیتور قادر خواهد بود تا یک تجربه به یاد ماندنی از گیم را به دست بیاورد. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

پشتیبانی از تکنولوژی DyAc+ و تکنولوژی اختصاصی Black eQualizer

پشتیبانی از تکنولوژی DyAc+ و تکنولوژی اختصاصی Black eQualizer

از قابلیت ها و ویژگی های جالب استفاده شده در مانیتور گیمینگ Zowie XL2746S بنکیو می توان به پشتیباتی از تکنولوژی DyAc+ اشاره کرد. مکانیک Spray مهم ترین و بزرگ ترین مکانیک هایی است که به منظور بهره مندی از عملکرد سریع و بهتر در بازی اضافه شده است. در هنگام Spray به دلیل جابجایی های زیاد و مداومی که در برخی از بازی های FPS وجود دارد ممکن است باعث کاهش میزان وضوح تصویر شود. شرکت بنکیو به منظور رفع این ایراد از تکنولوژی DyAc+ استفاده کرده تا از کاهش میزان وضوح تصویر، لگ و تاخیر جلوگیری کند. مناطق تاریک زیادی در بازی ها وجود دارد که معمولا از اهمیت بالایی نیز برخوردار هستند. در این مناطق احتمال وجود دشمن، سر نخ و یا تجهیزات بوده که می تواند کمک زیادی به شما در انجام بازی ها بکند. در ضمن روشن تر کردن این مناطق می تواند باعث اذیت شدن چشم کاربر شده و در مرور زمان آسیب هایی جبران ناپذیری به چشم آن ها وارد شود. شرکت بنکیو اما با بهره مندی از تکنولوژی اختصاصی Black eQualizer موفق به رفع این مشکل شده است. این تکنولوژی با روشن تر کردن تنها مناطق تاریک (بدون روشن تر شدن مناطق روشن) می تواند به شما در انجام روند بازی کمک های زیادی کرده و از آسیب های چشم نیز جلوگیری کند!

پشتیبانی از تکنولوژی DyAc+ و تکنولوژی اختصاصی Black eQualizer

دارای رفرش ریت 240 هرتزی!

رفرش ریت 240 هرتزی را می توان یکی از ویژگی ها و قابلیت های مثبتی که در ساخت مانیتور گیمینگ Zowie XL2746S بنکیو استفاده شده محسوب کرد. این ویژگی با روان تر کردن و شفاف کردن تصاویر می تواند محتوایی با بهترین کیفیت را برای شما به نمایش در بیاورد. از دیگر امکاناتی که این ویژگی در اختیار شما قرار خواهد داد می توان به جلوگیری از سوسو زدن تصاویر در سریع ترین بازی ها اشاره کرد. لازم به ذکر است که برای بهره مندی از این ویژگی می بایست از پردازنده هایی استفاده شود که از این قابلیت پشتیبانی می کنند. Nvidia Gefore GTX 980 و بالاتر، AMD Radeon RX 480 و بالاتر را می توان نمونه ای از پردازنده های پشتیبانی کننده از این قابلیت محسوب کرد. شرکت بنکیو به منظور تمرکز بیشتر کاربر از امکان نصب شیلد در این مدل مانیتور نیز بهره برده است. کاربر با نصب کردن این شیلد می تواند تمام تمرکز خود را برای انجام هر چه بهتر بازی بگذارد. در ضمن شیلد از قابلیت تنظیم راحت نیز برخوردار بوده تا به شما این امکان را بدهد که بتوانید آن را بر حسب سلیقه و راحتی خود تنظیم کنید. علاوه بر شیلد، زاویه مانیتور نیز از قابلیت شخصی سازی زاویه برخوردار بوده تا شما این امکان را داشته باشید که زاویه دلخواه را تنظیم کرده و به بهترین دید از مانیتور برسید.

دارای رفرش ریت 240 هرتزی!

مجهز به کنترلر S-Switch و قابلیت تنظیم حرفه ای رنگ!

شرکت BenQ جهت دسترسی آسان به منوی OSD از یک کنترلر سیمی (S-Switch) استفاده کرده است. کاربر با استفاده از این کنترلر قادر خواهد بود علاوه بر دسترسی آسان به منوی تنظیمات به تمامی دستگاه های متصل شده به مانیتور نیز دسترسی داشته باشند. این قابلیت مخصوص گیمرها و استریمرها بوده تا قادر باشند بدون پرت شدن حواس و در کم ترین زمان ممکن تنظیمات خود را اعمال کنند. در ضمن S-Switch از قابلیت ذخیره سازی 3 تنظیم دلخواه نیز برخوردار بوده تا به شما این امکان را بدهد که بتوانید بدون فراموش کردن اقدام به اعمال تنظیمات خود بکنید! قابلیت Color Vibrance نیز یکی دیگر از امکانات موجود در این مدل از مانیتور مخصوص بازی بنکیو محسوب می شود. این ویژگی شما را قادر خواهد ساخت تا بتوانید با توجه به برخورداری از 20 مدل مختلف، رنگ مانیتور را با محیط گیم پلی وفق دهند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل مانیتور از پورت های متنوعی همچون 1 عدد DisplayPort 1.2، 2 عدد HDMI 2.0، 1 عدد پورت DVI و 3 عدد پورت USB 3.0 به منظور برقراری ارتباط با سایر دستگاه های دیجیتال، فناوری هایی همچون Flicker-Free و VRR، زمان پاسخگویی 0.5 میلی ثانیه و روشنایی 320 کاندلا بر متر مربه بهره می برد.

منبع: zowie