مانیتور 32 اینچ PD3200U بنکیو یکی از مناسب ترین مانیتورهای بازار بوده که به منظور استفاده برای مشاهده جلوه های بصری مختلف ساخته شده است. این مدل مانیتور شرکت بنکیو با توجه به بهره مندی از رزولوشن 4K می تواند تصاویری با شفافیت خیره کننده و وضوح بالا را برای نمایش فراهم سازد. این مانیتور دارای رزولوشن 4K بنکیو خود را همراه با ویژگی ها و قابلیت های متنوعی عرضه کرده است. ویژگی ها و قابلیت های استفاده شده در مانیتور مدل PD3200U شامل زاویه دید 178 درجه ای، سازگاری با سوئیچ های KVM، حالت Darkroom، حالت CAD/CAM و حالت Animation ، قابلیت Dual View، تنظیم زاویه نمایش و درجه چرخش، فناوری های کاربردی (Flicker-Free, Low Blue Light)، پورت های کاربردی، ابعاد و وزن مناسب و ... می شود. در ادامه مقاله به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور شرکت بنکیو خواهیم پرداخت، لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید!

تماشای جلوه های بصری چشم نواز با مانیتور PD3200U بنکیو!

مجهز به حالت های تصویری مختلف!

شرکت بنکیو در ساخت مانیتور مدل PD3200U به منظور افزایش کیفیت از حالت های تصویری متنوعی بهره برده است. حالت های موجود در این مدل مانیتور شامل حالت Darkroom، حالت CAD/CAM و حالت Animation می شود.

حالت Darkroom: شرکت BenQ این حالت را به منظور افزایش درخشندگی جزئیات و وضوح تصویر از این حالت استفاده کرده است. حالت Darkroom با تنظیم روشنایی و تضاد رنگ های خروجی باعث می شود تا تصاویر به نمایش درآمده از بالاترین وضوح و درخشندگی بهره مند شود. این حالت مخصوص کاربرانی که به دنبال مانیتوری هستند که بتواند همه جزئیات تصویر را قبل از انجام پردازش های گرافیکی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

حالت Animation: این حالت نیز به منظور فراهم ساختن فضایی مناسب برای تصاویر انیمیشنی اضافه شده و با توجه به قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی که در اختیار دارد تبدیل به یکی از امکانات مهم و مثبت این مدل از مانیتور شده است. این حالت قادر است با تقویت نواحی سیاه و سایه دار تصاویر به نمایش درآمده، آن ها را با کامل ترین جزئیات در اختیار کاربر قرار داده تا از قابلیت بهینه سازی تمامی نقاط به صورت دستی برخوردار شود! از دیگر ویژگی هایی که این حالت در اختیار کاربر قرار می دهد می توان به ارائه 10 سطح مختلف روشنایی اشاره کرد. این ویژگی به کاربر این امکان را می دهد تا قادر باشد روشنایی صفحه نمایش را متناسب با نور محیطی که در آن قرار دارد تنظیم کرده و از تصاویری با وضوح و شفافیت بالا بهره مند شود!

حالت CAD/CAM: شرکت بنکیو این حالت را نیز به منظور دستیابی کاربر به دقیق ترین جزئیات گرافیکی اضافه کرده است.

تماشای جلوه های بصری چشم نواز با مانیتور PD3200U بنکیو!

دارای قابلیت Dual View و کنترل Hotkey

قابلیت Dual View یکی دیگر از امکانات و قابلیت ها موجود در مانیتور PD3200U بنکیو محسوب شده و به کاربر این امکان را می دهد تا قادر باشد دو محیط نمایشی مختلف مانند (CAD/CAM و sRGB) را اجرا کند. این قابلیت علاوه بر مدیریت راحت و دقیق فعالیت و فراهم ساختن کارایی 2 مانیتور باعث افزایش بهره وری و استفاده بهینه از قابلیت های سخت افزاری را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. ویژگی ها و قابلیت های زیاد این مانیتور تمام شدنی نبوده و شرکت بنکیو جهت دستیابی راحت و آسان به حالت های موجود مانیتور از یک کنترلر استفاده کرده است. کاربر با استفاده از این کنترل قادر خواهد بود تنها با یک کلیک اقدام به تغییر حالت های مختلف مانیتور (Animation, CAD/CAM, Darkroom) کند. از دیگر ویژگی های کنترل استفاده شده نیز می توان به قابلیت شخصی سازی عملکرد اشاره کرد که به کاربر این امکان را می دهد تا بر حسب نیاز و راحتی خود اقدام به تعیین نوع عملکرد آن کند!

شرکت بنکیو جهت بالا بردن کیفیت و وضوح تصاویر به نمایش درآمده از فناوری های متنوعی در مانیتور PD3200U استفاده کرده است. فناوری های استفاده شده در این مدل مانتیور شامل فناوری Flickre-Free و Low Blue Light می شود. Flicker-Free از فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند. فناوری Low Blue Light این فناوری نیز قابلیت تنظیم شدت نور ضعیف آبی را در اختیار کاربر قرار داده تا کاربر بر حسب سلیقه و راحتی چشمان خود آن را تنظیم کند!

تماشای جلوه های بصری چشم نواز با مانیتور PD3200U بنکیو!

دارای روشنایی مناسب و پورت های کاربردی!

مانیتور PD3200U بنکیو دارای روشنایی برابر با  250 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه LED نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد. مانیتور گیمینگ EX2780Q بنکیو از پنل IPS در سایز 32 اینچی بهره برده تا جذابیت دو چندانی برخوردار باشد. به لطف مدت زمان پاسخ گویی 4 میلی ثانیه این مدل مانیتور قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. در ضمن این مانیتور از نرخ تازه سازی 60 هرتزی نیز برخوردار بوده که به شما این امکان را می دهد تا هنگام بازی بتوانید تصاویری با گرافیک مناسب را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن این مانتیور با توجه به برخورداری از این ویژگی و قابلیت نمایش تصاویر با وضوح بالا این امکان را به کاربر خواهد داد تا نسبت به رقبای خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد و بتواند در کنار مانتیورهای دیگر مانند مانیتور گیمینگ MOBIUZ بنکیو که البته بهتر از آن هستند قرار بگیرد!

تماشای جلوه های بصری چشم نواز با مانیتور PD3200U بنکیو!

شرکت بنکیو به منظور برقراری ارتباط مانیتور PD3200U بنکیو از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت بنکیو استفاده شده شامل 2 عدد پورت HDMI، 1 عدد پورت DisplayPort، 1 عدد پورت Mini DisplayPort، 2 عدد USB Type B و 4 عدد پورت USB 3.0 می شود. پورت Display Port جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن Display Port نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. از دیگر ورودی های تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به ورودی کارت خوان (SD, SDHC, SDXC, MMC) و جک 3.5 میلی متری اشاره کرد. با استفاده از این جک قادر خواهید بود انواع هدفون، هدست، هندزفری و ... را به مانتیور متصل کنید. لازم به ذکر است که مانیتور PD3200U بنکیو از 2 عدد اسپیکر 5 واتی برخوردار بوده و دارای قابلیت پشتیبانی از 1.07 بیلیون رنگ است. ابعاد مناسب 641x740x223 میلی متر و وزن 8.5 کیلوگرمی نیز یکی دیگر از قابلیت های این مدل مانیتور محسوب شده تا علاوه بر اشغال کردن فضایی کم از حمل و نقل آسانی نیز برخوردار باشد! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (3840x2160) پیکسل و رزولوشن 4K لذت ببرید.

منبع: benq