شرکت ایده برتر پارسیان به آن دسته از گیمرها و کاربران حرفه ای که به دنبال راه اندازی سیستم پرقدرت به منظور اجرای نرم افزارها و بازی های سنگین هستند مادربرد مدل MEG Z590 GODLIKE شرکت ام اس آی را پیشنهاد می کند. شرکت MSI با طراحی و تولید این مدل مادربرد قادر است تجربه ای از عملکرد هوشمند و با کارایی بالا را برای شما به ارمغان بیاورد. در ضمن این مدل از مادربرد با توجه به بهره مندی از قابلیت ها و ویژگی های خاص همچون سوکت LGA1200 و چیپست Z590 اینتل با قابلیت پشتیبانی از اورکلاک پردازنده، رم و نسل های سوم و چهارم اتصال PCIe می تواند بهترین گزینه برای فعالیت های سنگین شما باشد! لازم به ذکر است که این مدل مادربرد قابلیت سازگاری با پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل را دارد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مادربرد مدل MEG Z590 GODLIKE شرکت ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

امکان راه اندازی سیستم قدرتمند با مادربرد MEG Z590 GODLIKE ام اس آی!

آیا مادربرد msi MEG Z590 GODLIKE قابلیت ارتباط با انواع ماوس، مانیتور و ... را دارد؟

MSI در طراحی و ساخت این مادربرد از پورت های مختلفی به منظور ارتباط و متصل شدن انواع مانیتور، ماوس، کیبورد و ... بهره برده است. پورت های تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل 2 عدد پورت USB Type-C، Thunderbolt، درگاه Flash Bios، 6 عدد پورت USB 3.0 (USB 3.2 Gen1)، 2 عدد پورت USB 3.1 (USB 3.2 Gen 2)، 2 عدد پورت شبکه از نوع Aquantia AQC10710G و 2 عدد پورت Mini DisplayPort می شود. با برخورداری از پورت های تعبیه شده می توان گفت که شما برای ارتباط با لوازم جانبی کامپیوتر با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد. از دیگر روش های ارتباطی که در این مدل مادربرد اضافه شده می توان به اتصال Wi-Fi 6E و بلوتوث نسخه 5.2 اشاره کرد. اتصال Wi-Fi 6E از سرعت انتقال باورنکردنی و فوق العاده همراه با ظرفیت بهبود یافته برخوردار بوده که قادر است عملکرد بهتری را در محیط های متراکم از خود نشان دهد. از ویژگی های این نسخه از وای فای می توان به پشتیبانی از باند 6 گیگاهرتزی و قابلیت ارائه سرعتی تا 2.4 گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد. هدرهای تعبیه شده بر روی این مادربرد نیز شامل 1 عدد هدر USB Type-C (USB 3.2 Gen 2)، 4 عدد هدر USB 2.0، 4 عدد USB 3.0 و 1 عدد هدر USB 3.1 می شود. از ویژگی های مثبت و مهم این مدل مادربرد نیز می توان به سیستم خنک کنندگی و سیستم مدیریت حرارت اشاره کرد. سیستم خنک کنندگی استفاده شده در این مدل مادربرد دارای طراحی موج مانند رادیاتور بوده تا قادر باشد حرارت ایجاد شده را تا 50 درصد بهتر دفع کند. از دیگر ویژگی های این طراحی نیز می توان به افزایش چشم گیر میزان جریان هوا اشاره کرد. در ضمن شرکت MSI به منظور تنظیم شدن خودکار کارکرد فن، آن ها را با استفاده از راهکار Frozr Al Cooling و بر اساس دمای کارت گرافیک و دمای پردازنده برنامه ریزی کرده تا این راهکار با کمک هوش مصنوعی پیشرفته ای که دارد بتواند بهترین شرایط دمایی را فراهم سازد.

آیا مادربرد msi MEG Z590 GODLIKE قابلیت ارتباط با انواع ماوس، مانیتور و ... را دارد؟

امکان کنترل کامل فن ها در مادربرد ایسوس مدل MEG Z590 GODLIKE!

نرم افزار اختصاصی و بایوس از ویژگی ها و قابلیت های مهم مادربرد مدل MEG Z590 GODLIKE شرکت ام اس آی محسوب شده و به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید برای کنترل کردن سرعت و دمای همه ی قطعات و فن های پردازنده کار سختی پیش رو نداشته باشید! از دیگر قابلیت هایی که نرم افزار اختصاصی و بایوس در اختیار کاربر قرار می دهد می توان به امکان مشخص کردن 4 حد دمایی معین برای پردازنده و مادربرد اشاره کرد. این قابلیت وظیفه تنظیم میزان سرعت چرخش فن ها به صورت خودکار و بر اساس حد دمایی انتخاب شده را برعهده دارد. در ضمن شرکت MSI جهت تامین جریان الکتریکی با سرعت و دقت بالا از فناوری Core Boost استفاده کرده است. این فناوری با ترکیب سیستم بهینه سازی شده برق رسانی همراه با طراحی فوق العاده این مدل مادربرد اقدام به تامین جریان الکتریکی می کند. با این فناوری می توان گفت که این مدل مادربرد حرفه ای ام اس آی قادر است برای فراهم کردن شرایط ایده آل به منظور استفاده از پردازنده های پرقدرت چند هسته ای و اورکلاک بهینه پردازنده کار سختی پیش رو نداشته باشد! فناوری XMP نیز از دیگر قابلیت های این مدل مادربرد بوده که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید فرکانس کاری حافظه را متناسب با نیاز و توانایی سیستم تنظیم کنید.

امکان کنترل کامل فن ها در مادربرد ایسوس مدل MEG Z590 GODLIKE!

Audi Boost 5 HD

شرکت MSI به منظور ارائه باکیفیت ترین و طبیعی ترین صدا از پردازنده صوتی قدرتمند بهره برده است. پردازنده صوتی استفاده شده در مادربرد مدل MEG Z590 GODLIKE شرکت ام اس آی از نوع ALC4082 شرکت Realtek بوده و با توجه به بهره مندی از صدای فراگیر 7.1 کاناله می تواند هنگام استفاده از هدست های حرفه ای تمامی صداهای موجود در محیط فیلم و یا بازی را با وضوح و کیفیت بالا ارائه دهد. لازم به ذکر است که با توجه به برخورداری از 5 عدد جک 3.5 میلی متری این امکان را به شما خواهد داشت تا برای برقراری اتصال با انواع هدفون، هدست، اسپیکر و ... هیچ مشکلی نداشته باشید! در ضمن شرکت MSI جهت کنترل جنبه های مختلف صدای مکالمات، فیلم، موسیقی و ... از جدیدترین نسخه نرم افزار این شرکت که با عنوان Nahimic 3 طراحی شده، استفاده کرده است. از امکانات دیگر این مدل مادربرد با قابلیت ارائه صدا باکیفیت می توان به سیستم نورپردازی حرفه ای اشاره کرد. این سیستم با توجه به بهره مندی از قابلیت شخصی سازی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید با استفاده از نرم افزار Mystic Light نورپردازی این مدل از مادربرد را بر حسب سلیقه خود تنظیم کنید!

امکان راه اندازی سیستم قدرتمند با مادربرد MEG Z590 GODLIKE ام اس آی!

قابلیت نصب بر روی انواع کیس های رایج!

با توجه به اینکه مادربرد ام اس آی مدل MEG Z590 GODLIKE در ابعاد 277x305 میلی متر و فرم فاکتور E-ATX عرضه شده، مشکلی برای نصب آن بر روی انواع کیس نخواهید داشت. شرکت MSI در این مادربرد از چیپست Z590 اینتل بهره برده که دارای یک سوکت پردازنده از نوع LGA1200 است. شما می توانید از پردازنده های نسل 10 سری Core و نسل 11 (سری های Celeron، Pentium، Gold و Core) شرکت Intel بر روی این مادربرد استفاده کرده تا تبدیل به مناسب ترین و بهترین مدل برای استفاده کاربری های حرفه ای شود! لازم به ذکر است که MSI از چهار حافظه رم DDR4 با ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت که دارای پیکربندی 2 کاناله است بر روی مادربرد مدل MEG Z590 GODLIKE استفاده کرده تا از قابلیت اجرای هر نوع نرم افزاری بهره مند شوید! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل مادربرد از ویژگی های و قابلیت های فراوان دیگری همچون فرکانس حافظه 5600 مگاهرتزی در حالت اورکلاک و 2933 مگاهرتز در حالت پایه، 3 عدد اسلات PCI Express X16، قابلیت پشتیبانی از RAID، SLI و CrossFire و 6 عدد پورت SATA III برخوردار است.

منبع: msi