شرکت لنوو را می توان یکی از شرکت های معتبر و بزرگ دنیا در زمینه تولید انواع مختلف لپ تاپ محسوب کرد. از دیگر محصولات تولیدی این شرکت نیز می توان به تبلت، کامپیوتر، سرور، گوشی موبایل و تلویزیون هوشمند اشاره کرد. این شرکت به دلیل تولید محصولاتی با کیفیت همراه با قیمت مقرون به صرفه، طرفداران و کاربران زیادی را به دست آورده و موفق به ایجاد شعبه در بیش از 60 کشور شده است! در این مطلب قصد بررسی کامل و تخصصی یکی از محصولات تولیدی این شرکت که با عنوان لپ تاپ گیمینگ IdeaPad Gaming 3 عرضه شده است را داریم، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کامل لپ تاپ گیمینگ لنوو IdeaPad Gaming 3

طراحی!

لپ تاپ گیمینگ IdeaPad Gaming 3 از ظاهری ساده برخوردار بوده و در رنگ مشکی به بازار عرضه شده است. شرکت لنوو جهت سبک تر کردن وزن، لپ تاپ را به صورت کامل از پلاستیک مرغوب ساخته است. این لپ تاپ همانند دیگر مدل های گیمینگ ابعادی به مراتب بزرگ تر از لپ تاپ های مالتی مدیا دارد. ابعاد دقیق این لپ تاپ برابر با 359x249.6x24.9 میلی متر بوده و در مقایسه با دیگر مدل های گیمینگ از ابعاد جمع و جورتری بهره مند بوده و با توجه به وزن 2.2 کیلوگرمی که دارد می توان جزو لپ تاپ های نسبتا سنگین قرار بگیرد. سیستم سخت افزاری استفاده شده در این مدل لپ تاپ گیمینگ نیز می تواند اکثر بازی های سنگین را اجرا کرده و شما را تا حد زیادی راضی نگه دارد!

مجهز به صفحه نمایش باکیفیت و وب کم HD

شرکت لنوو در طراحی و ساخت لپ تاپ مدل IdeaPad Gaming 3 از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی استفاده کرده است. پنل استفاده شده در این مدل لپ تاپ از نوع IPS بوده تا قادر باشد تصاویری با رنگ های زنده و شفاف را برای کاربر به ارمغان بیاورد. از ویژگی های صفحه نمایش این نسخه نسبت به نسخه های قبلی می توان به حاشیه های کم اطراف پنل نمایشگر اشاره کرد. این ویژگی نیز به منظور لذت بیشتر هنگام انجام بازی های ویدئویی اضافه شده است. در ضمن صفحه نمایش تعبیه شده در این لپ تاپ دارای وضوح Full HD بوده و می تواند تصاویری با رزولوشن 1920x1080 را برای گیمرها فراهم کند. از دیگر ویژگی های این صفحه نمایش میزان روشنایی 250 نیت و میزان درخشندگی نور 293 کاندلا در متر مربع آن بوده که باعث می شود تا شما در محیط های پر نور نیز بتوانید از تصاویری با وضوح بالا بهره مند شوید! Anti Glare نیز از قابلیت های موجود در این نمایشگر بوده که به شما هنگام بازی در محیط های پر نور کمک زیادی خواهد کرد. زمان پاسخگویی این صفحه نمایش نیز برابر با 25 میلی ثانیه بوده که در مقایسه با دیگر لپ تاپ های هم رده می تواند تا حدودی ناامید کننده باشد. وب کم اچ دی نیز یکی دیگر از امکانات تعبیه شده شده در این IdeaPad Gaming 3 محسوب می شود. وب کم طراحی شده قادر به فیلم برداری 720p بوده و می تواند هنگام برقراری تماس های تصویری کیفیت مطلوبی داشته باشد.

بررسی کامل لپ تاپ گیمینگ لنوو IdeaPad Gaming 3

مجهز به سیستم سخت افزاری قدرتمند و کم مصرف!

سیستم سخت افزاری از اصلی ترین بخش های یک لپ تاپ محسوب شده که وظیفه اجرا و پردازش بازی ها و نرم افزارهای مختلف را بر عهده دارد. سیستم سخت افزاری استفاده شده در لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 شامل پردازنده های قدرتمند و کم مصرف نسل 10 اینتل می شود. این مدل لپ تاپ در دو نسخه سخت افزاری (Core i5 & Core i7) عرضه شده است. نسخه Core i5 این لپ تاپ مجهز به چهار هسته بوده و از محدوده سرعت 2.5GHz تا 4.5GHz برخوردار است. این نسخه از لپ تاپ همچنین قادر به ذخیره سازی 8 مگابایت حافظه کش نیز است. نسخه Core i7 این مدل لپ تاپ نیز مجهز به 6 هسته بوده که می تواند سرعتی برابر با 2.6 گیگاهرتز داشته باشد. در ضمن سرعت این پردازنده می تواند در هنگام پردازش های سنگین به 5 گیگاهرتز در حالت توربو نیز برسد. میزان حافظه کش استفاده شده در این نسخه نیز برابر با 12 مگابایت بوده که وظیفه سرعت دادن به یک سری دستورات تکراری را بر عهده دارد. شرکت لنوو به منظور پردازش اطلاعات تصویری نیز از یک کارت گرافیک پرقدرت استفاده کرده تا کاربر برای اجرای بازی های سنگین با هیچ چالشی روبرو نشود. کارت گرافیک استفاده شده در این لپ تاپ از نوع GeForce GTX 1650 شرکت انویدیا است. حافظه اختصاصی این مدل کارت گرافیک نیز برابر با 4 گیگابایت بوده که به شما اجازه انجام بازی های سنگین همراه با تنظیمات گرافیکی بالا را می دهد. این لپ تاپ در بخش حافظه رم نیز همانند پردازنده در دو نسخه 8 و 16 گیگابایتی عرضه شده است. حافظه رم 8 گیگابایتی در کنار پردازنده Core i7 می تواند علاوه بر اجرای بدون لگ بازی های سنگین برای اجرای نرم افزارهای طراحی و یا تدوین ویدئو نیز بهترین باشد! هارد دیسک تعبیه شده در این لپ تاپ از نوع Hybrid بوده تا شما قادر باشید به صورت همزمان از حافظه SSD و HDD بهره مند باشید!

مجهز به سیستم سخت افزاری قدرتمند و کم مصرف!

مجهز پورت های متنوع و باتری پرقدرت!

شرکت لنوو به منظور برقراری ارتباط با لوازم جانبی و یا سایر دستگاه های دیجیتال از پورت های متنوع و متعددی استفاده کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل لپ تاپ شامل USB 3.2، RJ45، HDMI، USB Type-C، Jack 3.5mm می شود. بلندگوهای استفاده شده در این لپ تاپ نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و با توجه به پشتیبانی از استاندارد Dolby Audio می تواند برای گوش دادن به موسیقی کاملا مناسب باشد! باتری اضافه شده در IdeaPad Gaming 3 نیز از نوع لیتیوم یونی سه سلولی بوده و با توجه به ظرفیت 45 وات ساعتی که در اختیار دارد می تواند در صورت استفاده معمولی تا 7 ساعت شارژدهی را برای شما به ارمغان بیاورد. با توجه به کابل شارژ سریع که در داخل جعبه قرار داده شده است می توانید در مدت زمان 1 ساعت باتری را از صفرتا 80 درصد شارژ کنید!

منبع: rtings