Galaxy Z Fold 3 و Z Flip 3 اولین گوشی های تاشو سامسونگ هستند که از مقاومت در برابر آب برخوردارند، بنابراین استفاده از آن ها در باران، کنار سینک آشپزخانه یا در حمام کاملاً مناسب است. این گوشی ها با وجود طراحی های متفاوت، دارای رتبه IPX8 یکسان به معنی مقاوم در برابر آب هستند: مطابق مشخصات سامسونگ این گوشی ها می توانند به مدت 30 دقیقه تا ارتفاع 1.5 متری در زیر آب دوام بیاورند. با این حال با انجام یک آزمایش می خواهیم این ادعای سامسونگ را ارزیابی کنیم. 

مقاومت در برابر آب در تلفن ها چیز جدیدی نیست و ما قبلاً آن را در مدل های مختلف مشاهده کرده ایم. اما تلفن های تاشو دارای قطعات متحرک بیشتری مانند لولا هستند، بنابراین طراحی ضد آب این گوشی کاملاً متفاوت است.

جالب است بدانید که اجزای داخلی Z Fold 3 و Z Flip 3 دارای روکش ضد آب هستند، همچنین لولای وسط آن ها دارای محلول ضد زنگ و روان کننده است تا از زنگ زدگی آن جلوگیری کند. اما جالب تر این است که چگونه سامسونگ هر نیم از این تلفن های تاشوی خود را قادر به تحمل آب تا چند دقیقه کرده است. جونگمین کانگ، که در گروه تحقیق و توسعه مکانیکی محصولات سامسونگ کار می کند، در ویدئویی به زبان کره ای که به انگلیسی ترجمه شده است، می گوید: "برای انجام این کار، ما یک سوراخ در قسمت داخلی ایجاد کردیم تا آب به دستگاه وارد شود. سپس با کمک لاستیک، سوراخ را در کنار دستگاه مسدود کرده و فضاهای باز را با یک محلول مایع که به تازگی تهیه کرده ایم پر کردیم."

جونگمین کانگ می گوید ابتدا تلفن ها را در حال روشن داخل عمق 1.5 میتر آب قرار دادیم و با گذشت 30 دقیقه بدون وقفه آن ها را بیرون کشیدیم. بعد از خشک کردن هر دو دیدیم که لنزهای دوربین بدون هیچ نشانه ای از نفوذ آب شفاف بودند، دوربین ها عادی کار می کردند، صفحه نمایش داخلی و خارجی به لمس پاسخ می دهد، اسکنر اثر انگشت را به درستی می-خواند. البته مقداری آب در بلندگوها باقی مانده بود، بنابراین هنگام پخش موسیقی با صدای بلند، قطرات آب ظاهر می شدند. همچنین میکروفون ها در حالت عادی ضبط را انجام دادند.

اما ادعای ضد آب بودن سامسونگ در رابطه با گوشی های زد فلیپ 3 و زد فولد 3 در اب شیرین بود. با این حال این بار گوشی ها را تا عمق 3 متری به مدت 15 دقیقه در آب کلر دار بردیم. با گذشت زمان، تلفن ها را بیرون آوردم و بعد از بررسی مشاهده کردم که لنز ها، میکروفون و دوربین¬های دستگاه مطابق انتظار کار کرد، اسکنر اثر انگشت من را در Z Flip 3 خواند، اما در Z Fold 3 این کار را نکرد. لازم به ذکر است که هنگام پخش موسیقی در هر دو، بلندگوها خفه و آب آلود به نظر می رسید. بعد از 24 ساعت و خشک شدن کامل، همانطور که انتظار می رفت، هر دو هنوز از طریق USB-C شارژ می شوند.

بررسی ضد آب بودن Galaxy Z Fold 3  و Z Flip 3: تا چقدر عمق می توانند تحمل داشته باشند؟

آیا Galaxy Z Fold 3 و Z Flip 3 ضد آب هستند؟

این آزمایش مبنایی برای مقاومت در برابر آب گوشی¬های گلکسی Z نیست و تضمین نمی کند که اگر گوشی خود را در آب فرو کنید نتایج مشابهی خواهید گرفت. اما امیدوارم به شما این آرامش را بدهد که اگر هر یک از این تلفن ها به طور تصادفی در آب افتادند، باید بعد از استفاده دوباره مثل سابق کار کنند.

منبع: cnet