از نمونه محصولات باکیفیت و محبوب شرکت چینی شیائومی می توانیم به تبلت مدل Pad 5 اشاره کنیم. شیائومی یکی دیگر از غول های تولید کننده انواع گوشی موبایل، تبلت و ... در سراسر دنیا محسوب می شود. تبلت Pad 5 شیائومی از زیبایی ظاهری شیکی برخوردار بوده و به دلیل مقرون به صرفه بودن با محبوبیت و استقبال زیادی نیز مواجه شده است. از دیگر مشخصات این تبلت نیز می توان به سیستم سخت افزاری قدرتمند (پردازنده اسنپدراگون 860)، قلم هوشمند و صفحه نمایش 11 اینچی باکیفیت و اسپیکرهای Dolby Atoms اشاره کرد که قادر است عملکردی در حد تبلت های پرچمدار داشته باشد! در ادامه مطلب قصد بررسی کامل تر و تخصصی تر این مدل لپ تاپ را داریم ، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

بررسی تخصصی تبلت شیائومی Pad 5

طراحی و ساخت!

شرکت شیائومی در طراحی و ساخت تبلت Pad 5 از بدنه ای با کیفیت و مقاوم استفاده کرده است. بدنه مقاوم این تبلت شامل فریم آلومینیومی محکم بوده که از ظاهری تخت برخوردار است. قسمت جلویی تبلت نیز توسط صفحه نمایش بزرگ پوشانده شده که حاشیه های باریکی دارد. در ضمن حاشیه ی نمایشگر به صورت استاندارد باریک بوده و به اندازه ای است که بدون لمس کردن صفحه نمایش بتوانید به راحتی آن را در دست بگیرید. قسمت پشت تبلت نیز از جنس پلاستیک مرغوب بوده و می تواند مقاومت بالایی در برابر ضربات احتمالی از خود نشان دهد. با توجه به ابعاد مناسب و وزن بسیار کمی که دارد قابلیت حمل و نقل آسان را برای کاربر فراهم می سازد. دوربین سلفی دستگاه در حاشیه دستگاه مخفی شده و به راحتی قابل دید نیست. دوربین پشتی نیز کنار یک فلش دوگانه LED قرار گرفته است. شیائومی به منظور اتصال کیبورد مغناطیسی هم در لبه چپ دستگاه از چند نقطه پین شکل استفاده کرده است. در ضمن به منظور تنظیم میزان صدای دستگاه از دکمه های مکانیکی در سمت راست دستگاه استفاده کرده است. بلندگوهای چهارگانه نیز در دو لبه ی کوچک تر تبلت تعبیه شده اند.

بررسی تخصصی تبلت شیائومی Pad 5

مجهز به صفحه نمایش با کیفیت و قلم هوشمند!

صفحه نمایش 11 اینچی تعبیه شده در تبلت شیائومی Pad 5 از کلیدی ترین ویژگی های این تبلت اندرویدی محسوب می شود. این صفحه نمایش از نوع LCD بوده و از وضوح 2560x1600 پیکسل بهره مند است. از دیگر ویژگی های این صفحه نمایش نیز می توان به نسبت تصویر 16:10، فناوری HDR و Dolby Vision، تراکم پیکسلی 274ppi و نرخ تازه سازی 120 هرتزی اشاره کرده که تبدیل به یکی از ویژگی های مهم این صفحه نمایش شده است. با توجه به برخورداری از فناوری HDR و Dolby Vision این امکان را خواهید داشت تا بتوانید از نهایت کیفیت سرویس های استریم لذت ببرید! در ضمن نرخ تازه سازی را نیز می توانید هنگام تماشای فیلم و یا تصاویر به صورت دستی بین 60 و 120 هرتز تنظیم کنید. شرکت شیائومی جهت دستیابی به عملکردی شبیه حالت True Tone اپل از 3 حالت رنگی (Vivid, Saturated, Standard) بهره برده تا کاربر با توجه به نور محیط بهترین حالت رنگ را انتخاب کند. قلم هوشمند نیز یکی دیگر از امکانات تعبیه شده در این مدل از تبلت محسوب می شود که از نرخ نموداری 240Hz و از سطح فشار 4096 پشتیبانی می کند.

بررسی تخصصی تبلت شیائومی Pad 5

باتری پرقدرت با قابلیت شارژ سریع!

شرکت شیائومی در طراحی و ساخت تبلت Pad 5 از یک باتری قدرتمندی استفاده کرده که از ظرفیتی برابر با 8720 میلی آمپر ساعت برخوردار است. باتری استفاده شده در این مدل تبلت در هر بار شارژ کامل قادر است در صورت استفاده معمولی (وب گردی با 120 هرتز) شارژدهی تا 14 ساعت و 30 دقیقه داشته باشد. در صورت تماشای فیلم (60 هرتز) نیز می تواند تا 14 ساعت و 10 دقیقه برای کاربر شارژدهی داشته باشد. شرکت شیائومی این تبلت را در دو مدل بین المللی و چینی عرضه کرده که مدل چینی آن دارای شارژر 33 وات و مدل بین المللی نیز از شارژر 22.5 وات بهره مند است. طبق آزمایشات انجام گرفته، با شارژر 22.5 واتی داخل جعبه توانست پس از گذشت 30 دقیقه 27 درصد از باتری را شارژ کند! در ضمن برای شارژ 100 درصد باتری نیز 2 ساعت زمان نیاز دارید.

سیستم سخت افزاری و دوربین 13 و 8 مگاپیکسلی!

شرکت شیائومی در زمان معرفی، این تبلت را با سیستم عامل اندروید 11 به همراه رابط کاربری MIUI عرضه کرده بود. رابط کاربری و سیستم عامل آپدیت شده آن نیز در اواخر سال 2021 برای این تلبت عرضه شده تا این تبلت از اندروید نسخه 13 و رابط کاربری MIUI بهره مند باشد. سیستم سخت افزاری استفاده شده در این تبلت نیز شامل تراشه قدرتمند SnapDragon 860 و پردازنده گرافیکی آدرینو 640 می شود. تراشه استفاده شده در این تبلت از 8 هسته پردازشی که شامل (1 هسته Kryo 485 گلد با فرکانس کاری 2.96 گیگاهرتز، 3 هسته Kryo 485 گلد با فرکانس کاری 2.84 گیگاهرتز و 4 هسته Kryo 485 نقره ای با فرکانس کاری 1.78 گیگاهرتز) می شود. پردازنده گرافیکی نیز از قدرت مناسبی برخوردار بوده و می تواند برای انجام بازی های سنگین مناسب باشد. در ضمن این مدل تبلت در دو نسخه 128 گیگاباتی و 256 گیگابایتی عرضه شده است. هر 2 نسخه این تبلت از 6 گیگابایت رم از نوع LPDDR4x برخوردار هستند. دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی تعبیه شده در این تبلت از کیفیت مناسبی برخوردار بوده که می تواند فیلم برداری با کیفیت 4K و نرخ 39 فریم بر ثانیه را فراهم سازد. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز می تواند تا حدود زیادی شما را راضی نگه دارد. این دوربین نیز از امکان فیلم برداری با کیفیت 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه برخوردار است.

منبع: indianexpress