شرکت تایوانی BenQ یکی از تولید کنندگان برتر و مشهور انواع مانیتور در سراسر دنیا بوده که با توجه به تولید محصولاتی رده بالا و حرفه ای موفق شده کاربرانی زیادی را در سراسر دنیا به دست آورد. از نمونه مانیتورهای رده بالای بنکیو می توان به مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2510 اشاره کرد. این مدل مانیتور از نرخ به روز رسانی بالا، نرخ پاسخ گویی ناچیز، فناوری های کاربردی، قابلیت ارائه تصاویری با کیفیت بالا و ... برخوردار بوده و این مانیتور مناسب برای گیمرهای حرفه ای است که میتواند آنها را بی نیاز کرده و تا حد زیادی راضی نگه دارد. امکان متصل کردن کنسول های جدید (ایکس باکس سری X/S و پلی استیشن 5)، روشنایی مناسب، پشتیبانی از 99 درصد طیف رنگ sRGB از دیگر ویژگی ها و قابلیت های موجود در این مدل مانیتور محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2510 بنکیو خواهیم پرداخت، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

مانیتور گیمینگ MOBIUZ بنکیو، مناسب برای کامپیوتر و انواع کنسول!

غرق در دنیای بازی!

شرکت بنکیو به منظور بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت محتوای در حال پخش، در اکثر مانیتورهای خود از فناوری اختصاصی HDRi بهره برده تا قادر باشند تصاویری با روشنایی بهبود یافته و باکیفیت را برای نمایش دربیاورند. شرکت بنکیو در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2510 نیز از این فناوری استفاده کرده است. این فناوری با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که فناوری HDRi قادر است پس از فعال سازی گوشه های تاریکی که در صفحه نمایش وجود دارد را به صورت شفاف و واضح در معرض نمایش قرار داده تا کاربر هیچ نقطه ای از گیم پلی بازی را از دست ندهد! بالاتر رساندن شدت رنگ های به نمایش درآمده به همراه تنظیم میزان تعادل و تراکم رنگی محتوای به نمایش درآمده از دیگر قابلیت های این فناوری محسوب می شود. در ضمن علاوه بر این فناوری، فناوری های دیگری همچون فناوری treVolo، Black eQualizer، AMD FreeSync Premium، Brightness Intelligence Plus، Flicker-Free و Low Blue Light در ساخت مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2510 استفاده شده است.

FreeSync: این فناوری وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

Brightness Intelligence: این فناوری با بهینه سازی تصاویر هنگام تماشا کردن فیلم و یا اجرای بازی های کامپیوتری از آسیب به چشم های کاربر جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که این فناوری به صورت کاملا هوشمند و با توجه به میزان نور و روشنایی محیط، رنگ تصویر نمایش را تنظیم می کند. با تشخیص دادن محتوای در حال پخش و تنظیم خودکار آن می تواند صحنه های بیش از حد تاریک و صحنه های بیش از روشن را به صورت واضح و باکیفیت برای نمایش دربیاورد.

Ultra-Low Blue Light و Flicker-Free: بنکیو این دو تکنولوژی را به منظور حفاظت از چشمان کاربر اضافه کرده است. این قابلیت با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید! فناوری Flicker Free از آسیب های جبران ناپذیر چشم مانند سندروم چشمی کار با رایانه و یا آب مروارید جلوگیری می کند.

treVolo: از فناوری های مهم و مثبت استفاده شده در این مدل از مانیتور محسوب می. این فناوری قادر است به همراه 5 تنظیم صوتی از پیش تعریف شده این امکان را به شما بدهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی از صداهایی همچون زیر، رنج متوسط غنی و بیس هیجان انگیز نهایت لذت را برده و شما را از صرف هزینه های اضافه به منظور تهیه اسپیکرهای جداگانه بی نیاز خواهد کرد!

Black eQualizer: شرکت بنکیو این تکنولوژی را جهت به نمایش درآوردن تصاویر تیره با بالاترین وضوح و بدون تاثیر گذاشتن به مناطق روشن تصویر مانیتور های گیمینگ اضافه شده است. این ویژگی به گیمرها این امکان را خواهد داد تا بتوانند دشمنان و رقبای خود را به آسانی شناسایی کنند! Black eQualizer در هنگام تماشای تصویر و فیلم نیز می تواند با روشن کردن مناطق تیره حس و تجربه جدید را برای شما به وجود بیاورد!

مجهز به اسپیکرهای باکیفیت و کارت صدای دیجیتال!

مجهز به اسپیکرهای باکیفیت و کارت صدای دیجیتال!

BenQ در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2510 از 2 عدد اسپیکر باکیفیت استفاده کرده است. اسپیکرهای استفاده شده در این مدل مانیتور از توانی برابر با 2.5 وات برخوردار بوده و می توانند صدایی شفافیت بالا را برای کاربران به ارمغان بیاورند. از دیگر مشخصات صوتی این مدل مانیتور نیز می توان به بهره مندی از کارت صدای DSP اشاره کرد. کارت صدای تعبیه شده در مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2510 مجهز به 3 حالت صوتی از پیش تعیین شده بوده تا کاربر قادر باشد هنگام اجرای بازی های ویدئویی، تماشای فیلم و یا هنگام گوش دادن به موسیقی از صدایی واضح و شفاف لذت ببرد! ترکیب اسپیکرهای موجود با کارت صدای DSP می تواند باعث شود تا صداهای تولید شده در مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2510 از عمق، احساس و شدتی بی نظیر پخش شود!
مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2510 بنکیو دارای روشنایی 400 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه LED نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد. مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2510 بنکیو از پنل IPS در سایز 24.5 اینچی بهره برده تا جذابیت دو چندانی برخوردار باشد. به لطف مدت زمان پاسخ گویی ناچیز 1 میلی ثانیه این مدل مانیتور قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. در ضمن این مانیتور مناسب گیم دارای نرخ تازه سازی 144 هرتزی نیز است که به شما این امکان را می دهد تا هنگام بازی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقبای خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!

دارای رزولوشن FHD و پورت های کاربردی!

دارای رزولوشن FHD و پورت های کاربردی!

شرکت بنکیو به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ MOBIUZ EX2510 از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت بنکیو استفاده شده شامل 2 عدد پورت HDMI 2.0 و 1 عدد پورت DisplayPort 1.2 می شود. پورت Display Port جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن Display Port نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. از دیگر ورودی های تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به جک 3.5 میلی متری اشاره کرد. با استفاده از این جک قادر خواهید بود انواع هدفون، هدست، هندزفری و ... را به مانیتور متصل کنید.

منبع: benq