شرکت Canalys که در زمینه تحلیل بازارهای جهانی تکنولوژی فعالیت دارد، اخیراً گزارشی در رابطه با میزان فروش گجت های پوشیدنی در سال 2021 منتشر کرده است. مطابق با این گزارش، شرکت های اپل، شیائومی و هواوی بیشترین فروش محصولات را در بازار تجهیزات پوشیدنی داشته اند و توانسته اند رتبه های یک تا سه این لیست را تصاحب کنند.

پر فروش ترین گجت های پوشیدنی در سال 2021 متعلق به کدام برندها بوده است؟

در گزارش فوق عنوان شده که در سال 2021 حدود 193 میلیون دستگاه پوشیدنی در دنیا به فروش رفته است که نسبت به سال گذشته 4.3 درصد رشد داشته است. در این میان، شرکت اپل که محصولات پوشیدنی آن بیشترین میزان فروش در این سال را داشته اند، موفق به فروش 39 میلیون عدد از این دستگاه ها شده است. این میزان فروش برای این شرکت رشد 11.8 درصدی را در این بازار به همراه داشته است. جایگاه دوم این لیست نیز متعلق به شیائومی است که محصولات آن در سال 2021 به میزان 29 میلیون نسخه به فروش رفته است. این میزان فروش نسبت به سال گذشته 23 درصد نزول داشته است.

در میان پنج شرکت برتر در زمینه فروش گجت های پوشیدنی در سال 2021، رتبه سوم متعلق به هواوی است. محصولات این شرکت چینی به میزان 19 میلیون نسخه در این سال به فروش رفته است که نسبت به سال گذشته با افت 40 درصدی مواجه شده است. این کاهش در میزان فروش، به دلیل جدا شدن شرکت های Huawei و Honor رخ داده است.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که جایگاه های چهارم و پنجم این لیست به شرکت های Fitbit و Samsung تعلق دارد. فروش گجت های پوشیدنی این شرکت ها در سال 2021 نسبت به سال قبل، به ترتیب با رشد 12.7 درصد و 52.7 درصدی مواجه شده است.

پر فروش ترین گجت های پوشیدنی در سال 2021 متعلق به کدام برندها بوده است؟

کشور چین به عنوان بزرگترین بازار گجت های پوشیدنی در دنیا شناخته می شود و هر ساله تعداد زیادی از این دستگاه ها در این کشور به فروش می روند. پس بد نیست که نگاه کوتاهی به وضعیت فروش محصولات برندهای مختلف در بازار این کشور داشته باشیم.

پر فروش ترین گجت های پوشیدنی در سال 2021 متعلق به کدام برندها بوده است؟

در چین، گجت های پوشیدنی هواوی بیش از هر شرکت دیگری در سال 2021 به فروش رفته است. این شرکت در سال 2021 حدود 30 درصد از بازار گجت های پوشیدنی در چین را در اختیار داشته، اما فروش محصولات آن به میزان 25 درصد نسبت به سال گذشته افت داشته است (به همان دلیل جدا شدن آنر از هواوی). پشت سر هواوی، شیائومی قرار گرفته که 20 درصد این بازار را در اختیار داشته و محصولات آن با افت فروش 42 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده اند. رتبه های سوم تا پنجم این لیست نیز به ترتیب در اختیار Honor، Apple و OPPO است. نکته جالب این است که فروش تجهیزات پوشیدنی OPPO در سال 2021 دارای رشد 286 درصدی در چین بوده است! با این وجود سهم فروش این شرکت در بازار چین تنها سه درصد بوده است.

منبع: huaweicentral