مرورگر Microsoft Edge یک مرورگر جدید و قدرتمند است که حاصل زحمات و تلاش های بی وقفه مایکروسافت در طول چندین سال می باشد. این مرورگر که برای رقابت با مرورگرهای کروم و فایر فاکس راهی بازار شده است، در واقع جایگزینی برای مرورگر اینترنت اکسپلورر IE در نظر گرفته شده است. گفتنی است که جدیدترین نسخه این مرورگر در سال 2020 و بر پایه کرومیوم ساخته شده است و در حال حاضر می توانید نسخه 100 آن را در اکثر سایت های معتبر دانلود کنید. اگرچه این مرورگر در اوایل راه اندازی نتوانست رقبای قدر خود را شکست دهد؛ اما طی تلاش های زیاد و به روز رسانی های متعدد، در حال حاضر به یکی از قدرتمند ترین مرورگرهای اینترنت تبدیل شده است.

به زودی در مرورگر Microsoft Edge می توان لینک ها را در برنامه های تحت وب باز کرد!

در ادامه باید بگوییم که مایکروسافت در حال کار بر روی ویژگی جدیدی برای مرورگر Edge است که باعث می ‌شود وب اپلیکیشن های پیشرو (PWA)  و اپلیکیشن های تحت وب، بومی ‌تر احساس شوند. درواقع کاربران در این مرورگر می توانند لینک ها را در وب اپلیکیشن های پیشرو و برنامه های تحت وب نصب شده تنظیم کنند. به عنوان مثال، یک شخص می تواند مرورگر خود را طوری تنظیم کند که پس از کلیک بر روی لینک YouTube در Edge، YouTube PWA را باز کند. این ویژگی را که برای اولین بار توسط Leo Varela مشاهده و به اشتراک گذاشته شد، می توان در حال حاضر از طریق یک فلگ در Edge Canary فعال کرد. برای این کار می توان با جستجوی " Enable opening support links within installed web apps " در edge://flags مرورگر به این نتیجه دست یافت.

گفتنی است که توسعه دهندگان از قبل می توانند اپلیکیشن ها را ثبت کنند تا با کلیک بر روی لینک مرتبط در Edge آن ها را باز کنند، اما ناگفته نماند که این ویژگی جدید با وب سایت هایی که به عنوان اپلیکیشن نصب شده اند کار می کند. Varela معتقد است که این آپشن ممکن است نیاز توسعه دهندگان به ثبت برنامه های تحت وب را به عنوان هندلر (کنترل کننده) لینک نادیده گرفته و یا دور بزند.

به زودی در مرورگر Microsoft Edge می توان لینک ها را در برنامه های تحت وب باز کرد!

همچنین به نظر می رسد جزئیات ثبت شده در نقشه راه (roadmap) ویژگی Edge Insider به همان ویژگی اشاره دارد که توسط Varela مشاهده شده است. در نقشه راه آمده است: "با شروع نسخه 97 مایکروسافت اج، شما می توانید به جای مرورگر بومی خود، این مرورگر را در یک وب اپلیکیشن پیشرو (PWA) راه اندازی کنید." این جزئیات به تاریخ انتشار رویداد Q1 2022 اشاره می کند که قبلاً گذشته است و در حال حاضر صدمین نسخه از این مرورگر راهی ویندوز 10 و گوشی های هوشمند شده است.

به زودی در مرورگر Microsoft Edge می توان لینک ها را در برنامه های تحت وب باز کرد!

همانطور که Varela اشاره کرد، گزینه باز کردن لینک با برنامه های تحت وب نصب شده یا وب اپلیکیشن های پیشرو کار می کند. با فرض اینکه این ویژگی همانطور که در توضیح او مشخص است کار می کند؛ بنابراین، با کلیک بر روی هر لینک در مرورگر Microsoft Edge  می توانید به راحتی یک وب اپلیکیشن پیشرو  PWA را باز کنید.

منبع: windowscentral