یک سنسور اثر انگشت داخل صفحه نمایش برای دو صفحه نمایش گوشی تاشو به نظر می رسد. اما آیا آن را در دستگاه آینده سامسونگ خواهیم دید؟

ایده جالب سامسونگ برای حسگرهای اثر انگشت درون صفحه ای گوشی های تاشو

با روی کار آمدن گوشی زد فولد 3 این انتظار را داشتیم که حسگر اثر انگشت آن در صفحه نمایش قرار داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد و سامسونگ این حسگر را بر روی دکمه پاور طراحی کرد. اما طبق گزارشات، این شرکت در تاریخ 31 مارس، قابلیت حسگر اثر انگشت را برای گوشی های تاشو به ثبت رساند و قرار است در آینده ای نزدیک از آن در گوشی های جدید خود بهره ببرد.

یکی از چالش های کم اهمیت تر در زمینه گوشی های تاشو قفل بیومتریک است و تقریباً همه دستگاه های اصلی شامل استفاده از اسکنر اثر انگشت روی صفحه به جای سنسور زیر نمایشگر بوده اند. سامسونگ اسکنر اثر انگشت را در قسمت تاشو خود به کار گرفته است، اما به نظر می رسد که این شرکت در حال کار بر روی یک راه حل جایگزین اما سخت است.

بر اساس گزارش Let's Go Digital، سامسونگ پتنتی را در WIPO  ثبت کرد که در آن جزئیات سنسور اثر انگشت در زیر صفحه تاشو را نشان می دهد. به نظر می رسد که این قابلیت در گوشی تاشو جدید سامسونگ یا همان گلکسی زد فولد 4 خود را نشان خواهد داد. در زیر می توانید تصویر مربوط به آن را مشاهده کنید.

ایده جالب سامسونگ برای حسگرهای اثر انگشت درون صفحه ای گوشی های تاشو

به نظر می رسد که مشکلی در این مورد وجود دارد. ممکن است به دلیل تاشو بودن صفحه نمایش، هنگام اعمال فشار برای درج اثر انگشت، خواندن آن با مشکل مواجه شود. اما سامسونگ این حسگر را طوری تعبیه کرده که در صورت باز و بسته بودن صفحه تاشو مشکلی برای خواندن اثر انگشت به وجود نیاید. با این حال مکان این حسگر را در قسمت پایین و سمت چپ صفحه نمایش قرار داده است تا به راحتی کار کند.

این یک راه حل نسبتاً هوشمندانه برای پیاده سازی حسگر اثر انگشت درون صفحه بر روی یک گوشی تاشو است. در غیر این صورت، اگر می خواهید این فناوری را روی صفحه نمایش گوشی موبایل هوشمند سامسونگ و صفحه نمایش تاشو داشته باشید، احتمالاً باید دو سنسور جداگانه به آن اضافه کنید. با این حال تا عرضه گوشی گلکسی زد فولد 4 در سال آینده، ممکن است سامسونگ حسگر بیومتریک را در زیر صفحه نمایش تعبیه کند.  

هرچند این فقط یک اختراع است و شرکت ها اغلب طرح ها و اختراعاتی را ثبت می کنند که نور روز را نمی بینند. بنابراین ممکن است شما مایل نباشید نفس خود را برای یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر دو طرفه که در Samsung Galaxy Z Fold 4 فرود می آید، حبس کنید.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که سامسونگ قصد ندارد بخش های سخت افزاری گلکسی زد فولد 4 را زیاد تغییر بدهد. با این حال تمرکز او بیشتر بر روی ارائه قابلیت های خاص و ویژه است که از میان آن ها می توان به قابلیت مخفی کردن دوربین سلفی در زیر نمایشگر و جایگاه اختصاصی برای قلم S-pen اشاره کرد. با این وجود و با این امکانات انتظار این را داریم که سامسونگ قیمت منصفانه ای را برای محصولات خود در نظر بگیرد!

منبع: androidauthority