همانطور که می دانید هدست واقعیت مجازی Meta Quest 2 (که پیش از تغییر نام شرکت متا با نام Oculus Quest 2 شناخته می شد) از بهترین و حرفه ای ترین هدست های VR است که رقیب های کمی در بازار دارد به عنوان مثال هدست واقعیت مجازی Pico Neo 3 Link یکی از رقیب های جدی Quest 2 این هدست است. اما با همه اینها این هدست برای استفاده به یک اکانت فیسبوک نیاز دارد. در واقع اگر شما یکی از این هدست ها را بخرید و دوست نداشته باشید که در فیسبوک اکانت ایجاد کنید، خیلی ساده نمی توانید با هدست خود کار کنید! این حرکت بحث و انتقادهای زیادی را در میان کاربران و کارشناسان دنیای تکنولوژی به همراه داشته است و بسیاری آن را اقدامی غیر ضروری و غیر منصفانه از جانب متا دانسته اند.

اما به هر حال به نظر می رسد که متا و مارک زاکربرگ سرانجام متوجه شده اند که این کار چقدر بی دلیل و حتی احمقانه بوده است! چرا که از آغاز ماه آگوست 2022، به جای ایجاد اکانت در فیسبوک، باید یک اکانت Meta برای خود ایجاد کنید تا بتوانید به هدست Meta Quest دسترسی پیدا کنید. این اکانت با حساب کاربری فیسبوک متفاوت است و اصولاً هیچ ارتباطی با وب سایت فیسبوک نخواهد داشت.

زاکربرگ بالاخره تسلیم شد. برای استفاده از Oculus و Meta Quests نیازی به لاگین کردن در فیسبوک وجود نخواهد داشت

جالب اینجا است که ایجاد حساب کاربری Meta برای شما یک الزام خواهد بود. پس اگر در حال حاضر هدست Quest شما به یک اکانت فیسبوک متصل است، باید از آغاز ماه آگوست یک پروفایل متا ایجاد کنید. اگر همچنان از یکی از حساب های کاربری قدیمی Oculus استفاده می کنید، تا ماه ژانویه 2023 فرصت دارید تا این مهاجرت به اکانت متا را انجام دهید.

پس به عبارت دیگر، استفاده از هدست های واقعیت مجازی Meta Quest دیگر به فیسبوک نیازی نیست. به این ترتیب کسانی که به دلیل اجبار به باز کردن حساب کاربری در فیسبوک از خرید متا کوئست خودداری می کردند (که تعدادشان کم هم نبوده است!)، می توانند این هدست را بدون دغدغه بابت این موضوع خریداری کنند.

زاکربرگ بالاخره تسلیم شد. برای استفاده از Oculus و Meta Quests نیازی به لاگین کردن در فیسبوک وجود نخواهد داشت

البته که در اکانت متای خود باید اطلاعات شخصی تان را وارد کنید. این اطلاعات شامل نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، تاریخ تولد و اطلاعات کارت اعتباری برای خرید اپلیکیشن می شود. همچنین شما «باید» یک حساب کاربری مجزا در Meta Horizon هم باز کنید که شخصیت دیجیتالی شما در متاورس خواهد بود!

یکی از موارد عجیبی که در کدنویسی و توسعه این وب سایت ها شاهد آن هستیم این است که شما می توانید چندین حساب کاربری Meta و Meta Horizon برای خود ایجاد کنید! این یکی از تغییرات بزرگی است که زاکربرگ در رویکرد خود نسبت به این قضیه اعمال کرده است. چرا که هر شخص تنها می توانست یک اکانت فیسبوک ایجاد کند تا دنیای فیسبوک به دنیای واقعی شبیه تر شود. در این سیستم جدید متا، شما می توانید چندین حساب کاربری برای مقاصد مختلف داشته باشید: یک اکانت برای زندگی شما به عنوان یک گیمر، یک اکانت برای زندگی شما به عنوان یک دانشجو و...

زاکربرگ بالاخره تسلیم شد. برای استفاده از Oculus و Meta Quests نیازی به لاگین کردن در فیسبوک وجود نخواهد داشت

تنها زمان مشخص می کند که آیا این تغییرات سرانجام می تواند مردم را به سمت فناوری واقعیت مجازی و زندگی در متاورس جلب کند و آیا شرکت متا می تواند تعداد اعضای متاورس را تا سال 2030 به یک میلیارد برساند یا خیر. به هر حال این تغییرات نکات مثبتی هستند و امید به آینده متا و متاورس را افزایش می دهند.

منبع: androidauthority