با وجود اینکه گوشی های سری آیفون 14 اپل به تازگی به بازار آمده اند، اما خیلی زود شایعات و اخبار غیر رسمی متعددی در رابطه با گوشی های آیفون 15 منتشر شد. در یکی از این خبرها به این نکته اشاره شده است که نحوه نام گذاری سری آیفون 15 احتمالاً با چیزی که تا به حال شاهد آن بوده ایم متفاوت خواهد بود.

به احتمال زیاد اپل در سری آیفون 15 مدل «پرو مکس» را با مدل «اولترا» جایگزین می کند

این خبر توسط یکی از تحلیل گران معروف و شناخته شده اخبار اپل به نام مارک گارمن از بلومبرگ منتشر شده است. این تحلیل گر معتقد است که غول کوپرتینو نشین دنیای تکنولوژی در حال کار کردن بر روی گوشی آیفون 15 اولترا است که قرار است جایگزین مدل پرو مکس شود. به این ترتیب دیگر شاهد عرضه مدلی با نام آیفون 15 پرو مکس نخواهیم بود.

در گزارش آقای گارمن خاطر نشان شده است که گوشی های سری آیفون 15 احتمالاً بزرگترین تغییر ظاهری از سری آیفون 12 به بعد را خواهند داشت. یکی از این تغییرات، آمدن داینامیک آیلند به تمامی مدل های موجود در این سری است. این در حالی است که داینامیک آیلند فقط در مدل های پروی سری آیفون 14 یعنی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به کار رفته بود. علاوه بر تغییرات ظاهری اساسی، اپل قصد دارد تا مجهز کردن گوشی های خود به پورت USB-C را از سری آیفون 15 آغاز کند.

به احتمال زیاد اپل در سری آیفون 15 مدل «پرو مکس» را با مدل «اولترا» جایگزین می کند

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که جایگزینی مدل «پرو مکس» با «اولترا» چندان هم غافلگیر کننده نیست. اگر به اپل واچ های جدید اپل نگاهی بیندازید، یک مدل جدید با نام اپل واچ اولترا نیز در میان آنها مشاهده می کنید! در واقع به نظر می رسد که اپل امسال نام گذاری اولترا را در اپل واچ مورد آزمایش قرار داده و سال بعد قصد دارد تا آن را به محصول اصلی خود، یعنی آیفون، وارد کند.

به احتمال زیاد اپل در سری آیفون 15 مدل «پرو مکس» را با مدل «اولترا» جایگزین می کند

به نظر می رسد اپل در سال های اخیر با نام گذاری مدل های مختلف آیفون حسابی سرگرم بوده و در حال آزمون و خطای نام های مختلف است. دو سال پیش بود که اپل مدل Mini را به آیفون وارد کرد، اما خیلی زود از این کار پشیمان شده و شاهد جایگزینی آن با مدل Plus در سری آیفون 14 بوده ایم. دلیل این امر، فروش پایین مدل آیفون مینی عنوان شده است. به زعم اپل، کاربران به خرید یک مدل «مینی» و جمع و جور علاقه ای ندارند و در عوض یک مدل پلاس می تواند برای آنها جذابیت بیشتری داشته باشد. البته در گزارش هایی که از میزان فروش آیفون 14 پلاس منتشر شده مشاهده می شود که اوضاع چندان تغییری نداشته و این گوشی هم نتوانسته به فروش قابل انتظار اپل دست پیدا کند. بد نیست بدانید که بیشتر فروش سری آیفون 14 مربوط به مدل های پرو بوده و نسخه استاندارد آیفون 14 و مدل آیفون 14 پلاس با استقبال چندانی از جانب کاربران مواجه نشده اند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا آیفون 15 اولترا به موفقیت مورد انتظار اپل در بازار دست پیدا می کند یا نه!

منبع: gizmochina