در سال ‌های اخیر، آی‌ پد مینی یکی از پرفروش ‌ترین تبلت ‌های موجود بوده است. اما همانطور که می دانید، محبوب ترین برند تبلت اندرویدی، سامسونگ است که مدل رده بالای آنها Samsung Galaxy Tab S7 است.

بنابراین با مقایسه این دو تبلت، به نظر شما کدام یک از آنها گزینه بهتری خواهد بود؟

iPad Mini در مقابل Samsung Galaxy Tab S7

iPad mini برای کسانی مناسب است که به دنبال یک تبلت همراه کوچک و سریع برای مرور آنلاین هستند. گلکسی تب اس 7 نیز بیشتر برای کسانی که به دنبال بهترین ها هستند مناسب است.

از نظر سیستم عامل، اندروید هنوز هم بیشتر از اپل بازار دارد، اما با توجه به اینکه هر دوی این مدل‌ها در رده‌های گران‌تر بازار قرار دارند، بیایید ببینیم چرا اینقدر محبوب هستند.

iPad Mini در مقابل Samsung Galaxy Tab S7

بررسی iPad mini

ظرفیت ذخیره سازی: 64 یا 256 گیگابایت | وزن: 300 گرم | اندازه: 8×5.3 اینچ | عرض: 1/4 اینچ | صفحه نمایش: 7.9 اینچ | رزولوشن: 2048×1536 | نرخ بروزرسانی: 60 هرتز | دوربین: 8 مگاپیکسل پشت، 7 مگاپیکسل جلو | ویدئو: قابلیت 1080p سیستم عامل: اپل | رنگ ها: خاکستری، نقره ای، طلایی

زمانی که آیپد برای اولین بار در سال 2010 عرضه شد، شمار زیادی از مردم نمی دانستند که اینگونه بازار را در دست می گیرد و سر و صدا ایجاد می کند. اگرچه در آن زمان تبلت های دیگری نیز وجود داشت، اما هیچ کدام از آنها واقعاً به این اندازه محبوب نشدند.

درست است که IPAD MINI 2021 در حال حاضر با تراشه A15 قدرتمندتر از این تبلت است، اما iPad mini هنوز برای خود طرفدار دارد. این تبلت، قطعا یک تبلت سطح بالا است و از قدرت ایده آلی برخوردار است. در این تبلت، یک تراشه A12 Bionic با یک پردازنده شش هسته ‌ای ترکیب می ‌شود تا چیزی تقریباً همتراز با مدل ‌های بزرگ ‌تر مانند iPad Pro ارائه دهد.

آیپد مینی برای چه چیزی بهتر است

آیپد مینی از صفحه نمایش کاملا یکپارچه IPS برخوردار است که باعث می شود رنگ های زنده و حداقل تابش خیره کننده ای تولید کند. این نمایشگر، نه تنها از نظر بصری چشمگیر است، بلکه بسیار پاسخگو نیز می باشد. اگر از آن دسته گیمرهایی هستید که بازی های زیادی انجام می دهید یا تبلتی را می خواهید که از آن برای نقاشی و خلق آثار هنری استفاده کنید، آیپد مینی گزینه مناسبی به شمار می آید. از نظر وزن، آیپد مینی به دلیل ابعاد جمع و جوری که دارد، وزن پایین تری هم دارد و بنابراین از قابلیت حمل بالایی برخوردار است. اگرچه تبلت های اندرویدی معمولاً عمر باتری معقولی دارند، اما مقایسه آن با iPad بسیار سخت است. به طور کلی، آنها بهترین طول عمر باتری را ارائه می دهند و ساعت های زیادی دوام می آورند.

در مقایسه با بقیه بازار تبلت ها، قیمت iPad mini بسیار گران است. اما در مقایسه با S7 قیمت ارزان ‌تری دارد.

iPad Mini در مقابل Samsung Galaxy Tab S7

تبلت Samsung Galaxy Tab S7

ظرفیت ذخیره سازی: 128 گیگابایت | وزن: 498 گرم | اندازه: 10×6.5 اینچ | عرض: 1/4 اینچ | صفحه نمایش: 11 اینچ | رزولوشن: 1600×2560 | نرخ به روز رسانی: 120 هرتز | دوربین: 13 مگاپیکسل پشت، 5 مگاپیکسل جلو | ویدئو: قابلیت 1080p سیستم عامل: اندروید

Samsung Galaxy Tab S7 که در اواخر سال 2020 منتشر شد، یکی از تبلت ‌های گران‌ تر موجود در بازار است و در میان سری تبلت های گلکسی، از بهترین ها محسوب می شود. اگرچه قیمت این تبلت بالاتر است، اما قدرتی ارائه می دهد که تبلت‌ های دیگر چنین قدرتی ندارند.

البته اگر به دنبال یک تبلت بزرگتر و کمی بهتر هستید، می توانید Samsung Galaxy Tab S7 Plus را انتخاب کنید.

تبلت Samsung Galaxy Tab S7

سامسونگ گلکسی تب اس 7 برای چه کاری بهتر است

اندازه صفحه نمایش تبلت گلکسی S7 احتمالا برای اکثر ما انتخاب بهتری خواهد بود. در واقع نمایشگر آیپد مینی تنها چند اینچ بزرگ ‌تر از تلفن‌ های هوشمند جدیدی است که امروزه عرضه شده ‌اند، بنابراین اگر واقعاً می ‌خواهید تفاوت را حس کنید و یک تبلت مناسب با صفحه نمایش بزرگ برای تماشای ویدیوها خریداری کنید، S7 انتخاب مناسب تری خواهد بود.

نرخ تازه ‌سازی معمولاً برای تبلت ‌ها چندان مهم نیست، اما اگر تبلت را برای بازی می خواهید شاید این امر برای شما مهم باشد. تبلت S7، از نرخ تازه سازی 120 هرتز برخوردار است که با آیپدهای گران ‌تر موجود در بازار برابری می ‌کند و با این حال لذت و تجربه بازی های ویدئویی را دو چندان می کند.

برای کسانی که قصد استفاده زیاد از دوربین تبلت را دارند، دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی Galaxy Tab یکی از بهترین گزینه ‌های موجود خواهد بود. این دوربین برای گرفتن عکس های خانوادگی عالی است و در این مورد از iPad بهتر عمل می کند.

همانند گوشی‌ های هوشمند و لپ ‌تاپ ‌ها، تبلت‌ ها نیز برای راه ‌اندازی دستگاه به پردازنده نیاز دارند. پردازنده ‌ای که در S7 به کار رفته است یکی از بهترین ‌ها است و از آیپد مینی قدرتمند تر است. این بدان معنی است که می تواند با موارد بیشتری کنار بیاید.

iPad Mini در مقابل Samsung Galaxy Tab S7

از نظر فضای ذخیره سازی، اگر مدل پایه هر دوی این تبلت ها را مقایسه کنیم، S7 فضای ذخیره سازی بیشتری خواهید داشت. با این حال، به خاطر داشته باشید که می توانید فضای ذخیره سازی iPad mini خود را ارتقا دهید، اما معمولاً انجام این کار بسیار گران است.

از لحاظ قابلیت ارتقا باید بگوییم که مدل پایه گلکسی S7، نه تنها فضای بیشتری دارد، بلکه افزایش فضای ذخیره سازی در این تبلت نیز بسیار آسان است. این یکی از نقاط ضعف آیپد مینی است و اگر فضای ذخیره سازی زیادی می خواهید، اندروید معمولا بهتر است.

منبع: spacehop