مدتی است که در صنعت گوشی های هوشمند اخباری به گوش می رسد که شرکت Realme در حال کار کردن بر روی تولید اولین گوشیِ مجهز به دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش است. در حقیقت در ماه سپتامبر 2021 (شهریور 1400) بود که ریلمی تصویری از یک گوشی موبایل هوشمند را بر روی Weibo منتشر کرد که هیچ گونه بریدگی یا حفره برای دوربین سلفی در آن دیده نمی شد. در توضیحات این عکس ذکر شده که در این گوشی از مکانیزم پاپ آپ هم استفاده نشده که به معنای این است که این گوشی از تکنولوژی دوربین زیر صفحه نمایش بهره خواهد برد.

ریلمی در حال کار بر روی ساخت گوشی مجهز به دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش است!

به تازگی چند عکس جدید به صورت وایرفریم (اسکلت کلی) از اختراع جدید ریلمی منتشر شده است. در این عکس ها هم دستگاهی را مشاهده می کنیم که فاقد هرگونه جایگاهی برای قرار گرفتن دوربین سلفی است. این عکس ها صحت اخبار منتشر شده در رابطه با تکنولوژی دوربین سلفیِ زیر صفحه نمایش را بیش از پیش تقویت می کند. البته واضح است که این عکس ها هیچ چیزی را اثبات نمی کند و ممکن است طراحی ظاهری گوشی جدید Realme با آنچه که در این تصاویر دیده می شود تفاوت داشته باشد. با این حال به احتمال زیاد ماژول دوربین های آن با این عکس ها شباهت خواهد داشت و از سه لنز و یک فلش LED در کنار آنها تشکیل خواهد شد.

ریلمی در حال کار بر روی ساخت گوشی مجهز به دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش است!

جزئیات دیگری نیز از این عکس ها می توان دریافت کرد. به عنوان مثال یک انحنا به وضوح در دو سمت بدنه این گوشی دیده می شود. این خط منحنی در دو سمت پنل های جلویی و عقبی قرار گرفته است. همچنین برخی از خطوط آنتن به طور آشکار در قاب های بالا و پایین دیده می شوند که از جنس فلز خواهند بود. بنابراین به احتمال بسیار زیاد این گوشی یک مدل پریمیوم و رده بالا است. همچنین می توان دکمه های مجزای صدا را در سمت چپ و یک دکمه پاور باریک را در سمت راست بدنه این گوشی مشاهده کرد. هیچ اثری از حسگر اثر انگشت در این عکس ها دیده نمی شود و احتمالاً در این گوشی از حسگر اپتیکال در زیر صفحه نمایش بهره برده خواهد شد. در نهایت در قسمت پایینی بدنه این گوشی جایگاه سیم کارت و پورت USB-C تعبیه شده که البته دور از انتظار هم نبود.

ریلمی در حال کار بر روی ساخت گوشی مجهز به دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش است!

به هر حال این طور که به نظر می رسد، عرضه تکنولوژی دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش روز به روز نزدیک تر می شود و Realme به زودی از این تکنولوژی با عرضه یک گوشی رده بالا رونمایی خواهد کرد. با عملیاتی شدن این تکنولوژی پیش بینی می شود که تحول بزرگی در طراحی گوشی های هوشمند رخ دهد و سایر تولید کنندگان گوشی نیز از این تکنولوژی استفاده کنند. حال باید منتظر ماند و دید که ریملی تکنولوژی دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش را تا کجا پیش خواهد برد و سایر غول های سازنده گوشی نسبت به این تکنولوژی چه واکنشی نشان خواهند داد.

منبع: gsmarena