به تازگی اخباری مبنی بر اینکه شرکت Nio در حال کار کردن بر روی تولید اولین گوشی هوشمند تاریخ خود است، منتشر شده بود. اکنون طی یک گزارش جدید، برخی از جزئیات جذاب این گوشی فاش شده است. برای کسانی که با برند Nio آشنایی ندارند باید بگوییم که این شرکت چینی در صنعت اتومبیل سازی فعالیت دارد و به طور اختصاصی برای طراحی و تولید وسایل نقلیه الکتریکی شناخته می شود. ورود این شرکت به بازار گوشی های هوشمند می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد!

اولین گوشی هوشمند برند Nio به احتمال زیاد به تراشه پرچم دار اسنپ دراگون و فناوری فست شارژ 100 وات مجهز است

در گزارشی که در وب سایت ArenaEV منتشر شده، منابعی که به این شرکت نزدیکترند اطلاعاتی را در رابطه با ظرفیت شارژ و تراشه به کار رفته در اولین گوشی ساخت آن ارائه داده اند. این طور که اعلام شده، شرکت Nio از این به بعد قصد دارد تا هر سال یک گوشی هوشمند به بازار عرضه کند. این گوشی احتمالا مانند گوشی رده بالای سامسونگ گلکسی S23 اولترا و آیفون 15 و.. جزء مدل های رده بالا و محصولات پرچم دار سال آینده خواهد بود.

اولین گوشی هوشمند برند Nio به احتمال زیاد به تراشه پرچم دار اسنپ دراگون و فناوری فست شارژ 100 وات مجهز است

اولین گوشی این شرکت به مدل پرچم دار تراشه اسنپ دراگون از برند کوالکوم مجهز خواهد بود. به عبارت دیگر، به احتمال زیاد در این گوشی از تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می شود که در حال حاضر جدیدترین و رده بالاترین تراشه قابل استفاده در گوشی های هوشمند اندرویدی به حساب می آید. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که گوشی Nio ممکن است تا اوایل سال آینده راهی بازار نشود و تا آن زمان قطعاً تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 هم عرضه شده است. پس مجهز بودن این گوشی به این تراشه نیز دور از انتظار نیست.

از دیگر مشخصات گوشی Nio باید به صفحه نمایش QHD+ آن اشاره کنیم که لبه های آن به صورت منحنی طراحی شده اند. همچنین در زیر این صفحه نمایش حسگر اثر انگشت اولترا سونیک این گوشی تعبیه شده است.

اولین گوشی هوشمند برند Nio به احتمال زیاد به تراشه پرچم دار اسنپ دراگون و فناوری فست شارژ 100 وات مجهز است

نکته جالب اینجا است که Nio در سیستم های نرم افزاری داخلی به کار رفته در ماشین های الکتریکی خود نیز از تراشه های کوالکوم استفاده می کند که در میان آنها تراشه اسنپ دراگون 8155 نیز دیده می شود. همچنین این شرکت سیستم عامل سفارشی خود را برای خودروهای الکتریکی (EV) خود توسعه داده است؛ پس می توان این انتظار را داشت تا گوشی هوشمند تولید آن نیز دارای پوسته و رابط کاربری منحصر به فردی باشد.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که گوشی Nio به یک باتری قدرتمند مجهز خواهد بود و این گوشی با پشتیبانی از فناوری فست شارژ 100 واتی عرضه می شود. ظرفیت باتری این گوشی حدود 4500 تا 4800 میلی آمپر ساعت تخمین زده شده است. با توجه به ظرفیت معمولی باتری گوشی Nio، می توان گفت که زمان شارژ شدن آن بسیار پایین خواهد بود. باید ببینیم که آیا گوشی هوشمند Nio نیز همانند خودروهای الکتریکی آن با استقبال کاربران مواجه خواهد شد یا این شرکت از ورود به صنعت گوشی پشیمان می شود؟!

منبع: gizmochina