شرکت Alienware که به عنوان زیر مجموعه ای از Dell فعالیت می کند، دو نسخه به روز رسانی شده از لپ تاپ های 17 اینچی خود را معرفی کرده که هر دوی آنها به صفحه نمایش 480 هرتز مجهز هستند. این لپ تاپ ها که نسخه آپدیت شده مدل Alienware x17 R2 و مدل جدید Alienware m17 R5 هستند، اولین لپ تاپ های گیمینگ دنیا هستند که از صفحه نمایش 480 هرتزی بهره می برند.
برای اولین بار بحث لپ تاپ های مجهز به نمایشگر 480 هرتزی در ماه May مطرح شد، اما انتظار نمی رفت که این دستگاه ها به این زودی راهی بازار شوند! همان طور که در اوایل سال جاری مشاهده کردیم، لپ تاپ های Alienware با رزولوشن فول اچ دی و برای دستیابی به نرخ تازه سازی بالاتر عرضه شده اند. اما زمان پاسخ دهی آنها بیشتر از آن چیزی است که گیمرها به آن عادت دارند! به طور دقیق تر باید گفت که زمان پاسخ دهی این لپ تاپ ها 3 میلی ثانیه است، در حالی که اغلب مدل های گیمینگ دارای زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه هستند.

اولین لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 480 هرتز دنیا را Alienware عرضه می کند

اگر چه Dell اولین شرکتی است که لپ تاپی با نمایشگر 480 هرتز به بازار عرضه می کند، اما به زودی تعداد بیشتری از این لپ تاپ ها عرضه خواهند شد. AUO، شرکتی که در زمینه ساخت نمایشگرهای رده بالا فعالیت دارد، قصد دارد در تولید نمایشگر با برندهایی مانند MSI، Acer و Asus همکاری کند. به این ترتیب می توان انتظار داشت که تا پایان سال 2022 لپ تاپ های مجهز به نمایشگر 480 هرتز در مدل های بیشتری به بازار بیایند.

Dell عنوان کرده است که لپ تاپ m17 R5 قدرتمندترین لپ تاپ 17 اینچی مبتنی بر AMD Advantage است. این لپ تاپ به پردازنده هشت هسته ای Ryzen 9 6900HX و کارت گرافیک 12GB RX 6850M XT مجهز است و از جدیدترین تکنولوژی های AMD بهره می برد. البته Dell نسخه دیگری از این لپ تاپ را با کارت گرافیک موبایل انویدیا 16GB RTX 3080 Ti هم روانه بازار عرضه کرده است.

اولین لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 480 هرتز دنیا را Alienware عرضه می کند

درست است که صفحه نمایش 480 هرتز رؤیایی به نظر می رسد، اما بسیاری از کاربران به این میزان رفرش ریت نیازی ندارند! Dell با در نظر گرفتن این موضوع، این حق انتخاب را به شما داده است که این لپ تاپ ها را با صفحه نمایش فول اچ دی با رفرش ریت 165 یا 360 هرتز نیز بتوانید بخرید. همچنین این لپ تاپ ها با صفحه نمایش 4K با رفرش ریت 120 هرتز هم در بازار موجود هستند.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که لپ تاپ Alienware x17 R2 برای اولین بار در اوایل سال 2022 به بازار آمده و این لپتاپ مجهز به پردازنده نسل 12 سری Core i9-12900HK و کارت گرافیک RTX 3080 Ti استفاده شده است.

اولین لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 480 هرتز دنیا را Alienware عرضه می کند

قیمت نسخه های به روز رسانی شده لپ تاپ های 17 اینچی Alienware هنوز اعلام نشده است؛ اما می توان مطمئن بود که قیمت آنها نسبت به نسخه های فعلی بالاتر خواهد بود.

منبع: digitaltrends