به نظر می رسد که دنیای صفحه نمایش لپ تاپ و کامپیوتر شخصی در آستانه یک تحول بزرگ قرار دارد! چرا که سامسونگ به تازگی از اولین صفحه نمایش کشویی دنیا رونمایی کرده است! این غول کره ای دنیای تکنولوژی از مراسم Intel Innovation 2022 استفاده کرده و اعلام کرده که قصد دارد تا یک فرم فاکتور جدید را به صنعت نمایشگرهای پی سی وارد کند! نمایشگری که سامسونگ از آن رونمایی کرده از سایز بین 13 تا 17 اینچ برخوردار است و به آسانی به صورت کشویی می توان آن را باز و بسته کرد.

سامسونگ از اولین صفحه نمایش کشویی دنیا برای استفاده در کامپیوترهای شخصی رونمایی کرد

در صفحه نمایش کشویی سامسونگ از یک پنل اولد خم شونده استفاده شده است. سامسونگ در معرفی این محصول، بر روی جمله «اولین صفحه نمایش کشویی 17 اینچ برای کامپیوترهای شخصی» مانور زیادی داده که البته کاملاً هم منصفانه است! این دستگاه توسط شرکت Samsung Display ساخته شده و مدیر عامل آن، JS Choi، در جریان سخنرانی اصلی مراسم اینتل شخصاً به روی صحنه رفته و کامپیوترهای شخصی قابل تبدیل 13 اینچ به 17 اینچ را معرفی کرده است.

مراسم اینتل Innovation به تازگی برگزار شده و در یک اقدام جالب، سامسونگ نیز در این مراسم حضور پر رنگی داشته است! مدیر عامل سامسونگ دیسپلی در این مراسم به این نکته اشاره کرده که این نمایشگر کشویی محدودیت های استفاده از لپ تاپ های کوچک را برطرف می کند. به این ترتیب شما می توانید به راحتی لپ تاپ 13 اینچی خود را به یک مدل 17 اینچی تبدیل کرده و فضای بیشتری بر روی صفحه نمایش در اختیار داشته باشید.

سامسونگ از اولین صفحه نمایش کشویی دنیا برای استفاده در کامپیوترهای شخصی رونمایی کرد

پیش از این سامسونگ از صفحه نمایش های تاشونده در گوشی های هوشمند Galaxy Z Fold 4 و گلکسی زد فولد 3 و.. استفاده کرده بود. این صفحه نمایش ها دارای لولا هستند. اما این بار این شرکت کره ای لولا را از صفحه نمایش حذف کرده و در عوض آن را به صورت کشویی طراحی کرده است. به این ترتیب مانند کشوی یک کمد، بخش هایی از صفحه نمایش درون فریم آن قرار می گیرد و کاربر با کشیدن فریم ها به اطراف، می تواند سایز پنل را از 13 به 17 اینچ برساند.

البته در ویدئوی دموی سامسونگ، در هنگامی که صفحه نمایش به حداکثر سایز خود (17 اینچ) می رسد، یک سری صدا از ریل های به کار رفته در فریم آن شنیده می شود. این صداها در هنگام کوچک کردن سایز نمایشگر نیز به گوش می رسد. همچنین فریم این نمایشگر در سایز 17 اینچ یک دست نیست و قسمت های باز شونده آن دارای فریمی با کیفیت پایین تر نسبت به باقی بخش ها هستند.

سامسونگ از اولین صفحه نمایش کشویی دنیا برای استفاده در کامپیوترهای شخصی رونمایی کرد

به نظر می رسد که این نمایشگر نقطه اوج تحقیقات چند ساله سامسونگ در رابطه با صفحه نمایش های اولد با بستر پلاستیکی است که از قابلیت خم شدن، تا شدن یا رول شدن برخوردار هستند. این شرکت کره ای پیش از این خطوط تولید نمایشگرهای تاشو را راه اندازی کرده و از آنها در گوشی هایی مانند گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 بهره برده است. اما هنوز هیچ دستگاه با صفحه نمایش رول شونده به بازار نیامده است.

این صفحه نمایش کشویی به نوعی پیشگویی آیندۀ لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی است! مدیر عامل سامسونگ دیسپلی اعلام کرده که آنها در حال همکاری با اینتل در این رابطه هستند و هیچ بعید نیست که در آینده ای نزدیک این دو شرکت دنیا پی سی را زیر و رو کنند!

منبع: notebookcheck.net