همان طور که پیش از این هم در خبرها آمده بود گوگل اقدام به حذف نسخه های قدیمی Hangouts از پلی استور گرفته بود و انتقال کامل کاربران Hangouts به اپلیکیشن Chat را آغاز کرده است. در اوایل سال جاری بود که این شرکت به کاربران Google Workspace این امکان را داد تا مکالمات خود در هنگ اوتس را به اپلیکیشن جدید Chat انتقال دهند. کاربرانی که هنوز این کار را انجام نداده اند، فرصت زیادی نخواهند داشت.

گوگل اعلام هشدار به کاربران Hangouts برای جایگزینی آن با اپلیکیشن Chat را آغاز کرده است

در اکتبر سال 2020 بود که گوگل اپلیکیشن Chat را برای تمامی افراد در دسترس قرار داد و پس از آن نیز دسترسی اپلیکیشن Google Meet و Chat به صورت پیش فرض بر روی کروم بوک قرار گرفت. پس از آن بود که گوگل این انتخاب را در اختیار کاربران خود گذاشت که به استفاده از Hangouts ادامه دهند یا به اپلیکیشن جدید Google Chat کوچ کنند. علاوه بر نصب مستقیم بر روی دستگاه، این سرویس از طریق Gmail و آدرس اینترنتی chat.google.com نیز در دسترس است.

گوگل اعلام هشدار به کاربران Hangouts برای جایگزینی آن با اپلیکیشن Chat را آغاز کرده است

اما اکنون گوگل تصمیم گرفته که حق انتخاب کاربران مبنی بر کوچ داوطلبانه به Chat را از آنها بگیرد! این شرکت به کاربرانی که هنوز از نسخه موبایل Google Hangouts استفاده می کنند، پیام های هشداری در حین کار با اپلیکیشن نمایش می دهد و از آنها می خواهد تا به اپلیکیشن Chat بروند. به همین ترتیب، کاربران افزونه کروم Hangout نیز هشدارهایی مبنی بر استفاده از نسخه وب Chat یا نصب اپلیکیشن آن بر روی دستگاه خود دریافت می کنند. این طور که گوگل اعلام کرده، از ماه جولای کاربرانی که هنوز از هنگ اوتس در Gmail استفاده می کنند، به صورت اتوماتیک به اپلیکیشن Chat در Gmail هدایت خواهند شد.

به این نکته توجه داشته باشید که این انتقال باعث از بین رفتن مکالمات فعلی شما نمی شود و می توانید مکالمات خود در Hangouts را در Chat ادامه دهید. گوگل اعلام کرده است که اپلیکیشن هنگ اوتس همچنان تا اواخر امسال در دسترس باقی خواهد ماند. اما گوگل تمام تلاش خود را می کند تا کاربران آن را به استفاده از Chat ترغیب کند. بر همین اساس به نمایش پیام های هشدار درون برنامه ای ادامه می دهد و در ماه آخر، هنگ اوتس را به نسخه وب Chat ریدایرکت خواهد کرد.

گوگل بر روی این نکته تأکید دارد که این موارد فقط تا اواخر نوامبر 2022 (اوایل آذر 1401) فعال خواهند بود و پس از آن Hangouts برای همیشه از دسترس خارج خواهد شد.

گوگل اعلام هشدار به کاربران Hangouts برای جایگزینی آن با اپلیکیشن Chat را آغاز کرده است

سرویس Google Chat با امکانات متعدد یک جانشین ایده آل برای Hangouts است. این اپلیکیشن امکانات کامل تری مانند امکان ادیت اسناد ذخیره شده در Google Docs و Sheets را در اختیار کاربران قرار می دهد. به این ترتیب در همان زمانی که مشغول مکالمه در Chat هستید، می توانید فایل های خود را در این سرویس های ابری ویرایش کنید و نیازی به بستن برنامه یا حتی عوض کردن تب نخواهید داشت. همچنین این اپلیکیشن به ویژگی Spaces مجهز شده است که امکان به اشتراک گذاری ایده ها و اسناد کاری را به صورت تیمی فراهم آورده است. ادغام کامل با Gmail یکی دیگر از مزایای Chat است که باعث کنار هم قرار گرفتن Inbox، Spaces و Meet در یک مکان می شود.

با وجود اینکه هم اکنون امکان نصب Hangouts بر روی تمامی گوشی های اندرویدی وجود دارد، اما به شما پیشنهاد می کنیم تا برای بهره مندی از جدیدترین دستاوردهای گوگل در این زمینه، از اپلیکیشن Chat استفاده کنید.

منبع: androidcentral