حتماً تا به حال با ابزار Snipping Tool در ویندوز کار کرده اید. این ابزار به شما این امکان را می دهد تا از صفحه ای که در مقابلتان باز است اسکرین شات بگیرید و آن را در فرمت دلخواهتان ذخیره کنید. به طور کلی این ابزار کاربرد بالایی دارد و به طور گسترده توسط کاربران ویندوز مورد استفاده قرار می گیرد. حالا مایکروسافت قصد دارد تا امکانات ابزار Snipping Tool را توسعه داده و یک قابلیت کاربردی دیگر به آن اضافه کند! این شرکت بزرگ آمریکایی در مراسم پاییزه Surface hardware که به تازگی برگزار شده اعلام کرده است که این ابزار بر روی ویندوز 11 به زودی یک آپدیت جدید دریافت می کند.

ابزار اسکرین شات ویندوز 11 به ویژگی جدید اسکرین رکورد مجهز می شود!

مطابق با اعلام شرکت مایکروسافت، ابزار Snipping Tool به زودی از قابلیت اسکرین رکورد یا ضبط ویدئو از صفحه نمایش مجهز خواهد شد! این ویژگی برای مدتی است که توسط کاربران ویندوز اینسایدرز به وفور از مایکروسافت درخواست شده و این شرکت نیز قصد دارد تا به خواسته این کاربران پاسخ مثبت بدهد! این ویژگی قدرت این ابزار را به طور فاحشی افزایش می دهد و به خصوص برای گیمرها بسیار مفید است! تا به اینجا گیمرها برای رکورد کردن بازی خود از ابزار موجود در Xbox Game Bar یا اپلیکیشن های ترد پارتی برای این منظور استفاده می کردند.

مایکروسافت هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با قابلیت اسکرین رکورد ابزار Snipping Tool ارائه نداده و فقط اعلام کرده که در آپدیت بعدی ویندوز 11، این ویژگی به این ابزار اضافه خواهد شد. بنابراین در حال حاضر نمی توان در رابطه با مسائلی مانند کیفیت ویدئوهای ضبط شده، فرمت های قابل ذخیره سازی و فریم ریت اظهار نظر کرد.

ابزار اسکرین شات ویندوز 11 به ویژگی جدید اسکرین رکورد مجهز می شود!

در رویداد سرفیس هاردور اتفاقات هیجان انگیز دیگری نیز افتاده است! به عنوان مثال مایکروسافت اعلام کرده است که اپلیکیشن Photos ویندوز 11 با iCloud Photos اپل ادغام می شود. به این ترتیب کاربران می توانند به عکس های ذخیره شده در یکی از این سرویس ها در پلتفرم دیگر دسترسی داشته باشند!

علاقه مندان مایکروسافت بی صبرانه منتظر آپدیت شدن Snipping Tool و در دسترس قرار گرفتن نسخه پیش نمایش آن هستند. اما مایکروسافت برنامه های دیگری نیز در سر دارد و قصد دارد برخی تغییرات را در ویندوز 11 اعمال کند. به عنوان مثال به احتمال زیاد به زودی شاهد اضافه شدن تب ها به فایل اکسپلورر ویندوز 11 خواهیم بود. همچنین بخش “open with” در هنگام کلیک راست بر روی فایل ها ویژگی های جدیدی پیدا می کند. مایکروسافت استور نیز که امکاناتی از جمله امکان نصب اپلیکیشن های اندوریدی در ویندوز 11 و.. را در اختیار کاربران می گذاشت قرار است بهبود پیدا کند و کاربران برای پیدا کردن اپلیکیشن ها کار آسان تری پیش رو خواهند داشت.

ابزار اسکرین شات ویندوز 11 به ویژگی جدید اسکرین رکورد مجهز می شود!

در رویداد سرفیس هاردور، مایکروسافت چند دستگاه جدید نیز معرفی کرده که از میان آنها می توان به سرفیس پرو 9، سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس استودیو 2 پلاس اشاره کرد. هنوز تاریخ عرضه این دستگاه ها به بازار هنوز مشخص نشده، اما به احتمال بسیار زیاد تا اواخر سال جاری شاهد عرضه شدن آن به بازارهای جهانی خواهیم بود. همچنین لازم به ذکر است ویندوز 11 اخیرا به قابلیت بررسی دسترسی اپلیکیشن ها به منابع سخت افزاری سیستم مجهز شده است.

منبع: windowscentral