اپل سرانجام امکان ویرایش پیام های ارسال شده از طریق iMessage را برای کاربران آیفون ایجاد می کند! همچنین کاربران می توانند در صورت تمایل، ارسال پیام را به طور کامل کنسل کنند. این ویژگی ها بخشی از امکانات جدیدی است که به سیستم عامل iOS 16 اضافه شده اند. توجه داشته باشید که برای ویرایش پیام های ارسال شده یا لغو ارسال آنها باید سرعت عمل مناسبی داشته باشید! چرا که برای انجام دادن این کارها، از زمان ارسال پیام تنها 15 دقیقه وقت خواهید داشت!

امکان ویرایش یا لغو ارسال پیام iMessage در iOS 16 فراهم می شود؛ برای این منظور فقط 15 دقیقه زمان خواهید داشت!

سیستم عامل iOS 16 در کنار سیستم عامل های iPadOS 16، watchOS 9، macOS Ventura و tvOS 16 در خلال رویداد WWDC 2022 توسط اپل معرفی شده است و نگاه بسیاری از کاربران آیفون و طرفداران اپل را به خود معطوف کرده است! در میان انبوه امکانات جدیدی که به این سیستم عامل اضافه شده، دو ویژگی جدید برای اپلیکیشن iMessage به چشم می خورد. با در دسترس قرار گرفتن iOS 16، کاربران آیفون قادر خواهند بود تا پیامک های خود را پس از ارسال، ویرایش یا حذف کنند. این قابلیت جدید می تواند فوق العاده کاربردی باشد و حس کار کردن با اپلیکیشن های اختصاصی پیام رسان مانند تلگرام یا واتس اپ را به کاربران القا کند! اما اپل در صفحه معرفی iOS 16 در وب سایت رسمی خود، به کاربران هشدار داده است که برای ادیت یا حذف پیام ارسال شده در iMessage، تنها 15 دقیقه از زمان ارسال آن زمان خواهند داشت.

امکان ویرایش یا لغو ارسال پیام iMessage در iOS 16 فراهم می شود؛ برای این منظور فقط 15 دقیقه زمان خواهید داشت!

خبر قابل توجه دیگر در این رابطه این است که پس از حذف یک پیام ارسال شده، تا 30 روز می توانید آن را بازیابی کنید. پس اگر پس از حذف ارسال یک پیام متوجه شدید که به اشتباه این کار را انجام داده اید، نیازی به تایپ و ارسال مجدد آن نخواهید داشت و می توانید پیام حذف شده را ریکاور کنید.

با نصب iOS 16، کاربران آیفون می توانند پیام های دلخواهشان را در صندوق ورودی iMessage به عنوان پیام unread (خوانده نشده) نشانه گذاری کنند. قابلیت Mark as unread مدت ها است که از جانب کاربران آیفون مورد درخواست قرار گرفته بود و اکنون اپل به درخواست آنها پاسخ مثبت داده است!

امکان ویرایش یا لغو ارسال پیام iMessage در iOS 16 فراهم می شود؛ برای این منظور فقط 15 دقیقه زمان خواهید داشت!

آپدیت بزرگ iOS 16 به طور قطع بر روی جدیدترین گوشی های آیفون اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حتی بسیاری از کارشناسان معتقدند که نسخه نهایی این سیستم عامل همراه با گوشی های سری آیفون 14 عرضه می شود. ضمن اینکه نسخه های قبلی آیفون نیز از این سیستم عامل پشتیبانی خواهند کرد. در زیر لیست گوشی های آیفون را که با iOS 16 سازگارند مشاهده می کنید:

* iPhone 13 Pro Max                * iPhone 11 Pro Max
* iPhone 13 Pro                    * iPhone 11 Pro
* iPhone 13                        * iPhone 11
* iPhone 13 mini                    * iPhone XR
* iPhone 12 Pro Max                * iPhone XS Max
* iPhone 12 Pro                    * iPhone XS
* iPhone 12                        * iPhone X
* iPhone 12 mini                    * iPhone 8 Plus
* iPhone SE (2020)                    * iPhone 8

منبع: imore