در ادامه ویژگی های جدیدی که البته سال ها پیش باید در دسترس کاربران قرار می گرفت، مایکروسافت در حال کار کردن بر روی قابلیتی است تا به کاربران دستگاه های iOS اجازه دهد تا بتوانند هر متنی را در پاورپوینت هایلایت کنند. کاربران iOS مدت ها بود که درخواست اضافه شدن این قابلیت را داشتند و اکنون به نظر می رسد که مایکروسافت بالاخره قصد برآورده کردن درخواست آنها را دارد! یکی از اعضای ارشد تیم توسعه مایکروسافت این مطلب را بر روی بلاگ رسمی این شرکت مطرح کرده است. مطابق با این پست، کاربران قادر خواهند بود تا بر روی هر دستگاه iOS، بتوانند هر متنی را در چارچوب اسلایدهای پاورپوینت هایلایت کنند.

جالب است بدانید که این اولین بار نیست مایکروسافت یک قابلیت منحصر به فرد را به یک اپلیکیشن در Ios طراحی و اضافه می کند. در گذشته نیز این شرکت اقدام به اضافه کردن قابلیتی در اپلیکیشن Microsoft Lens کرده بود که به کاربران IOS امکان راحت تر اسکن کردن اسناد بزرگ و حجیم را می داد.

سرانجام امکان هایلایت کردن هر متنی در نسخه iOS پاورپوینت فراهم شده است

این مقام ارشد مایکروسافت در این رابطه اعلام کرده است:

«ما درخواست های زیادی را در رابطه با اضافه کردن این قابلیت به پاورپوینت از جانب کاربران آیفون و آیپد دریافت کرده ایم و باید اعلام کنم که این قابلیت سرانجام در دسترس قرار گرفته است. اکنون شما می توانید هر متنی را در یک تکست باکس، جدول یا شکل گرافیکی در اسلایدهای پاورپوینت خود هایلایت کنید. همچنین شما می توانید هایلایت هایی را که توسط هم تیمی هایتان بر روی متون انجام گرفته، پاک کنید (این ویژگی قبلاً بر روی iOS در دسترس نبوده است)».

ویژگی اخیر باید مدت ها پیش به پاورپوینت iOS اضافه می شد، اما به هر حال ارتقای ویژگی های هر نرم افزاری در هر زمانی می تواند مفید باشد و باید از این بابت خوشحال باشیم!

سرانجام امکان هایلایت کردن هر متنی در نسخه iOS پاورپوینت فراهم شده است

اگر تا به حال از قابلیت هایلایت شدن متن در پاورپوینت استفاده نکرده اید، مایکروسافت نحوه انجام دادن این کار را به شما توضیح داده است:

* در آیفون خود، متنی را که می خواهید هایلایت کنید انتخاب نمایید و سپس بر روی دکمه Highlight در نوار ابزار بالای کیبورد ضربه بزنید (این دکمه در کنار گزینه انتخاب رنگ فونت قرار دارد). همچنین می توانید رنگ هایلایت را نیز متناسب با دلخواه خود انتخاب نمایید!

* در آیپد، فقط کافی است تا بر روی گزینه Highlight در نوار مربوط به تب Home ضربه بزنید. همچنین رنگ مورد نظر خود برای هایلایت را نیز می توانید از منوی پاپ آپی که نمایش داده می شود انتخاب کنید.

در حال حاضر گزینه های جدید برای هایلایت کردن متن برای کاربران Office Insiders نسخه 2.63 (بیلد 22062602) به بعد در دسترس قرار گرفته است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که ویژگی های اینسایدر به تدریج منتشر می شوند، بنابراین ممکن است حتی در آخرین نسخه پاورپوینت نیز فعلاً به ابزارهای جدید هایلایت کردن متن دسترسی نداشته باشید. پس باید مدتی را منتظر بمانید تا این ابزارها برای شما قابل استفاده شوند.

سرانجام امکان هایلایت کردن هر متنی در نسخه iOS پاورپوینت فراهم شده است

برای تست بیلدهای اینسایدر پاورپوینت و سایر برنامه های آفیس در iOS باید از طریق TestFlight ثبت نام کنید. متأسفانه در حال حاضر نسخه بتای پاورپوینت تکمیل شده است. شما باید صفحه اپلیکیشن اینسایدر آفیس برای کاربران مایکروسافت در وب سایت رسمی را چک کنید تا از باز بودن گزینه های در دسترس مطلع شوید.

منبع: windowscentral