اگر هنوز از ویندوز 7، 8 یا 8.1 استفاده می کنید، خبرهای چندان خوشایندی برای شما نداریم! اپلیکیشن دسکتاپ OneDrive در آینده ای نزدیک دیگر بر روی این سیستم عامل ها در دسترس نخواهد بود. اگر می خواهید تا از امکانات نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن استفاده کنید، باید سیستم عامل خود را به ویندوز 11 یا حداقل ویندوز 10 ارتقا دهید.

اگر ویندوز خود را به نسخه های 10 یا 11 ارتقا ندهید، دیگر امکان استفاده از OneDrive را نخواهید داشت

در اولین روزهای سال 2022 میلادی، دیگر برای اپلیکیشن دسکتاپ وان درایو بر روی ویندوزهای 7، 8 و 8.1 آپدیتی از جانب مایکروسافت ارائه نخواهد شد. سپس از تاریخ اول مارچ 2022 (10 اسفند 1400) این اپلیکیشن بر روی این سیستم عامل ها به تاریخ خواهد پیوست و برای همیشه از دسترس خارج خواهد شد.

مایکروسافت برای کاربرانی که هنوز مصرانه از نسخه های قدیمی ویندوز استفاده می کنند، در این رابطه این توضیحات را ارائه داده است: «اگر در حال حاضر از کاربران نسخه های 7، 8 و 8.1 ویندوز هستید، به شما توصیه می کنیم که سیستم عامل خود را به ویندوز 10 یا ویندوز 11 ارتقا دهید تا در زمینه استفاده از نسخه دسکتاپ اپلیکیشن وان درایو با مشکل مواجه نشوید. اگر از لحاظ سخت افزاری، امکان نصب ویندوز 10 و 11 بر روی دستگاه کامپیوتر شما وجود ندارد، می توانید از نسخه تحت وب One Drive استفاده کرده و فایل های خود را به صورت دستی در این سرویس ابری آپلود نمایید. در این حالت امکان ادامه استفاده از این اپلیکیشن برای شما وجود دارد و می توانید فایل های خود را در نسخه وب وان درایو ویرایش کرده و به آنها دسترسی داشته باشید. نسخه تحت وب بر روی تمام دستگاه ها (فارغ از مشخصات سخت افزاری آنها) در دسترس است. لازم به ذکر است که نسخه دسکتاپ اپلیکیشن وان درایو برای همیشه از ویندوزهای 7، 8 و 8.1 حذف خواهد شد».

این یک قانون در دنیای تکنولوژی است که ارائه دهندگان خدمات در این حوزه، به مرور زمان توجه خود را نسبت به نسخه های قدیمی محصولات خود از دست می دهند! تکنولوژی های جدیدتر مسلماً جذابیت بیشتری دارد و به خصوص در حوزه سیستم عامل، سازندگان ترجیح می دهند تا بیشتر به توسعه نسخه های جدیدتر بپردازند و به آنها ویژگی های جدیدی اضافه کنند تا خود را مشغول نسخه های قدیمی تر کنند! این موضوع در رابطه با مایکروسافت هم صدق می کند و این شرکت در این روزها قصد دارد تا ویندوز 11 را با سرعت بیشتری توسعه دهد. البته نصب ویندوز 11 مستلزم مجهز بودن به یک سری پیش نیازهای سخت افزاری است و نصب آن بر روی سیستم های قدیمی امکان پذیر نیست. به همین دلیل مایکروسافت پیش بینی کرده است که کاربران ویندوز 7، 8 و 8.1 احتمالاً از کامپیوترهایی با مشخصات سخت افزاری پایین استفاده می کنند؛ از این جهت امکان استفاده از نسخه تحت وب اپلیکیشن OneDrive را برای آنها از بین نمی برد. اما پشتیبانی از نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن در برنامه های مایکروسافت جایی نخواهد داشت.

منبع: windowscentral