مایکروسافت در حال کار کردن بر روی یک ویژگی در زمینه به اشتراک گذاری محتوا است. این ویژگی قرار است به سرویس OneDrive اضافه شود و طی آن کاربران می توانند با اعضا خانواده و دوستان خود محتوا به اشتراک بگذارند. کاربران وان درایو در استرالیا هم اکنون می توانند به صورت تستی از ویژگی Story در این پلتفرم استفاده کنند. در حال حاضر قابلیت ارسال استوری فقط برای کاربران اندروید، iOS و نسخه وب وان درایو فعال است. مطابق با پستی که مایکروسافت در Tech Community ارسال کرده، این ویژگی جدید مایکروسافت ONEDRIVE در آینده ای نزدیک برای کاربران سایر کشورها و مناطق نیز در دسترس قرار می گیرد.

مایکروسافت قصد دارد امکان ارسال Story در OneDrive را فعال کند

نکته جالب اینجا است که استوری های وان درایو با آن چیزی که تا به حال در اینستاگرام، فیسبوک و دیگر پلتفرم های سوشیال مدیا دیده بودیم متفاوت است. استوری های وان درایو به جای اینکه به کاربران اجازه دهند تا محتوا را به صورت عمومی به اشتراک بگذارند، بر روی به اشتراک گذاری محتوا فقط با دوستان و اعضای خانواده متمرکز خواهد بود.

مایکروسافت در این رابطه چنین توضیح داده است:

«قابلیت استوری عکس در وان درایو به شما اجازه می دهد تا تمام خاطرات خود را در یک محیط خصوصی با دوستان و خانواده تان به اشتراک بگذارید. این استوری ها فقط با دعوتنامه قابل دسترسی هستند و از کامنت، ری اکشن و نوتیفیکیشن پشتیبانی می کنند. در واقع فقط کسانی عکس های شما را می بینند که آن عکس ها برایشان اهمیت دارد و احتمال تعامل با شما را از طریق کامنت و ری اکشن دارند؛ نه کسانی که اصلاً شما را نمی شناسند و بدون هیچ واکنشی استوری شما را ترک می کنند!».

مایکروسافت قصد دارد امکان ارسال Story در OneDrive را فعال کند

برای ایجاد یک استوری، بر روی تب Shared در اپلیکیشن OneDrive Mobile یا نسخه وب این اپلیکیشن ضربه بزنید. ادامه مراحل به صورت زیر خواهد بود:

1- گزینه Create post را انتخاب کنید.

2- عکس و ویدئویی را که می خواهید به اشتراک بگذارید، انتخاب نمایید.

3- گزینه Continue یا Next را انتخاب کنید.

4- اگر دوست دارید، لوکیشن خود را اضافه کنید.

5- در صورت تمایل به پست خود یک متن دیسکریپشن اضافه کنید.

6- بر روی Post کلیک کنید.

استوری فقط برای فالوئرها پست می شود. شما می توانید تنظیمات وان درایو را به گونه ای تغییر دهید تا هر کسی بتواند استوری شما را از طریق یک لینک دعوتنامه یا پس از تأیید شما مشاهده کند. اگر یک لینک دعوتنامه ارسال کردید و پس از آن پشیمان شدید، خیلی راحت می توانید لینک را از دسترس خارج کنید.

مایکروسافت قصد دارد امکان ارسال Story در OneDrive را فعال کند

در نگاه اول اضافه شدن قابلیت ارسال استوری در وان درایو کمی عجیب و بیهوده به نظر می رسد! به خصوص در روزهایی که این قابلیت در اینستاگرام، فیسبوک و دیگر اپلیکیشن های سوشیال مدیا به وفور مورد استفاده قرار می گیرد! اما وان درایو رویکرد متفاوتی نسبت به استوری داشته و روش جدیدی را برای به اشتراک گذاری محتوا در نظر گرفته است. در OneDrive کاربران می توانند ارسال استوری در یک محیط خصوصی را تجربه کنند و بدون نیاز به اپلیکیشن سوشیال مدیای جداگانه، برای کسانی که می شناسند محتوا به اشتراک بگذارند. باید ببینیم میزان استقبال از قابلیت Story در وان درایو به چه میزان خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که چنانچه تمایل دارید فضای OneDrive خود را بهتر مدیریت کنید به مقاله چگونه فضای ذخیره سازی OneDrive را مدیریت کنیم؟ مراجعه کنید.

منبع: windowscentral