درست است که بازی های ریمستر و بازسازی شده جذابیت بالایی دارند، اما گاهی اوقات ممکن است دلتان بخواهد تا همان نسخه اصلی بازی های قدیمی را بازی کرده و حس و حال آنها را مجدداً تجربه کنید! گیمرهایی که به نوستالژی علاقه دارند اکنون می توانند تا نسخه اصلی بازی های قدیمی محبوب خود را بر روی کنسول ایکس باکس اجرا کنند! توسعه دهندگان مایکروسافت اخیراً قابلیتی را ایجاد کرده اند که امکان اجرای سیستم عامل ویندوز 98 بر روی کنسول های Xbox Series X | S را فراهم آورده است! به این ترتیب برخی از محبوب ترین بازی های نوستالژیک مانند Quake، Half-Life و Turok با همان حس و حال سابق برای گیمرهای خاطره باز تر در دسترس قرار گرفته است!

امکان اجرای ویندوز 98 و بازی های کلاسیک PC بر روی کنسول های ایکس باکس سری X و S

امکان اجرای این بازی ها و سیستم عامل های قدیمی بر روی ایکس باکس سری X و S و دستگاه های دیگر، با بهره بردن از سیستم های شبیه سازی RetroArch و DOSBox Pure فراهم شده است. توجه داشته باشید که برای بهره بردن از این قابلیت، باید Retroarch را بر روی کنسول بازی خود نصب کنید. برای این منظور می توانید از آموزش ویدئویی قرار گرفته بر روی کانال یوتیوب Archades Games کمک بگیرید.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که نصب نرم افزارهای شبیه سازی بر روی ایکس باکس، به نوعی تخطی از قوانین مایکروسافت به شمار می آید و می تواند منجر به مسدود شدن دسترسی شما به Xbox Live شود! پس پیش از اقدام به هر کاری، این ریسک را باید بپذیرید!

امکان اجرای ویندوز 98 و بازی های کلاسیک PC بر روی کنسول های ایکس باکس سری X و S

بر روی کانال یوتیوب Digital Foundry ویدئویی منتشر شده که اجرای ویندوز 98 و بازی های کلاسیک را بر روی جدیدترین نسل کنسول های مایکروسافت نشان می دهد. مسلماً محدودیت هایی در هنگام کار با ویندوز 98 بر روی ایکس باکس خواهید داشت! به عنوان مثال شما نمی توانید در این حالت از ماوس استفاده کنید و در عوض باید از کنترلر ایکس باکس خود برای حرکت دادن نشانگر ماوس کمک بگیرید. همچنین شبیه ساز DOSBox Pure بیشتر به سی پی یوی ایکس باکس وابسته است تا پردازنده گرافیکی؛ بنابراین شما نمی توانید از قدرت گرافیکی کنسول خود برای اجرای بازی هایی مانند Turok، Half-Life و عناوین دیگر بهره مند شوید.

با وجود اینکه بازی های کلاسیک به هیچ عنوان توانایی رقابت با بهترین بازی های ایکس باکس را در دنیای امروزی ندارند، اما تجربه مجدد آنها می تواند حس نوستالژی را در ما برانگیزد! برای بسیاری از گیمرهای قدیمی تر، بازی های کلاسیک حس و حالی دارد که در بازی های پر زرق و برق امروزی نمی توان به آن دست پیدا کرد! ضمن اینکه این بازی ها می توانند خاطراتی را در ذهن ما زنده کنند که شاید فراموششان کرده ایم! مایکروسافت با علم به این موضوع، امکان اجرای نسخه اصلی بازی های کلاسیک بر روی سیستم عامل ویندوز 98 در نسل جدید کنسول های خود را فراهم آورده تا به نوعی به خاستگاه بازی های فوق پیشرفته امروزی ادای احترام کرده باشد!

امکان اجرای ویندوز 98 و بازی های کلاسیک PC بر روی کنسول های ایکس باکس سری X و S

همچنین در آخر لازم به ذکر است که شما میتوانید برای آشنایی با دستگاه های سازگار با کنسول های ایکس باکس سری X و S به بخش مقالات وب سایت ایده برتر پارسیان مراجعه کرده و مقالات با بهترین هدست های سازگار با کنسول های Xbox Series X | S و بهترین کیبورد ها برای کار با کنسول های Xbox Series X|S را مشاهده کنید.

منبع: windowscentral