ویندوز 11 در راه است و یکی از هیجان انگیزترین ویژگی های آن پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی است. شما می توانید تمام اپلیکیشن های اندرویدی را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود بدون نیاز به هیچ گونه نرم افزار اضافی اجرا کنید! ویندوز 11 از اپلیکیشن های اندرویدی از طریق Amazon Store یا از طریق اجرای فایل APK پشتیبانی می کند. اما آیا برای اجرای اپلیکیشن های اندرویدی بر روی PC باید حتماً تا زمان عرضه نسخه نهایی ویندوز 11 منتظر باشیم؟! پاسخ این سؤال «خیر» است! شما هم اکنون می توانید از این قابلیت بهره ببرید. اما برای این منظور به برخی سرویس ها و اپلیکیشن ها نیاز خواهید داشت. در این بخش برخی از روش های اجرای اپلیکیشن های اندرویدی بر روی ویندوز را با هم مرور می کنیم. با ما همراه باشید.

برای اجرای اپلیکیشن های اندرویدی بر روی کامپیوتر حتماً باید تا زمان عرضه ویندوز 11 منتظر بمانیم؟! یا همین الان هم این امکان فراهم است؟

اپلیکیشن BlueStacks

اپلیکیشن BlueStacks سال ها است که به عنوان شبیه ساز بازی های اندرویدی بر روی PC مورد استفاده قرار می گیرد. این اپلیکیشن یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای اجرای اپلیکیشن های اندرویدی بر روی کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ است. به خصوص گیمرها از BlueStacks استفاده زیادی می کنند و از کاربران اصلی این اپلیکیشن هستند.

باید به این نکته اشاره کنیم که BlueStacks از برخی ویژگی هایی در اجرای بازی های اندرویدی بر روی PC بهره می برد که ویندوز 11 فاقد آنها است! به عنوان مثال این اپلیکیشن امکان شخصی سازی پیشرفته تنظیمات بازی در محیط شبیه سازی اندروید بر روی PC را به شما می دهد! چرا که اصولاً بازی های اندرویدی به صورت لمسی بازی می شوند و برای کار با ماوس و کیبورد بهینه نشده اند. با استفاده از BlueStacks می توانید این مشکلات را برطرف کرده و با ماوس و کامپیوتر بازی های اندرویدی را تجربه کنید. 

اگر چه BlueStacks به عنوان یک اپلیکیشن کاربردی برای گیمرها شناخته می شود، اما این سرویس با تمام اپلیکیشن های اندرویدی سازگاری دارد. به این ترتیب اگر به یک اپلیکیشن اندرویدی نیاز دارید که در حال حاضر بر روی ویندوز قابل اجرا نیست، می توانید آن را به سادگی با BlueStacke به روی PC خود بیاورید!

لازم به ذکر است که BlueStackes به تازگی در ماه می 2021 (اردیبهشت 1400) آپدیت شده و عملکرد آن ارتقا پیدا کرده است. نسخه جدید این اپلیکیشن نسبت به نسخه قدیمی تر تا 50 درصد کمتر حافظه RAM را اشغال می کند و حتی با دستگاه های مبتنی بر ARM (مانند سرفیس Pro X) هم سازگار است.

اپلیکیشن Your Phone

اپلیکیشن Your Phone

پیش از اینکه مایکروسافت تصمیم بگیرد که پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی را به صورت مستقیم به ویندوز 11 اضافه کند، دیدگاه متفاوتی داشته است! مایکروسافت تا به اینجا اپلیکیشن Your Phone را برای این منظور اختصاص داده است و کاربران می توانند با استفاده از آن (در صورت سازگاری مشخصات سخت افزاری دستگاه) گوشی اندرویدی خود را به PC متصل کنند. در این حالت می توان اپلیکیشن های اندرویدی از گوشی بر روی کامپیوتر اجرا کرد. مایکروسافت همچنین این ویژگی را به اپلیکیشن Your Phone اضافه کرده که می توان چند اپلیکیشن را به صورت هم زمان از طریق گوشی بر روی PC اجرا کرد.

اما این روش یک محدودیت بزرگ دارد! اپلیکیشن Your Phone فقط با برخی گوشی ها سازگار است و نمی توان از طریق آن تمام مدل های گوشی های اندرویدی را به کامپیوتر متصل کرد. تمام گوشی های سازگار با این اپلیکیشن محصولات سامسونگ هستند! پس اگر از گوشی برند دیگری استفاده می کنید، این امکان برایتان مهیا نیست. حتی Microsoft Surface Duo نیز از اپلیکیشن Your Phone پشتیبانی نمی کند!

هیچ روشی به اندازه اجرای مستقیم اپلیکیشن های اندرویدی بر روی PC کاربردی نیست!

هیچ روشی به اندازه اجرای مستقیم اپلیکیشن های اندرویدی بر روی PC کاربردی نیست!

هیچ کدام از این روش ها به اندازه اجرای مستقیم اپلیکیشن های اندرویدی بر روی PC کاربردی نیست! تصور کنید که بدون نیاز به هیچ گونه نرم افزار اضافی می توانید اپلیکیشن های اندرویدی را بر روی ویندوز 11 اجرا کنید و از عملکردی روان تر و سریع تر در اجرای آنها نسبت به نرم افزارهای شبیه ساز بهره مند شوید! به هر حال اگر به هر دلیلی (مثلاً شرایط فورس کاری) نمی توانید تا زمان عرضه ویندوز 11 صبر کنید، می توانید از طریق اپلیکیشن های BlueStacks و Your Phone این کار را انجام دهید.

منبع: windowscentral