شما به زودی قادر خواهید بود تا فایل های ویدئویی با بهترین کیفیت را با مخاطبان خود در واتس اپ به اشتراک بگذارید. در آخرین آپدیت نسخه بتای واتس اپ (v2.21.14.6) که برای دستگاه های اندرویدی عرضه شده، ویژگی “video quality” اضافه شده است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید کیفیت فایل ویدئویی را پیش از آپلود آن به چت واتس اپ انتخاب کنید. شما برای این منظور سه گزینه برای انتخاب پیش رو دارید: Auto (recommended)، Best Quality و Data Server.

واتس اپ به زودی امکان انتخاب کیفیت فایل ویدئو پیش از آپلود را به اپلیکیشن خود اضافه می کند

همان طور که می توان انتظار داشت، گزینه Auto به صورت اتوماتیک از پیش انتخاب شده است. این گزینه کیفیت ویدئو را بر اساس سرعت دیتای گوشی موبایل تنظیم کرده و بهینه ترین کیفیت را انتخاب می کند. اگر شما گزینه “Best Quality” را انتخاب کنید، فایل ویدئوی شما از لحاظ حجم بزرگتر شده و ممکن است تا کامل شدن آپلود آن مدت زمان بیشتری به طول بیانجامد. گزینه Data Server نیز فایل ویدئو را فشرده می کند تا مصرف دیتای گوشی شما کاهش پیدا کند.

واتس اپ به زودی امکان انتخاب کیفیت فایل ویدئو پیش از آپلود را به اپلیکیشن خود اضافه می کند

حداکثر سایزی که برای ارسال فایل های ویدئویی در نسخه اندرویدی واتس اپ مجاز است، 16 مگابایت تعیین شده است. بنابراین کاربران می توانند ویدئوهایی با طول حدود 3 دقیقه را در چت های خود در واتس اپ ارسال کنند. البته طول زمانی دقیق ویدئوها در هر گوشی با گوشی دیگر متفاوت است و به متدهای فشرده سازی گوشی بستگی دارد. همچنین کیفیت دوربین گوشی در ضبط ویدئو بر روی حجم و تایم آن تأثیر اساسی دارد. پس هر چه دوربین گوشی شما با کیفیت تر باشد، حجم ویدئوهای ضبط شده با آن بیشتر خواهد بود. این احتمال وجود دارد که واتس اپ در زمان اضافه کردن ویژگی video upload quality به اپلیکیشن خود، محدودیت حجمی فایل های ویدئویی را نیز افزایش دهد. تلگرام به عنوان یکی از رقبای اصلی واتس اپ به کاربران خود اجازه می دهد تا فایل های ویدئویی با حجم 2 گیگابایت را در چت های خود آپلود کنند! همچنین محدودیت حجم فایل های ویدئویی در پیام رسان سیگنال برابر با 100 مگابایت است.

ویژگی video upload quality فعلاً در حال توسعه توسط تیم واتس اپ است و باید برای عرضه نهایی آن چند هفته ای منتظر بمانید. همانند دیگر ویژگی های جدید واتس اپ، این اپلیکیشن احتمالاً در ابتدا برای تست به صورت بتا منتشر خواهد شد.

در کنار ویژگی “video upload quality” واتس اپ بر روی چند ویژگی دیگر نیز برای اپلیکیشن موبایل خود در حال کار است. ویژگی “View Once” یکی از این قابلیت های جدید است که نسخه بتای آن اخیراً عرضه شده و باعث ناپدید شدن برخی پیام های خاص پس از رؤیت توسط کاربر می شود. پشتیبانی از ویژگی Multi-device نیز ظرف چند هفته آینده برای تست در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به هر حال با رشد روز افزون تعداد کاربران تلگرام، واتس اپ در صدد اضافه کردن ویژگی های جدید به اپلیکیشن موبایل خود است تا از رقیب خود عقب نماند!

منبع: androidcentral