واتس اپ امکان راه اندازی چت گروهی 512 نفره را برای تمامی کاربران خود در دسترس قرار داده است. این قابلیت تا پیش از این، فقط برای تعداد محدودی از کاربران قابل استفاده بود؛ اما واتس اپ از تاریخ 10 ژوئن 2022 محدودیت آن را برای استفاده تمامی کاربران خود برداشته است. لازم به ذکر است که تا به اینجا، کاربران قادر بودند تا حداکثر 256 نفر را به چت های گروهی خود اضافه کنند که اکنون این میزان به 512 نفر ارتقا پیدا کرده است.

امکان چت گروهی 512 نفره برای اولین بار در واتس اپ فراهم شد

دو ماه پیش بود که واتس اپ به طور رسمی اعلام کرد که در آینده هر شخص می تواند 511 نفر دیگر را به چت خود دعوت کرده و یک چت گروهی “Extra-large” را راه اندازی کند. اما روند در دسترس قرار گرفتن این قابلیت جدید واتساپ برای کاربران این پیام رسان بسیار کند انجام شد و تا به امروز طول کشیده بود! تا پیش از این امکان راه اندازی یک چت 512 نفره در واتس اپ فقط برای تعداد محدودی از کاربران در نسخه بتای این اپلیکیشن فراهم بود.

امکان چت گروهی 512 نفره برای اولین بار در واتس اپ فراهم شد

همان طور که در اسکرین شات بالا مشاهده می کنید، سرانجام امکان ایجاد گروه با تعداد اعضای حداکثر 512 نفر در واتس اپ فراهم شده است. همچنین شما می توانید اعضای جدید را در آینده و پس از گذشت زمان از ایجاد گروه به آن اضافه کنید. برای چک کردن اینکه ببینید این قابلیت برای اکانت واتس اپ شما در دسترس قرار گرفته است یا خیر، کار بسیار آسانی پیش رو خواهید داشت. تنها کافی است تا به بخش ایجاد گروه در اپلیکیشن خود بروید و تعداد افرادی را که می توانید به گروه اضافه کنید، مشاهده نمایید.

کسانی که قابلیت ایجاد گروه های 512 نفره برایشان فعال نشده، باید از این موضوع اطمینان حاصل کنند که نسخه واتس اپ آنها به روز باشد و البته کمی صبور باشند! به هر حال واتس اپ کاربران زیادی در سرتاسر دنیا دارد و ممکن است ارائه این تغییر برای تک تک آنها زمان نسبتاً زیادی ببرد!

امکان چت گروهی 512 نفره برای اولین بار در واتس اپ فراهم شد

واتس اپ یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان برای تمامی دستگاه های اندرویدی و iOS است که بیشترین تعداد کاربر را در میان پیام رسان ها دارد. اما فقدان برخی از امکانات در آن انتقاد بسیاری از کاربران آن را به همراه داشته است! در همین راستا Meta به عنوان شرکت مادر واتس اپ به تدریج در حال برطرف کردن نواقص آن است تا در رقابت با سایر پیام رسان ها مانند تلگرام عقب نماند! به عنوان مثال اخیراً اعلام شده است که امکان به اشتراک گذاری فایل با حجم 2 گیگابایت در واتساپ فراهم شده است. یا به زودی امکان ویرایش پیام های ارسال شده به واتس اپ اضافه می شود. در این میان ارتقای محدودیت تعداد اعضای چت های گروهی از 256 به 512 نفر، می تواند یکی دیگر از اقدامات سودمند متا در رفع نواقص واتس اپ به شمار آید. پیش بینی می شود در آینده امکانات جدید دیگری نیز به این اپلیکیشن پیام رسان محبوب اضافه شود.

منبع: imore