ویندوز 11 در حال پیدا کردن جایگاه خود در میان کاربران Steam است و روز به روز در میان آنها محبوب تر از قبل می شود! مطابق با آماری که توسط بخش سخت افزاری استیم در ژوئن 2022 منتشر شده، 21.23 درصد از کاربران این پلتفرم بازی آنلاین از جدیدترین سیستم عامل معرفی شده توسط مایکروسافت بر روی دستگاه خود استفاده می کنند. البته میزان استفاده از ویندوز 11 با اختلاف فاحشی از ویندوز 10 (با 71.26 درصد) کمتر است؛ اما این موضوع چندان هم جای تعجب ندارد. گیمرها معمولاً خیلی کند خود را با یک سیستم عامل جدید تطبیق می دهند! علاوه بر این، هنوز بسیاری از PC های اسمبل شده گیمینگ از پیش نیازهای سخت افزاری مایکروسافت برای نصب ویندوز 11 برخوردار نیستند.

در حال حاضر بیش از 20 درصد کاربران Steam از ویندوز 11 استفاده می کنند

حدود 9 ماه از زمان عرضه نسخه نهایی ویندوز 11 می گذرد و این سیستم عامل جدید به مرور در حال پیدا کردن جایگاه خود است. در این سیستم عامل چند قابلیت کاربردی با تمرکز بر گیمینگ نیز گنجانده شده که از میان آنها می توان به قابلیت DirectStorage ویندوز 11 و قابلیت Auto HDR اشاره کرد. اما این قابلیت ها برای اینکه کاربران ویندوز 10 را رها کنند و به این اکوسیستم جدید کوچ کنند، کافی نبوده است. مسائلی مانند ثبات، فریم ریت دلخواه و سازگار بودن بازی با سیستم همیشه از اهمیت فوق العاده ای برای گیمرهای PC برخوردار است. حتی اگر ویندوز 11 از فناوری های جدید گیمینگ برخوردار باشد، اگر گیمرها احساس کنند که مهاجرت به این سیستم عامل ممکن است برای بازی های مورد علاقه شان ریسک به همراه داشته باشد، بعید است که این کار را انجام دهند!

در حال حاضر بیش از 20 درصد کاربران Steam از ویندوز 11 استفاده می کنند

با وجود تمام نکاتی که به آنها اشاره کردیم، در حال حاضر از هر پنج گیمر Steam، یک نفر از ویندوز 11 استفاده می کند. این آمار با توجه به اینکه فقط 9 ماه از عرضه ویندوز 11 می گذرد کاملاً قابل احترام است. حتی در گذشته شاهد این بوده ایم که گیمرهای PC برای کوچ کردن از ویندوز 7 هم از خود سرسختی نشان می دادند! به این ترتیب به نظر می رسد که روند تطبیق یافتن کاربران و به خصوص گیمرها با ویندوز 11، از نسخه های قبلی این سیستم عامل سریع تر پیش می رود. کارشناسان معتقدند که این روند در آینده ای نزدیک سریع تر هم خواهد شد. چرا که کامپیوترهای اسمبل شده گیمینگ و لپ تاپ های مخصوص بازی جدید، به طور عمده از پیش نیازهای سخت افزاری برای نصب ویندوز 11 برخوردار خواهند بود و گیمرهای پی سی برای ارتقای سیستم عامل با مشکلات فعلی مواجه نخواهند بود.

در حال حاضر بیش از 20 درصد کاربران Steam از ویندوز 11 استفاده می کنند

بخش سخت افزار Steam اطلاعات لازم برای ارائه این آمار را به صورت داوطلبانه از کاربران ناشناس خود جمع آوری کرده است. در نتیجه آماری که در این بخش مشاهده می شود، شاید چندان قابل استناد نباشد. به خصوص در رابطه با درصد استفاده کاربران از پردازنده ها و کارت گرافیک های اینتل و AMD نمی توان به آمار بخش سخت افزار استیم استناد کرد.

منبع: windowscentral