بله، سامسونگ هم دروغ می گوید! شاید برایتان جالب باشد که این شرکت کره ای که یکی از مطرح ترین شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی در سطح دنیا به شمار می آید، اکنون به جرم ارائه اطلاعات گمراه کننده درباره محصولات خود جریمه مالی شده است!
به تازگی کمیسیون مصرف کننده و رقابت استرالیا (ACCC) سامسونگ را به گمراه کردن مشتریان خود متهم کرده بود و اکنون این شرکت اعتراف کرده است که در رابطه با ضد آب بودن برخی از گوشی های سامسونگ، اطلاعات نادرست ارائه داده است. در بین این گوشی ها نام مدل های گلکسی S7، S7 Edge، A5 (2017)، A7 (2017)، S8، S8 Plus و Note 8 به چشم می خورد. بر همین اساس، سامسونگ به پرداخت جریمه مالی معادل با 9.7 میلیون دلار محکوم شده است.

سامسونگ اعتراف کرده است که در رابطه با ضد آب بودن حداقل 7 گوشی خود، اطلاعات گمراه کننده ای را ارائه داده است!

کمیسیون ACCC خاطر نشان کرده است که سامسونگ بین تاریخ های مارچ 2016 تا اوکتبر 2018، حداقل 9 محتوای تبلیغاتی با اطلاعات غلط و گمراه کننده منتشر کرده است. در این تبلیغات این نکته عنوان شده است که استفاده از گوشی های ذکر شده در استخر و دریا مشکلی ندارد و این گوشی های هوشمند در این شرایط آسیب نخواهند دید. این کمپین های تبلیغاتی بر روی پلتفرم های معتبری مانند فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و حتی وب سایت رسمی سامسونگ ایجاد شده بودند.

سامسونگ اعتراف کرده است که در رابطه با ضد آب بودن حداقل 7 گوشی خود، اطلاعات گمراه کننده ای را ارائه داده است!

سامسونگ اکنون به این نکته معترف است که اگر گوشی های گلکسی ذکر شده در استخر یا دریا قرار بگیرند، پورت شارژ آنها ممکن است دچار خوردگی شده و از کار بیفتد! Gina Cass-Gottlieb رئیس ACCC طی یادداشتی عنوان کرده است که: «مانور تبلیغاتی بر روی ضد آب بودن گوشی های گلکسی ذکر شده، نقش زیادی در افزایش فروش آنها داشته است. بسیاری از مصرف کنندگان ممکن است تا تحت تأثیر این اطلاعات دروغ و تبلیغات فریبنده قرار گرفته باشند و برای خرید این گوشی ها هزینه های گزافی را متحمل شده باشند».

سامسونگ اعتراف کرده است که در رابطه با ضد آب بودن حداقل 7 گوشی خود، اطلاعات گمراه کننده ای را ارائه داده است!

جالب اینجا است که طی سال های اخیر صدها پیام از جانب کاربران این گوشی های گلکسی جدید سامسونگ مطرح شده که از مشکلات این گوشی ها در هنگام قرار گرفتن در آب عمیق (مانند استخر و دریا) شکایت داشته اند. در بعضی موارد، کاربران ادعا کرده اند که عملکرد این گوشی ها به طور کامل متوقف شده و به اصطلاح گوشی سوخته است! پس مشکلات این گوشی های گلکسی در هنگام قرار گرفتن در آب استخر و دریا فقط محدود به اختلال عملکرد پورت شارژ نمی شود و کاربران این مدل ها باید کاملاً به این نکته توجه داشته باشند! Cass-Gottlieb به این نکته هم اشاره کرده است که جریمه در نظر گرفته شده برای سامسونگ در واقع یک هشدار برای تمامی کسب و کارها و شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی است تا محصولات آنها کاملاً با مطالبی که در تبلیغاتشان ذکر می شود، همخوانی داشته باشد. مسلماً در صورت بروز مجدد چنین مشکلاتی از جانب سامسونگ، این شرکت کره ای با جریمه های سنگین تری مواجه خواهد شد.

منبع: androidauthority