سونی به تازگی جزئیات بیشتری از هدست PlayStation VR2 منتشر کرده که از همین حالا گیمرها را هیجان زده کرده است! در اوایل سال جاری شاهد این بودیم که سونی برخی مشخصات و طراحی هدست PS VR2 را معرفی کرد و پس از آن لیست بازی های سازگار با آن منتشر شد. اکنون سونی از قابلیت های جدید این هدست رونمایی کرده است. این قابلیت ها شامل امکان مشاهده محیط اطراف، امکان فیلم کردن از خود در هنگام بازی و یک حالت سینمایی جدید برای پخش بازی های معمولی (غیر VR) بر روی پرده نمایش مجازی می شود.

منتظر هدست پلی استیشن VR2 با ویژگی های هیجان انگیزش باشید!

قابلیت «مشاهده اطراف» یا «نمای شفاف» هدست پلی استیشن VR2 سونی به پلیرها اجازه می دهد تا در هنگام بازی بتوانند محیط اطراف را نگاه کنند. برای این منظور دوربین هایی در قسمت جلویی این هدست تعبیه خواهد شد. یکی از مدیران محصول رده بالای Sony Interactive Entertainment در این رابطه اعلام کرده است: «این ویژگی به شما کمک می کند تا برای پیدا کردن کنترلرهای پلی استیشن به دردسر نیفتید و بتوانید بدون نیاز به برداشتن هدست از روی سر خود، ببینید که آنها کجای اتاق شما هستند!». البته مشابه این قابلیت را در هدست های Quest متا شاهد بوده ایم.

منتظر هدست پلی استیشن VR2 با ویژگی های هیجان انگیزش باشید!

اگر دوست دارید خودتان را در حال بازی کردن گیم های VR تماشا کنید، هدست PS VR2 به شما در این رابطه کمک زیادی می کند. این هدست واقعیت مجازی امکان فیلم گرفتن از خودتان در هنگام بازی را به شما می دهد و به حالت Broadcast  مجهز شده است! برای این منظور باید یک دوربین PS5 HD را به کنسول بازی خود متصل کنید. حالت Broadcast به شما اجازه می دهد تا حرکات یا ری اکشن های خود را در هنگام بازی کردن ثبت کنید و آنها را از طریق ابزارهای داخلی، بر روی پلی استیشن 5 به اشتراک بگذارید.

منتظر هدست پلی استیشن VR2 با ویژگی های هیجان انگیزش باشید!

یکی دیگر از ویژگی های هدست پلی استیشن VR2 که به هدست های کوئست متا شباهت دارد، امکان ایجاد یک منطقه بازی است. برای این منظور دوربین های این هدست فضای اتاق شما را اسکن می کنند و کنترلرهای VR2 Sense به شما اجازه می دهند تا محدوده بازی مورد نظر خود را به صورت drag and drap در فضای اتاق ایجاد کنید. پس از آن اگر از این محدوده خارج شوید، یک هشدار دریافت می کنید و باید سریعاً به محدوده خود باز گردید! این ویژگی شباهت زیادی به قابلیت محدوده بازی Guardian در هدست کوئست متا دارد.

هدست پلی استیشن VR2 سونی دو حالت اصلی خواهد شد: حالت VR و حالت سینمایی. حالت VR برای تجربه بازی های واقعیت مجازی طراحی شده و یک محیط مجازی 360 درجه را ارائه می دهد. حداکثر رزولوشن نمایش در این حالت برابر با 4000x2040 پیکسل (2000x2040 پیکسل به ازای هر یک از چشم ها) خواهد بود و فریم ریت آن 90 یا 120 هرتز است.

منتظر هدست پلی استیشن VR2 با ویژگی های هیجان انگیزش باشید!

اما حالت سینمایی برای بازی های معمولی و غیر VR طراحی شده و رزولوشن آن برابر با 1920x1080 پیکسل با نرخ 24، 60 یا 120 هرتز خواهد بود. در واقع این حالت بیشتر برای تماشای ویدئو مناسب است و پلیرها می توانند از آن برای مشاهده رابط کاربری PS5 و سپس سوئیچ کردن محتوا بر روی یک پرده سینمای مجازی استفاده کنند. ما هنوز از قیمت و زمان عرضه هدست پلی استیشن VR2 اطلاعی نداریم. با این حال سونی اعلام کرده است که اطلاعات تکمیلی در این رابطه و همچنین لیست بازی های جدید سازگار با این پلتفرم به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: theverge