پس از چند هفته آزمایش بتا، تغییرات جدیدی برای واکنش به پیام های کاربران در گروه های واتساپ رخ داده است. طبق این تغییرات، از این پس کاربران واتساپ می توانند از طریق ایموجی ها یا همان شکلک ها به پیام های مخاطبان خود واکنش نشان دهند. اگرچه در حال حاضر انتخاب ایموجی ‌ها تنها به شش عدد محدود شده است، اما این امر می تواند آغازی جذاب و رضایت بخش برای این قابلیت باشد!

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در فیسبوک خود پستی را منتشر کرد و خاطر نشان کرد که واکنش های دارای ایموجی‌ به پیام ها در هر دو دستگاه‌ اندروید و iOS منتشر می ‌شوند. البته از آن جایی که این قابلیت واتساپ به صورت مرحله ‌ای عرضه می ‌شود، ممکن است برای همه کاربران به یکباره در دسترس قرار نگرفته باشد.

واتساپ قابلیت های واکنش از طریق ایموجی و ارسال فایل های حجیم را آغاز کرد!

با فرض اینکه واکنش های ایموجی برای شما فعال است و در دسترس قرار دارد، همانند بسیاری از بهترین برنامه های پیام رسان، اکنون باید بتوانید شش ایموجی مختلف را هنگام فشار دادن طولانی یک پیام ببینید؛ که این ایموجی ‌ها شامل شست بالا به علامت لایک، قلب قرمز، صورت خندان، چهره متعجب، گریه کردن و حرکت دست در حال دعا می باشند. با وجود این قابلیت، دیگر نیازی نیست واکنش خود را به صورت یک پیام  و به طور کامل تایپ کنید، بلکه تنها می توانید از طریق یک ایموجی ساده حالت و مفهوم خود را بیان کنید.

همانطور که در بالا اشاره شد، در حال حاضر انتخاب ایموجی های واتساپ در مقایسه با ایموجی ‌های موجود در پیام ‌رسان تلگرام و فیس‌ بوک بسیار محدود است. اما واتساپ قول داده است که «طیف گسترده ‌تری از عبارات را در آینده اضافه می کند». همچنین پشتیبانی از انواع بیشتری از رنگ پوست نیز در راه است.

واتساپ قابلیت های واکنش از طریق ایموجی و ارسال فایل های حجیم را آغاز کرد!

علاوه بر این، واتساپ قابلیت ارسال فایل های حجیم را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. در گذشته کاربران قادر بودند یک فایل با سقف 100 مگابایت ارسال کنند، اما در حال حاضر این محدودیت برداشته شده و آن ها می توانند تا حداکثر 2 گیگابایت فایل را به یکباره ارسال کنند.  واتس اپ در یک پست وبلاگی گفت که این قابلیت "برای همکاری بین مشاغل کوچک و گروه های مدرسه ای بسیار مفید خواهد بود."

یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب و درخواستی که اکنون در دسترس همه کاربران واتس اپ می باشد، امکان افزودن حداکثر 512 نفر به یک چت گروهی است. که می توان گفت نسبت به حالت قبل خود افزایش دو برابری داشته است.

واتساپ قابلیت های واکنش از طریق ایموجی و ارسال فایل های حجیم را آغاز کرد!

در پایان باید اشاره کنیم که همه این ویژگی ها برای اولین بار در ماه گذشته به همراه تب جدید Communities معرفی شدند که نشان دهنده تلاش واتس اپ برای هدف قرار دادن رقبای خود مانند تلگرام و اسلک است.

آیا قابلیت واکنش به پیام ها از طریق ایموجی برای شما فعال شده است؟ اگر از این قابلیت استفاده کرده اید، تجربه خود را با ما از طریق نظرات در میان بگذارید.

منبع: androidcentral