Garmin Venu 2 Plus و Garmin Venu 2S از نظر طراحی و مجموعه ویژگی ها بسیار شبیه به هم هستند که این انتخاب بین آنها را دشوار می کند. با این حال، وقتی نگاه عمیق‌ تری به Garmin Venu 2 Plus در مقابل Garmin Venu 2S بیندازید، چند تفاوت می‌تواند شما را به سمت یکی یا دیگری سوق دهد. درواقع تفاوت ‌های جزئی بین این دو ساعت هوشمند وجود دارد که اصلی ‌ترین آنها شامل سازگاری Garmin Venu 2 Plus با دستیار صوتی است. در ادامه به مقایسه این دو ساعت تناسب اندام پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

Garmin Venu 2 Plus در مقابل Venu 2S: دو ساعت نزدیک به هم، اما به اندازه کافی متفاوت

طراحی و ظاهر  Garmin Venu 2 Plus در مقابل Venu 2S

هر دو ساعت هوشمند دارای صفحه های گرد و ساخته شده از فولاد ضد زنگ هستند که در رنگ های مختلف و با بند سیلیکونی قابل تعویض عرضه می شوند. Venu 2S کمی کوچکتر از Venu 2 Plus است و صفحه نمایش آن نیز تا حدودی وضوح کمتری دارد. با این حال، وزن آن بسیار سبک تر است و تنها 38.2 گرم است، درصورتیکه وزن Venu 2 Plus برابر با 51 گرم است.

اما صفحه نمایش هر دو ساعت، AMOLED روشن است که برای مشاهده در هر شرایطی از جمله نور مستقیم خورشید ایده آل است. همچنین گفتنی است که هر دو ساعت گارمین، حالت همیشه روشن را ارائه می دهند، بنابراین می توانید با تکان دادن مچ دست خود، اطلاعات داخل ساعت را بخوانید. ضمن اینکه صفحه نمایش هر دو ساعت از Corning Gorilla Glass 3 بادوام ساخته شده است.

در ادامه باید بگوییم که دو ساعت Venu 2S و Venu 2 Plus از رتبه بندی 5ATM به معنای مقاومت در برابر آب برخوردار هستند، بنابراین می‌توانید با خیال راحت شنا کنید، دوش بگیرید، زیر باران یا برف بدوید یا ظرف‌ بشویید.

در رابطه با عمر باتری باید بگوییم که هر دو ساعت بیش از یک هفته دوام خواهند داشت. البته در حالت کلی، Venu 2S یک روز بیشتر از Venu 2 Plus رتبه بندی شده است. ناگفته نماند که این میزان به نحوه استفاده از ساعت بستگی دارد.

اگر یک ساعت هوشمند مناسب دویدن، دوچرخه ‌سواری یا پیاده ‌روی می خواهید، Venu 2S و Venu 2 Plus عالی هستند. هر دو دارای حالت صرفه جویی در باتری هستند، و حتی زمانی که باتری در حال نزدیک شدن به قرمز است، می توانند سلامت شما را ردیابی کنند. گفتنی است که Venu 2S صفحه نمایشی باریک و کوچک دارد که برای مچ دست کوچک مناسب است. اما Venu 2 Plus صفحه نمایش بزرگتری دارد و علاوه بر دید بهتر، اطلاعات را با وضوح بالا نمایش می دهد.

طراحی و ظاهر Garmin Venu 2 Plus در مقابل Venu 2S

Garmin Venu 2 Plus در مقابل Venu 2S: تمرینات، تناسب اندام، سلامتی و موارد دیگر

همانطور که می دانید جنبه ضروری یک ساعت هوشمند، ردیابی تمرینات، ورزش، سلامتی و سایر ویژگی ‌های سلامتی است که گارمین در آن برتری دارد. این دو ساعت هوشمند با مجموعه ویژگی ‌های برتری که دارند، کار بسیار خوبی انجام می ‌دهند.

درواقع Venu 2S و Venu 2 Plus شامل بیش از 25 برنامه ورزشی از پیش بارگذاری شده هستند، بنابراین می توانید فقط با چند ضربه، تمرینات مبتنی بر GPS مانند پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری و حتی گلف را انتخاب کنید. همچنین می ‌توانید تمرین ‌های متحرک روی صفحه را دنبال کنید. لازم به ذکر است که در ساعت های هوشمند تناسب اندام Garmin Coach وجود دارد به این معنی که یک مربی دویدن روی مچ شما کار می کند تا به شما انگیزه دهد و شما را به سمت موفقیت سوق دهد.

در ادامه باید بگوییم که با هر دو ساعت، می ‌توانید از Health Snapshot برای ثبت یک جلسه دو دقیقه ‌ای لذت ببرید و داده‌ هایی مانند ضربان قلب، تغییرات ضربان قلب، PulseOX، تنفس و استرس را ردیابی کنید. همچنین هر دو ساعت، باتری بدن را ردیابی می ‌کنند و به شما اطلاع می ‌دهند که چه زمانی بدن شما برای انجام تمرینات ورزشی یا پیاده ‌روی یا دویدن در بهترین حالت خود است.

Garmin Venu 2 Plus در مقابل Venu 2S: تمرینات، تناسب اندام، سلامتی و موارد دیگر

Garmin Venu 2 Plus در مقابل Venu 2S: فراتر از ورزش و تناسب اندام

همانطور که همه ما می دانیم، سلامتی و تندرستی چیزی بیش از ورزش است. و هر دو ساعت Garmin Venu 2 Plus و Garmin Venu 2S ویژگی های زیادی را ارائه می دهند تا به شما در ردیابی سایر آمارها و حفظ ایمنی و سلامت کمک کنند.

در واقع Garmin Venu 2 Plus و Garmin Venu 2S ویژگی های ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیق خواب از جمله ارائه نمره خواب برای درک بهتری از میزان استراحت و شارژ مجدد بدن شما در شب را ارائه می دهند. هر دو دارای سنسور PulseOX برای اندازه گیری اکسیژن اشباع خون هستند که می توانید در هر زمان آن را مشاهده کنید.

از دیگر ویژگی های این دو ساعت می توان به ردیابی استرس، ردیابی سلامت زنان برای سیکل ‌های قاعدگی، گزارش هیدراتاسیون، ردیابی 24 ساعته ضربان قلب، تمرین ‌های تنفس، Garmin Pay برای پرداخت‌ های بدون تماس در فروشگاه‌ های سازگار و سن تناسب اندام اشاره کرد.

علاوه بر این، هر دو ساعت هوشمند گارمین اعلان ‌های هوشمند را از تلفن هوشمند متصل نشان می ‌دهند. اما اینجا جایی است که Venu 2 Plus نسبت به Venu 2S برتری دارد، چراکه این ساعت، با دستیارهای صوتی از جمله Google Assistant، Apple Siri و Samsung Bixby کار می ‌کند تا به شما اجازه پاسخ/پایان دادن به تماس ‌های تلفنی و پاسخ دادن به پیام ‌های متنی را بدهد. حتی با یک دستگاه Android سازگار، می توانید یک پیام با یک پاسخ از پیش نوشته شده ارسال کنید. همچنین می توانید از دستیار صوتی برای کنترل دستگاه های خانه هوشمند سازگار استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که این ویژگی فقط زمانی کار می کند که ساعت هوشمند با تلفن شما جفت شده باشد و تلفن شما در محدوده برد باشد زیرا اتصال سلولی ندارد.

Garmin Venu 2 Plus در مقابل Venu 2S: فراتر از ورزش و تناسب اندام

در پایان باید اشاره کنیم که هر دو ساعت هوشمند می توانند تا 650 آهنگ از Spotify، Deezer و Amazon Music را ذخیره کنند تا یک لیست پخش آماده برای دویدن صبحگاهی یا ساعات ناهار در باشگاه بدون نیاز به تلفن داشته باشند. با استفاده از بلوتوث، می ‌توانید ساعت هوشمند را با یک جفت هدفون بی ‌سیم جفت کنید و هنگام ورزش یا حتی زمانی که استراحت می ‌کنید به آهنگ های مورد علاقه خود گوش کنید.

ضمن اینکه ویژگی ‌های ایمنی و ردیابی این دو ساعت می ‌توانند موقعیت مکانی شما را در مواقع اضطراری با مخاطبین از پیش انتخاب ‌شده به اشتراک بگذارند.

منبع: androidcentral