همه مردم پول کافی برای خرید یک ساعت هوشمند یا یک ردیاب تناسب اندام جدید را ندارند، و ترجیح می دهند یک ساعت ساده با امکانات معقول داشته باشند. معمولا این افراد به سراغ فیتنس ترکرهای اقتصادی شیائومی مانند ردیاب ورزشی شیائومی Mi Band 7 می روند. اما اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید ساعت های برند Mobvoi نیز می توانند گزینه های بسیار خوبی برای شما باشند. یکی از بهترین ساعت های این برند، Mobvoi TicWatch GTH Pro است که در ادامه به بررسی آن با نسخه اصلی خود پرداخته ایم.

اگر ساعت هوشمند Mobvoi TicWatch GTH Pro را با نسخه اصلی یعنی Mobvoi TicWatch GTH مقایسه کنیم، به نظر می رسد که ویژگی های یکسانی دارند. اما چند تفاوت وجود دارد که می تواند شما را به سمت مدل بالاتر سوق دهد.

تنها تفاوت ساعت هوشمند Mobvoi TicWatch GTH Pro با مدل GTH آن، ویژگی تمرکز بر سلامت قلب است

Mobvoi TicWatch GTH Pro در مقابل GTH: ظاهر آن ها چگونه به نظر می رسد؟

در نگاه اول، هر دو ساعت هوشمند از نظر ظاهری یکسان هستند. در واقع هر دوی آنها یک فرم مربعی شکل شبیه به ساعت اپل دارند که یک دکمه عملکردی در کنار آنها تعبیه شده است. نمایشگر این دو ساعت هوشمند از نوع لمسی رنگی و 1.5 اینچ است که وضوح 360x320 پیکسل را ارائه می دهند. لازم به ذکر است که هر دو ساعت به رنگ مشکی عرضه می شوند و عملا تشخیص آن ها از یکدیگر کار ساده ای نیست. هر دو یک بند قابل تعویض 20 میلی‌ متری دارند که در مدل GTH Pro از جنس لاستیک و در GTH از سیلیکون ساخته شده است. Mobvoi TicWatch GTH Pro دارای یک حسگر PPG کناری و یک حسگر دیگر در قسمت زیرین است که برای اندازه‌ گیری انواع معیارهای سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد.

Mobvoi TicWatch GTH Pro در مقابل GTH: ظاهر آن ها چگونه به نظر می رسد؟

در ادامه باید بگوییم که هر دو ساعت Mobvoi TicWatch GTH Pro و GTH، به شما امکان می دهند با استفاده از برنامه Mobvoi از بین طیف گسترده ای از صفحه های ساعت موجود، یکی از آن ها را انتخاب کنید و یا حتی عکس شخصی خود را بر روی صفحه نمایش ساعت تنظیم کنید.

یکی دیگر از ویژگی های مشابهی که هر دو ساعت ارائه می دهند، عمر باتری 10 روزه فوق العاده آنهاست. به این معنی که شما فقط هر هفته و نیم یا بیشتر نیاز دارید این ساعت ها را شارژ مجدد کنید، که این بازدهی در مقابل ساعت هایی که هفتگی و یا روزانه نیاز به شارژ دارند، عالی است.

اگر اهل شنا هستید، باید بگوییم که هر دو ساعت هوشمند موبووی از رده‌بندی 5ATM برخوردار شده اند، که با اطمینان و بدون نگرانی از آسیب دیدن ساعت می توانید آن ها را در هنگام شنا، زیر دوش، شستن ظرف ‌ها، زیر باران، برف یا سایر شرایط مرطوب بپوشید.

ضمن اینکه هر دو ساعت هوشمند توسط نرم ‌افزار RTOS سفارشی ارائه می ‌شوند که با سایر مدل ‌های این برند که توسط WearOS Google ارائه می ‌شوند، تفاوت دارد. اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم، سیستم عامل این دو ساعت بهترین گزینه سیستم عامل نیست، و بنابراین اگر Google WearOS را ترجیح می دهید، ممکن است توجهی به این دو ساعت نداشته باشید و به سراغ گزینه های بعدی بروید.

Mobvoi TicWatch GTH Pro در مقابل GTH: ظاهر آن ها چگونه به نظر می رسد؟

هر دو  ساعت Mobvoi TicWatch GTH Pro و GTH می توانند تناسب اندام، خواب و معیار سلامتی را کنترل کنند: وقتی صحبت از ردیابی تمرینات و معیارهای اولیه سلامتی می شود، هر دو ساعت هوشمند تقریباً یکسان هستند. هر دو ساعت هوشمند مراحل روزانه، اکسیژن خون، ضربان قلب، خواب و دمای پوست را کنترل می کنند. همچنین هر دوی آنها 14 تمرین از جمله دویدن، دوچرخه سواری در داخل خانه، شنا و پیاده روی، فوتبال، ژیمناستیک، طناب زدن و ... را ارائه می دهند. این دو ساعت، هم می ‌توانند تغییرات ضربان قلب را برای تعیین سطح استرس اندازه ‌گیری کنند، هم می‌ توانند تمرین ‌های تنفسی را برای کمک به آرامش و تمرکز داشته باشند، همچنین یک ویژگی به نام TicMotion ارائه دهند که به طور هوشمندانه تشخیص می‌ دهد آیا در حال انجام فعالیتی هستید یا خیر و به شما هشدار می ‌دهد که اگر تمرین و ورزش را فراموش کرده اید ساعت را تنظیم کنید و ردیابی اندام خود را شروع کنید. یکی از ویژگی های خوب این ساعت ها، این است که در حین ورزش، به شما توصیه می کنند که چه زمانی به اهداف خود می رسید، که می تواند انگیزه مفیدی برای لاغر شدن باشد.

ناگفته نماند که Mobvoi TicWatch GTH Pro و GTH می توانند چرخه های سبک و عمیق خواب و همچنین مدت و کیفیت آن را کنترل کنند. با این حال، هر روز صبح یک رتبه‌ بندی مفید برای کیفیت خواب دریافت می‌کنید تا بتوانید روی بهبود آن کار کنید.

تاکنون به ویژگی های مشترک دو ساعت هوشمند Mobvoi TicWatch GTH Pro و GTH پرداختیم. اما آیا این دو ساعت تفاوتی هم با یکدیگر دارند؟

Mobvoi TicWatch GTH Pro در مقابل GTH: ظاهر آن ها چگونه به نظر می رسد؟

تفاوت Mobvoi TicWatch GTH Pro با GTH در چیست؟

بزرگترین تفاوت بین این دو ساعت هوشمند این است که Mobvoi TicWatch GTH Pro به شدت بر سلامت قلب تمرکز دارد و می توان آنها را جزء بهترین و دقیق ترین ساعت های هوشمند مناسب اندازه گیری ضربان قلب دانست. در این ساعت، با استفاده از پلتفرم Arty Health و حسگرهای دوگانه PPG، اطلاعات دقیق تری از جریان خون و سلامت خود دریافت خواهید کرد. همچنین این ساعت، شامل ویژگی ‌هایی مانند امتیاز TruHR برای اندازه‌گیری دقیق ‌تر قلب، eCAP، ظرفیت تمرینی شما که از طریق جریان خون به ماهیچه‌ های قلب درونی شما اندازه ‌گیری می ‌شود، و HSX، که تعیین می ‌کند قلب شما با چه سختی باید خون را از طریق عروق خونی و شریان ها پمپاژ کند.

در همین حال، Arty Age، سن تخمینی شما را بر اساس سفتی عروق خونی توصیه می کند. به طور طبیعی، اگر این سن بالاتر از سن تقویمی واقعی شما باشد، باید فعال تر باشید و خود را به حالت بهتری برسانید. در نهایت، یک امتیاز Arty Score  دریافت می ‌کنید که یک امتیاز کلی از سلامت قلب بر اساس معیارهای اختصاصی سلامت قلب است. به طور کلی، گفته می شود که این ساعت در اندازه گیری سلامت قلب بسیار دقیق تر از نسل قبلی مدل GTH عمل می کند.

تفاوت Mobvoi TicWatch GTH Pro با GTH در چیست؟

Mobvoi TicWatch GTH Pro در مقابل GTH: ویژگی های دیگر

فراتر از ویژگی ‌های سلامت و تندرستی، هر دو ساعت می ‌توانند پخش موسیقی داشته باشند. از دیگر ویژگی های آن ها می توان به نمایش تعداد محدودی از اعلان‌ ها، زنگ داخلی، چراغ قوه، حالت مزاحم نشوید، حالت صرفه‌ جویی در مصرف انرژی، پیدا کردن تلفن در محدوده بلوتوث و قابلیت همگام سازی با برنامه هایی مانند Google Fit و Runkeeper را ارائه دهند. همچنین اگر برای مدت طولانی بی تحرک بوده اید، یادآوری های مفیدی برای حرکت دریافت خواهید کرد.

منبع: androidcentral