کاربران اپل قادر خواهند بود تا به استفاده از سیستم عامل iOS 14 پس از عرضه نسخه جدید این سیستم عامل در فصل پاییز ادامه دهند. تمامی کاربران سیستم عامل فعلی آیفون آپدیت های امنیتی و آپدیت های مربوط به برطرف شدن باگ ها را همچنان دریافت خواهند کرد و نیازی به آپدیت سیستم عامل خود به iOS 15 نخواهند داشت.

کاربران آیفون می توانند پس از عرضه آپدیت iOS 15 به استفاده از سیستم عامل iOS 14 خود ادامه دهند

این اخبار در میان خبرهای مربوط به ویژگی های جدید iOS 15 منتشر شده و مضمون آن به این گونه است: «iOS اکنون دو نسخه متفاوت برای آپدیت را در اپلیکیشن Settings قرار داده و کاربران می توانند نسخه مورد نظر خود را از میان آنها انتخاب کنند. شما می توانید به محض ارائه نسخه نهایی iOS 15، سیستم عامل دستگاه خود را به این ورژن آپدیت کنید و از ویژگی های جدید و آخرین تکنولوژی های اپل بهره مند شوید. گزینه دیگر این است که شما می توانید به استفاده از سیستم عامل iOS 14 ادامه دهید. در این حالت همچنان آپدیت های امنیتی را تا هر زمانی که از این نسخه iOS استفاده می کنید، دریافت خواهید کرد.»

تا اینجا همواره اپل کاربران خود را به نوعی مجبور می کرد تا سیستم عامل گوشی آیفون خود را به جدیدترین نسخه آپدیت کنند و از ارائه آپدیت های امنیتی برای نسخه های پیشین خودداری می کرد. اما اکنون به نظر می رسد که این غول دنیای تکنولوژی تغییر رویه داده و برای کاربران iOS 14 محدودیتی در این زمینه در نظر نخواهد گرفت.

سیستم عامل iOS 15 چه ویژگی های جدیدی نسبت به iOS 14 دارد؟

سیستم عامل iOS 15 در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل که در روز 7 ژوئن 2021 (17 خرداد 1400) برگزار شد، برای اولین بار معرفی شده است. این سیستم عامل نسبت به iOS 14 در زمینه های مختلفی ارتقا پیدا کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است. از جمله اینکه اکنون کاربران دستگاه های اندرویدی و ویندوزی نیز می توانند از طریق مرورگر دستگاه خود به یک تماس FaceTime ملحق شوند. همچنین اعلان نوتیفیکیشن ها در این سیستم عامل تغییر پیدا کرده و فقط خلاصه ای از نوتیفیکیشن ها به کاربر نمایش داده می شود. این ویژگی از ایجاد مزاحمت نوتیفیکیشن های کم اهمیت برای کاربر جلوگیری می کند. از دیگر ویژگی های جدید iOS 15 باید به امکان تماشای ویدئو و پخش موزیک طی یک تماس ویدئویی در FaceTime اشاره کرد. ضمن اینکه شما می توانید در این سیستم عامل گواهینامه رانندگی خود را به صورت مجازی در کیف پول اپل (Apple Wallet) ذخیره کرده و آن را همه جا با خود به همراه داشته باشید!

پیش بینی می شود که iOS 15 همراه با عرضه گوشی آیفون 13 به بازار در دسترس عموم قرار گیرد. در حال حاضر نسخه بتای دولوپر این سیستم عامل برای دانلود در دسترس است و نسخه بتای پابلیک آن در تابستان عرضه می شود.

منبع: cnet