در مراسم I/O 2022 بود که خبر ساخت اولین ساعت هوشمند پرچمدار گوگل همه را شگفت زده کرد! در این مراسم که در اوایل سال 2022 برگزار شد، گوگل علاوه بر نمایش ظاهر و مشخصات سخت افزاری پیکسل واچ، اطلاعاتی را نیز در رابطه با مشخصات نرم افزاری آن ارائه داد. در این اطلاعات به این نکته اشاره شده بود که بسیاری از اپلیکیشن های محبوب گوگل برای پیکسل واچ به روز رسانی شده و حتی مجدداً طراحی شده اند. اکنون اولین ساعت هوشمند گوگل با سیستم عامل Wear OS 3.5 به بازار آمده و شما می توانید از این اپلیکیشن های ارتقا یافته بر روی آن استفاده کنید. یکی از کاربردی ترین این اپلیکیشن ها، Google Maps دارای قابلیت های جدید است که امکانات کامل سرویس نقشه گوگل را به روی مچ دست شما می آورد! در این مقاله نحوه استفاده از Google Maps بر روی پیکسل واچ را به شما آموزش می دهیم. ادامه متن را از دست ندهید.

آموزش استفاده از Google Maps در ساعت هوشمند پیکسل واچ

چگونه از Google Maps بر روی ساعت هوشمند پیکسل واچ استفاده کنیم؟

برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

1- دکمه لمسی (تاج) موجود بر روی کناره بدنه پیکسل واچ خود را فشار دهید.

2- لیست اپلیکیشن های نصب شده بر روی ساعت نمایش داده می شود. به سمت پایین لیست اسکرول کرده تا به اپلیکیشن Google Maps برسید. سپس بر روی آن ضربه بزنید.

3- یک پیغام بر روی نمایشگر ساعت مشاهده می کنید. بر روی گزینه While using the app ضربه بزنید تا سرویس Maps به لوکیشن شما دسترسی پیدا کند.

چگونه از Google Maps بر روی ساعت هوشمند پیکسل واچ استفاده کنیم؟

زمانی که Google Maps را بر روی پیکسل واچ باز می کنید، یک سری دکمه های مختلف به شما نمایش داده می شود. این دکمه ها شامل کار کردن صوتی با اپ، وارد کردن دستی لوکیشن با صفحه کلید Gboard یا دسترسی به لوکیشن از طریق سابقه جستجوی شما در اپ می شود.

شما می توانید برخی لوکیشن ها را در لیست پیش فرض سرویس Maps وارد کنید. به عنوان مثال این امکان برای شما وجود دارد تا لوکیشن خانه خود را وارد کنید تا در بالای لیست لوکیشن ها نمایش داده شود. اگر لوکیشنی را به این لیست اضافه نکرده باشید، مکان هایی که بیشتر آنها را جستجو کرده اید در رتبه های بالایی نمایش داده می شوند. کاری که الان باید انجام دهید این است که بر روی لوکیشن مورد نظر خود در این لیست ضربه بزنید. همچنین می توانید از میکروفون یا کیبورد ساعت برای وارد کردن لوکیشن دلخواهتان استفاده کنید.

4- پس از انتخاب یا وارد کردن لوکیشن، بر روی روش حمل و نقل مورد نظرتان از لیست ضربه بزنید (قدم زدن، با دوچرخه یا رانندگی با ماشین).

آموزش استفاده از Google Maps در ساعت هوشمند پیکسل واچ

5- سپس مسیر شما از مبداً به مقصد بر روی پیکسل واچ نمایش داده می شود. این مسیر را طی کنید تا به مقصدتان برسید.

آموزش استفاده از Google Maps در ساعت هوشمند پیکسل واچ

پس از انتخاب مقصد و شروع به حرکت، جزئیات حرکت شما به صورت لحظه ای بر روی پیکسل واچ نمایش داده می شود. در بالای صفحه، زمان تخمینی برای رسیدن به مقصد و ساعت احتمالی پایان حرکت را مشاهده می کنید. همچنین اگر به پایین اسکرول کنید، می توانید یک نمای زاویه باز از لوکیشن فعلی تان را ببینید!

هنوز جای پیشرفت برای Google Maps بر روی پیکسل واچ وجود دارد.

توجه داشته باشید که استفاده از Google Maps بر روی پیکسل واچ اشکالاتی هم دارد! به عنوان مثال با اینکه نسخه LTE پیکسل واچ موجود است، ممکن است تصور کنید که می توانید از سرویس Maps بدون اتصال ساعت به گوشی استفاده کنید. اما متأسفانه چنین چیزی امکان پذیر نیست و در هنگام باز کردن Maps از شما خواسته می شود تا پیکسل واچ را به گوشی تان کانکت کنید. این احتمال وجود دارد تا در آپدیت های بعدی این محدودیت برداشته شود.

منبع: androidcentral