مایکروسافت به تازگی اپلیکیشن Your Phone بر روی ویندوز 11 را آپدیت کرده و یک ویژگی جدید و کاربردی به آن اضافه کرده است. اکنون شما می توانید به طور مستقیم از طریق این اپلیکیشن، به آخرین اپلیکیشن های اندرویدی استفاده شده بر روی گوشی موبایل اندورویدی خود دسترسی داشته باشید! این منو در بخش System Tray ویندوز 11 قرار گرفته و دسترسی به اپلیکیشن ها را بسیار سریع و آسان کرده است. این ویژگی در حال حاضر به عنوان پیش نمایش برای کاربران Windows Insiders در دسترس قرار گرفته و با تعدادی از گوشی های سامسونگ (به صورت سلکت شده) سازگار است.

اکنون می توانید از System Tray ویندوز 11 به آخرین اپلیکیشن های استفاده شده بر روی گوشی اندرویدی خود دسترسی داشته باشید

این یکپارچه سازی هم زمان با رویداد Samsung Unpacked عرضه شده است. این ویژگی به اپلیکیشن Your Phone این اجازه را می دهد تا خودش را به عنوان یک آیکون به System Tray ویندوز اضافه کند. با کلیک بر روی این آیکون، یک پنجره کوچک شناور نمایش داده می شود که در آن سه اپلیکیشن اخیری که از آنها بر روی گوشی خود استفاده کرده اید، قابل مشاهده است.

اکنون می توانید از System Tray ویندوز 11 به آخرین اپلیکیشن های استفاده شده بر روی گوشی اندرویدی خود دسترسی داشته باشید

با کلیک کردن بر روی هر یک از این اپلیکیشن ها، Your Phone آغاز به کار می کند و این اجازه را به شما می دهد تا بتوانید اپلیکیشن را در حالی که بر روی گوشی در حال اجرا است، از طریق کامپیوتر دسکتاپ نیز کنترل کنید. به طرز عجیبی این ویژگی به طور اختصاصی برای گوشی های سامسونگ طراحی شده است! عجیب تر اینکه دستگاه مایکروسافت Surface Duo نیز از ویژگی مشابه “apps” بر روی اپلیکیشن Your Phone پشتیبانی می کند! حال باید منتظر ماند و دید که آیا این ویژگی برای دیگر گوشی های اندرویدی از سایر برندها نیز در دسترس قرار می گیرد یا مایکروسافت برای آن برنامه های دیگری دارد!

اکنون می توانید از System Tray ویندوز 11 به آخرین اپلیکیشن های استفاده شده بر روی گوشی اندرویدی خود دسترسی داشته باشید

برای مطمئن شدن در رابطه با اینکه Surface Duo از این قابلیت به طور کامل پشتیبانی می کند یا خیر، باید تا زمان عرضه عمومی این آپدیت صبر کنیم. برای دستگاه های سامسونگ، به نظر می رسد که تمامی گوشی هایی که از ویژگی “apps” پشتیبانی می کنند، از این قابلیت برخوردار خواهند بود و می توان از طریق System Tray ویندوز 11 اپلیکیشن های در حال اجرا بر روی آنها را کنترل کرد. مایکروسافت و سامسونگ یک مشارکت گسترده در رابطه با دستگاه های سیار را آغاز کرده اند که باعث یکپارچه تر شدن هر چه بیشتر ویندوز و دستگاه های سامسونگ شده است. به خصوص گوشی های اندرویدی سامسونگ پیوند وسیع تری با ویندوز پیدا کرده اند و پیش بینی می شود که این ارتباط وسیع تر نیز شود. ویندوز 11 با تبلیغات زیاد در رابطه با پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی عرضه شد اما در اوایل راه در این زمینه عملکرد چندان درخشانی را ارائه نداد. حال به نظر می رسد که مایکروسافت به تدریج در حال برطرف کردن نواقص این ویژگی است و در این راه از تجربه های سامسونگ، این غول کره ای دنیای تکنولوژی، نیز استفاده می کند.

منبع: windowscentral