پیش از این خبرهایی مبنی بر ارتقای حداقل یکی از دوربین های پشت گوشی های پرچم دار سال آینده سامسونگ مطرح شده بود. اما اکنون شایعاتی در رابطه با ارتقای دوربین جلوی این گوشی هم به گوش می رسد!

مطابق با گزارشی که بر روی وب سایت GalaxyClub منتشر شده، نسخه استاندارد Galaxy S23 و نسخه S23+ ممکن است یک ارتقای جزئی در زمینه دوربین سلفی پیدا کنند. مطابق با این گزارش، ممکن است که رزولوشن دوربین سلفی این گوشی ها به 12 مگاپیکسل برسد. به این ترتیب بالاخره دیگر شاهد دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی که از از زمان عرضه گوشی Galaxy S10 تا به امروز در هر دو نسخه استاندارد و پلاس گوشی های پرچم دار سامسونگ به کار می رفت، نخواهیم بود!

ممکن است بالاخره دوربین جلوی گوشی گلکسی S23 ارتقا پیدا کند!

رزولوشن جدید دوربین سلفی پرچم دار سامسونگ می تواند با بهترین گوشی های اندرویدی و حتی دوربین های سلفی گوشی های جدید آیفون برابری کند! با وجود اینکه این ارتقای رزولوشن نسبت به گوشی های سری Galaxy S22 چندان زیاد به نظر نمی رسد، اما در واقع تأثیر زیادی در کیفیت تصویر خواهد داشت! این رزولوشن اضافه شده به کاربران میلیون ها پیکسل بیشتر را هدیه می دهد و باعث شارپ تر شدن تصاویر می شود. هنوز مشخص نیست که دوربین جلوی گوشی گلکسی S23 در زمینه های دیگر مانند تثبیت تصویر اپتیکال نیز با ارتقا مواجه می شود یا خیر. ویژگی ای که به آن اشاره کردیم، از زمان عرضه گوشی Galaxy S21 انتظار می رود که ارتقا پیدا کند!

ممکن است بالاخره دوربین جلوی گوشی گلکسی S23 ارتقا پیدا کند!

همچنین مشخص نیست که آیا سامسونگ برنامه ای برای استفاده از فناوری دوربین در زیر صفحه نمایش (Under-Panel Camera) مانند گوشی تاشوی گلکسی Z Fold 3 دارد یا خیر. این ویژگی هنوز در هیچ یک از گوشی های «معمولی» سامسونگ مورد استفاده قرار نگرفته است و اگر به گلکسی S23 اضافه شود، می تواند یک برگ برنده جذاب برای آن به شمار آید! سامسونگ در این زمینه رویکرد عجیبی را اتخاذ کرده و گوشی Z Fold 3 را به یک دوربین در زیر صفحه نمایش با سنسور فقط 4 مگاپیکسلی محدود کرده است! پیش بینی می شود که در صورت استفاده از این فناوری در گوشی گلکسی S23، رزولوشن دوربین باید به مراتب بیشتر از این عددها باشد!

مدل های اولترای گوشی های سامسونگ همین حالا هم به دوربین سلفی با رزولوشن 40 مگاپیکسل مجهز هستند. اما این دوربین ها به دلیل مجتمع کردن پیکسل ها، تصاویری با رزولوشن نهایتاً 10 مگاپیکسلی تولید می کنند. با این وجود، عکس های ثبت شده با دوربین سلفی نسخه های اولترا نسبت به نسخه های استاندارد و پلاس، به دلیل بهره بردن از تعداد پیکسل بیشتر شفافیت و کیفیت بهتری دارند. وب سایت GalaxyClub به این نکته اشاره نکرده است که دوربین سلفی Galaxy S23 Ultra هم ارتقا پیدا می کند یا سامسونگ برای این نسخه از پرچم داران جدید خود برنامه خاصی نخواهد داشت.

ممکن است بالاخره دوربین جلوی گوشی گلکسی S23 ارتقا پیدا کند!

این طور که به نظر می رسد، ارتقای گوشی گلکسی S23 اولترا محدود به دوربین پشت آن می شود و انتظار می رود که شاهد مجهز شدن این گوشی به یک سنسور 200 مگاپیکسلی باشیم.

فراموش نکنید که هنوز زمان زیادی تا رونمایی از گوشی های سری گلکسی S23 باقی مانده است. این گوشی ها احتمالاً در ماه های نخست سال 2023 به بازار می آیند؛ پس هنوز برای شایعه پردازان دنیای تکنولوژی فرصت وجود دارد!

منبع: androidcentral