اینتل اعلام کرده است که نام گذاری پردازنده های رده پایین و اقتصادی خود را تغییر خواهد داد. در همین راستا این غول دنیای تکنولوژی قصد دارد تا پردازنده های پنتیوم و سلرون خود را از بازار خارج کرده و آنها را با نام جدید “Intel Processor” در دسترس قرار دهد. هدف از این تغییر نام تجاری، آسان تر کردن خرید کامپیوترهای شخصی متناسب با نیازهای افراد عنوان شده است. اینتل به اینکه کاربران بدانند پردازنده سلرون چیست و چه ویژگی هایی دارد نیازی ندارد؛ بلکه بیشتر دوست دارد تا افراد خرید آسان تری داشته باشند و یک سری ویژگی های کلی دسته بندی های پردازنده های این شرکت را بشناسند. به همین دلیل دانستن اینکه یک سیستم پی سی به پردازنده سری Intel Core مجهز است یا Intel Processor، برای کاربر کافی خواهد بود!

اینتل قصد دارد از سال 2023 پردازنده های سلرون و پنتیوم را با یک نام گذاری جدید عرضه کند

این روزها مدل های مختلف پردازنده های اینتل به وفور در کامپیوترها و لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرند. این تنوع در سری ها و مدل ها می تواند برای کاربران معمولی تر کمی گیج کننده باشد زیرا به طور کلی پی سی ها، لپ تاپ های مجهز به پردازنده های پنتیوم و سلرون بیشتر توسط کاربران عادی تر خریداری می شوند و جزئیات مشخصات سخت افزار دستگاه کمتر برای این دسته از کاربران اهمیت دارد! به عنوان مثال سرفیس لپ تاپ SE با مدل های مختلف از پردازنده های سری سلرون عرضه شده و سرفیس Go به مدل های مختلف پردازنده های سری پنتیوم مجهز است. از این پس کاربران احتمالا در مشخصات تمام این لپ تاپ ها عبارت Intel Processor را مشاهده خواهند کرد و دیگر دچار سردرگمی نخواهند شد.

اینتل قصد دارد از سال 2023 پردازنده های سلرون و پنتیوم را با یک نام گذاری جدید عرضه کند

جاش نیومن، معاون و مدیر کل موقت پلتفرم های موبایل اینتل در این رابطه چنین توضیح داده است:

«چه برای کار و چه برای بازی؛ این روزها اهمیت دستگاه های پی سی بیش از پیش آشکار شده است و تکنولوژی های مربوط به آنها با سرعت بالایی در حال توسعه است. اینتل به این موضوع متعهد است که نوآوری های خود را در اختیار عموم کاربرانش قرار دهد و آنها را محدود به طیف خاصی از افراد نکند. پردازنده های پایین رده و میان رده ما برای توسعه استانداردهای PC ضروری اند و امکان دستیابی تمام کاربران با هر بودجه ای به دنیای فناوری آزاد را فراهم می آورند. نام تجاری جدید Intel Processor در همین راستا ایجاد شده و باعث می شود تا خرید سیستم برای کاربران آسان تر از قبل شود».

اینتل قصد دارد از سال 2023 پردازنده های سلرون و پنتیوم را با یک نام گذاری جدید عرضه کند

لازم به ذکر است که نام تجاری Intel Processor از سال 2023 جایگزین نام های Pentium و Celeron در نوت بوک ها خواهد شد. در خبری که اینتل به صورت رسمی در این زمینه منتشر کرده چنین آمده است: «این به روز رسانی تنوع مدل ها را در بخش کامپیوترهای شخصی کاهش می دهد و باعث می شود تا ارتباط مشتریان اینتل با محصول ساده تر از قبل شود». به این ترتیب در مشخصات لپ تاپ های پایین رده و میان رده مانند لپ تاپ های مناسب دانش آموزان و ... که از سال 2023 به بازار می آیند، دیگر نام های پنتیوم و سلرون را مشاهده نخواهیم کرد!

منبع: windowscentral