متا اعتقاد دارد که در انتهای دهه فعلی، تعداد اعضای مشارکت کننده در متاورس به بالای یک میلیارد نفر خواهد رسید! ادعایی که در حال حاضر دست نیافتنی به نظر می رسد!

مارک زاکربرگ اخیراً طی مصاحبه ای که با خبرنگار CNBC داشته، اعلام کرده است که فروش محتوای دیجیتال متاورس تا سال 2030 چند میلیارد دلار برای متا سودآوری خواهد داشت. به این ترتیب هزینه های میلیاردی متا برای توسعه سخت افزار و نرم افزارهای VR و AR جبران خواهد شد.

شرکت متا انتظار دارد تا تعداد اعضای متاورس تا سال 2030 به یک میلیارد نفر برسد!

در حال حاضر با توجه به اینکه تنها درصد کمی از مردم از تجهیزات واقعیت مجازی استفاده می کنند و تولید کنندگان کمی در زمینه ساخت دستگاه های واقعیت افزوده فعالند، این ادعای متا کمی دور از ذهن به نظر می رسد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که اپل و گوگل هر کدام در زمینه آوردن فناوری AR به گوشی های هوشمند اقدامات سخت افزاری زیادی انجام داده اند، اما متا عنوان کرده است که برای در دسترس قرار متاورس بر روی گوشی، به تجهیزات سخت افزاری خاصی نیاز نخواهد داشت.

تمام کامپیوترها، تبلت ها و گوشی های هوشمند مدرن توانایی نمایش محتوای مجازی را خواهند داشت. اما برای دستیابی به تجربه کامل این فناوری ها، به تجهیزات پوشیدنی نیاز است تا نمایشگر را درست در مقابل چشم های کاربر قرار دهند. این تجهیزات می تواند یکی از هدست های VR یا یک عینک VR باشد.

شرکت متا انتظار دارد تا تعداد اعضای متاورس تا سال 2030 به یک میلیارد نفر برسد!

این طور که در اخبار آمده، متا حمایت خود را از تولید کنندگان محتوای مجازی متوقف نمی کند؛ اما برنامه دارد تا به سرمایه گذاری های هنگفت خود در زمینه توسعه سخت افزار و نرم افزار متاورس ادامه دهد. متا به خوبی دریافته است که به تنهایی نمی تواند یک جهان مجازی خلق کند و برای اینکه بتواند به موفقیت پلتفرم های دیگرش شامل فیسبوک و اینستاگرام دست پیدا کند، به همکاری و خلاقیت دیگران هم نیاز خواهد داشت.

زاکربرگ در این رابطه توضیح داده است که هدف متا همواره ارائه سرویسی بوده که بتواند یک نیاز را برطرف کند و به همین دلیل قصد کسب درآمد از متاورس تا پیش از رسیدن به بیش از میلیارد کاربر را نخواهد داشت. به این ترتیب 5 تا 10 سال پیش رو می تواند یک فرصت ایده آل برای صاحبان کسب و کارها و مصرف کنندگان باشد تا استفاده ارزان قیمت از متاورس را تجربه کنند. پس از آن ممکن است متا کسب درآمد خود از دنیای مجازی ای را که خلق کرده، آغاز کند! درست مانند فیسبوک که در ابتدا بدون تبلیغات بود، متاورس اولیه هم محیطی ناب و بدون مزاحمت را برای کاربران ایجاد می کند تا افراد بتوانند بدون حواس پرتی، با امکانات کامل آن آشنا شوند.

شرکت متا انتظار دارد تا تعداد اعضای متاورس تا سال 2030 به یک میلیارد نفر برسد!

البته این استراتژی منحصر به متا نیست و اکثر شرکت های مبتنی بر اینترنت، از آن برای رشد خدمات خود استفاده می کنند. در واقع تمرکز بر روی رشد و گسترش و سپس پول، به یک استاندارد در دنیای کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شده است.

با وجود اینکه احتمال استفاده بیش از یک میلیارد نفر از هدست واقعیت مجازی متا در سال 2030 کم است، اما بدون شک متاورس در یک دهه پیش رو رشد بالایی خواهد کرد و یک دنیای فعال در آینده خواهد بود. به این ترتیب قطعاً کاربران کامپیوتر، گوشی هوشمند، تبلت و تجهیزات VR و AR در سال های آتی به سمت تجربه دنیای مجازی متاورس کشیده خواهند شد.

منبع: digitaltrends