در میان بهترین تبلت های اندرویدی موجود در بازار فعلی، رقابت اصلی بین تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 و مدل آپگرید شده آن یعنی گلکسی Tab S7+ است. اما از زمان عرضه این تبلت ها چیزی حدود یک سال می گذارد و کم کم باید گفت که تراشه آنها قدیمی شده است! به همین دلیل سامسونگ قصد دارد تا تبلت Galaxy Tab S8 را به بازار عرضه کند. آیا این اولترا تبلت جدید توانایی رقابت با آیپد پرو را خواهد داشت؟

آخرین اخبار و شایعات درباره تبلت جدید Samsung Galaxy Tab S8

به طور کلی تا به حال مدل های کمی از سری تبلت های Galaxy Tab S در اواخر تابستان معرفی و عرضه شده اند. اما این بار به نظر می رسد که سامسونگ در این برهه از سال قصد دارد تا تبلت های سری S8 را معرفی کند. این موضوع می تواند به دلیل کمبود نسل جدید تراشه ها و تأخیر در ساخت آنها باشد؛ یا اینکه سامسونگ منتظر مانده تا تمام مدل های این سری را به صورت یکجا معرفی کند. مطابق با اخبار منتشر شده، سامسونگ قصد دارد تا سه مدل تبلت جدید از سری S8 به بازار عرضه کند که مدل Tab S8 Ultra نیز در میان آنها خواهد بود. این تبلت از لحاظ اندازه و قدرت سخت افزاری می تواند پا به پای آیپد پرو به پیش رود!

البته تبلت Samsung Galaxy Tab S8 تا اواخر سال 2021 به بازار عرضه نخواهد شد و پیش بینی می شود تا زمان عرضه آن به زمان ارائه گوشی گلکسی S22 نزدیک باشد. با توجه به اینکه از این تبلت جدید صحبت های زیادی در وب سایت های اینترنتی و فضای مجازی می شود، تصمیم گرفتیم تا آخرین اخبار و شایعات در مورد آن را در این بخش گردآوری کنیم. پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

زمان عرضه تبلت سامسونگ Galaxy Tab S8

سامسونگ هنوز به صورت رسمی زمان عرضه Galaxy Tab S8 را اعلام نکرده است. اما اطلاعات غیر رسمی حاکی از آن است که این سری از تبلت ها در حال حاضر در حال تولید شدن در کارخانه های سامسونگ هستند. به هر حال احتمالاً تا آخر امسال نباید منتظر عرضه آنها به بازار باشیم.

مطابق با یک شایعه، این تبلت در اوایل سال 2022 عرضه می شود و به طور قطع در سال 2021 خبری از آن نخواهد بود. شایعه دیگر که توسط Ice Universe منتشر شده، ادعا می کند که تبلت Tab S8 همراه با گوشی گلکسی S22 رونمایی می شود. با توجه به اینکه بسیاری از کارشناسان دنیای تکنولوژی پیش بینی می کنند که گوشی سامسونگ گلکسی S22 در ژانویه سال 2022 (دی 1400) رونمایی می شود، پس احتمالاً در همان حوالی باید منتظر رونمایی از سری جدید تبلت گلکسی Tab S8 نیز باشیم. پس حدود سه تا چهار ماه به زمان عرضه این تبلت باقی مانده است! در رابطه با قیمت هم اصلاً از برچسب قیمت 1000 دلاری بر روی این تبلت شگفت زده نشوید! هر چند این خبر هم هنوز بر اساس شایعات (اما شایعات موثق!) است!

طراحی تبلت Samsung Galaxy Tab S8

طراحی تبلت Samsung Galaxy Tab S8

بر اساس اخبار منتشر شده بر روی وب سایت های معتبری مانند GAMArena، طراحی تبلت های Galaxy Tab S8 و S8+ به طراحی نسل های قبلی شباهت زیادی خواهد داشت.

مطابق با این اخبار (که ما صحت هیچ کدام از آنها را فعلاً تأیید نمی کنیم!)، تبلت Galaxy Tab S8 دارای صفحه نمایش LCD با اندازه 11 اینچ و رفرش ریت 120 هرتز خواهد بود. همچنین این تبلت به اسپیکر چهار گانه مجهز است و از ضخامتی معادل با 6.3 میلی متر بهره می برد. تمام این مشخصات مشابه تبلت S7 است! همچنین تبلت Galaxy Tab S8+ به صفحه نمایش AMOLED با اندازه 12.4 اینچ و رفرش ریت 120 هرتز مجهز است و 5.7 میلی متر ضخامت دارد. مشابه با مدل های قبلی، سنسور اثر انگشت تبلت Tab S8 در کناره بدنه قرار گرفته؛ اما این سنسور در مدل S8+ آپگرید شده و به زیر صفحه نمایش انتقال یافته است.

به نظر می رسد که سامسونگ قصد داشته تا در زمینه طراحی نسل جدید تبلت های خود زیاد ریسک نکند! البته شاید این اطلاعات غلط باشد! این موضوع نیز جای ناامیدی دارد که سامسونگ همچنان از صفحه نمایش OLED خود فقط بر روی نسخه های گران قیمت تر سری S8 استفاده کرده است. شاید به این دلیل که سامسونگ قصد دارد تا کاربران را به سمت خرید مدل Ultra سوق دهد!

تبلت Galaxy Tab S8 Ultra دارای صفحه نمایش بزرگ 14.6 اینچی است و تنها 5.5 اینچ ضخامت و 650 گرم وزن دارد. اما نکته هیجان انگیز درباره این مدل این است که صفحه نمایش آن حدود 92 درصد از سطح بدنه را پوشانده و قاب اطراف آن بسیار باریک خواهد بود! این ویژگی پیش از این فقط بر روی گوشی های موبایل هوشمند کوچک به کار می رفت؛ اما اکنون یک تبلت رده بالای بزرگ نیز از آن بهره خواهد برد.

مشخصات فنی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S8

مشخصات فنی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S8

اخبار منتشر شده درباره مشخصات فنی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S8 کمی ضد و نقیض است. برخی عنوان کرده اند که سامسونگ در این سری همانند گوشی Galaxy S22، از تراشه نسل آینده اسنپ دراگون 898 استفاده خواهد کرد. در حالی که برخی دیگر اعلام کرده اند که گوشی گلکسی S22 Ultra با تراشه اگزینوس 2200 و تبلت های S8 و S8+ با تراشه اسنپ دراگون 898 عرضه می شوند.

هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با مشخصات فنی تبلت های Tab S8 و Tab S8+ به بیرون درز پیدا نکرده است. اما از این لحاظ هم بسیاری معتقدند که این تبلت ها به سری S7 شباهت زیادی خواهد داشت. اگر این ادعا صحیح باشد، تبلت های جدید به 8 گیگابایت حافظه رم، دوربین دوگانه (13MP و 5MP) و دوربین سلفی 8 مگاپیکسل مجهز خواهند بود. همچنین مدل Tab S8 دارای باتری 8000 میلی آمپر ساعت و مدل پلاس دارای باتری 10090 میلی آمپر ساعتی خواهند بود.

اما مدل S8 Ultra مشخصات متفاوتی خواهد داشت! این تبلت به صفحه نمایش با رزولوشن 2960 x 1848 پیکسل و نسبت تصویر 16:10 مجهز است و از باتری 11500 میلی آمپر ساعتی بهره می برد. انتظار می رود که شارژدهی باتری این تبلت حدود حداقل 10 ساعت باشد.

در زمینه نرم افزاری هم پیش بینی می شود که تبلت Galaxy Tab S8 به سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4 مجهز باشد. این تبلت ها سه آپدیت نرم افزاری دریافت خواهند کرد که به معنای دریافت آپدیت اندروید 15 و رابط کاربری One UI 7 تا سال 2025 خواهد بود.

شما در رابطه با نسل جدید تبلت های سامسونگ چه فکر می کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگر علاقه مندان به دنیای تکنولوژی به اشتراک بگذارید!

منبع: androidcentral


ممکن است اطلاعات ذکر شده در این بخش با اطلاعات اصلی کالا در زمان عرضه متفاوت باشد. در صورت مشاهده مغایرت، این موضوع را به ما اطلاع دهید.